pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej

Dane szczegółowe:
Wydawca: Difin
Format: epub, mobi
Ilość stron: 268 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788376419657
Data: 2025-04-07
44.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Współczesna szkoła nastawiona jest w przeważającej mierze na przekazywanie wiedzy. Jej funkcja wychowawcza częstokroć realizowana jest niejako na marginesie, często przypadkowo. Szkoła stanowi dla dziecka bardzo ważne środowisko wychowawcze. Biorąc pod uwagę fakt, iż w Polsce istnieje usankcjonowany prawnie obowiązek szkolny, każdy przedstawiciel młodego pokolenia musi z tym środowiskiem mieć styczność. Co więcej, dużą część swojego młodego życia uczniowie spędzają właśnie w szkole. Dlatego też tak istotne jest właściwe funkcjonowanie tego środowiska, prowadzenie działalności wychowawczej i wywieranie pozytywnych ze społecznego punktu widzenia wpływów, zwłaszcza na tych uczniów, których środowisko wychowawcze, jakim jest rodzina, zawiodło bądź w niewystarczającym stopniu spełnia swoją wychowawczą i socjalizacyjną rolę.

W przypadku dzieci w wieku szkolnym istotny wpływ odgrywa również grupa rówieśnicza szczególnie z tego względu, że w tym okresie pojawia się potrzeba izolacji od osób dorosłych a na jej miejsce przychodzi zapotrzebowanie na przebywanie wśród osób w zbliżonym wieku i o podobnych zainteresowaniach czy upodobaniach. Grupy rówieśnicze rządzą się określonymi prawami – dzielą dzieci na popularne i niepopularne, wyodrębniają przywódców i ich zwolenników. W przypadku dzieci odrzucanych, możemy mieć do czynienia z pewnymi negatywnymi konsekwencjami, jak społeczna izolacja, poczucie niekompetencji społecznej, a nawet nerwice czy zachowania przestępcze. Sytuacje takie można z całą pewnością zaobserwować w klasie szkolnej. Pamiętać należy, że z nieszczęśliwych dzieci wyrosną nieszczęśliwi dorośli dlatego też jak najwcześniej należy podjąć działania, aby udzielić im pomocy i wsparcia.

Z recenzji dr hab. prof. nadzw. Aliny Rynio:
„(…) recenzowana publikacja, przybliżając bogatą w tradycję wychowawczą funkcję szkoły, bardzo dobrze wpisuje się w potrzebę chwili obecnej, w której tak wiele mówi się o potrzebie edukacji włączającej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Publikacja posiada logiczną i przejrzystą strukturę, co świadczy o pogłębionej znajomości analizowanej problematyki, a jej treść odpowiada zawartemu w temacie problemowi.

(…) Książka pt. Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej adresowana jest do wszystkich nauczycieli, wychowawców i rodziców, którym leży na sercu troska o dobro dziecka. Dotyczy uczniów, którzy z różnych powodów mogą czuć się niekomfortowo w środowisku szkolnym, wymagać dodatkowych form oddziaływań wychowawczych. Okazać się ona może również przydatna studentom pedagogiki i psychologii, ponieważ w swojej przyszłej pracy zawodowej niejednokrotnie zetkną się oni z dzieckiem wymagającym zintensyfikowanych oddziaływań wychowawczych. Dla nauczycieli i wychowawców może okazać się pomocna przy konstruowaniu Planów Działań Wspierających dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”.

E-book „Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej” - Wydawca: Difin. Cena 44.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp


Rozdział 1. Osobowe wychowanie ucznia


Rozdział 2. Relacja wychowawcy i wychowanka


Rozdział 3. Współczesny problem edukacji i kształcenia przed wychowaniem


Rozdział 4. Odrzucenie rówieśnicze


Rozdział 5. Uczeń wpisywany w odgrywanie określonej roli w zespole klasowym


Rozdział 6. Uczeń w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej


Rozdział 7. Uczniowie – ofiary przemocy domowej


Rozdział 8. Uczeń doświadczający zaniedbań ze strony środowiska domowego


Rozdział 9. Uczeń, którego rodzice pracują za granicą/migrują zarobkowo


Rozdział 10. Uczniowie – ofiary i sprawcy mobbingu


Rozdział 11. Niepowodzenia szkolne uczniów


Rozdział 12. Drugoroczność i wieloroczność uczniów


Rozdział 13. Odmowa chodzenia do szkoły


Rozdział 14. Nieśmiały uczeń w klasie szkolnej


Rozdział 15. Uczeń z ADHD


Rozdział 16. Uczeń z niepełnosprawnością


Rozdział 17. Uczeń niedostosowany społecznie


Rozdział 18. Uczeń zdolny


Zakończenie


Summary