pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Tutoring dziecięcy w procesie nauczania-uczenia się dzieci siedmioletnich i ośmioletnich

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej
Format: pdf
Ilość stron: 102 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788322730720
Data: 2025-04-04
22.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Rozpatrując zagadnienie uczenia się w interakcjach społecznych, nie można zapomnieć o dwóch szczególnie interesujących zjawiskach, jakimi są tutoring i binarne uczenie się. Pojęcie tutoringu zostało wprowadzone przez Davida Wooda na określenie nauczania nieformalnego, naturalnego i spontanicznego. Dochodzi do niego w sytuacjach interakcji społecznej wzbogacanej o naturalnie pojawiające się „okazje dydaktyczne” czy też „okazje edukacyjne”. Nie wszyscy badacze jednak omawiają tutoring w odniesieniu do relacji dziecko-dorosły. Dużą rolę w procesie nauczania-uczenia się przypisuje się tutorowi-rówieśnikowi.

Prawdopodobnie niejeden nauczyciel zetknął się kiedyś z problemem niezrozumienia. Mimo, że na lekcji starał się tłumaczyć, pokazywać, stosować różnorodne metody nauczania, jednak uczniowie nie rozumieli, nie potrafili przyswoić wiedzy, choć niewątpliwie nauczyciel dokładał wszelkich starań, by mogli to osiągnąć. Pozwólmy więc aby rówieśnik przy naszej pomocy wyjaśnił, opisał własnymi słowami to, co my chcemy przekazać. Na pewno znajdzie się dziecko, które szybciej zrozumie, o czym mówi nauczyciel. Pozwólmy dzieciom uczyć się od siebie nawzajem i my uczymy się od nich.

Prawdopodobnie niejeden nauczyciel zetknął się kiedyś z problemem niezrozumienia. Mimo, że na lekcji starał się tłumaczyć, pokazywać, stosować różnorodne metody nauczania, jednak uczniowie nie rozumieli, nie potrafili przyswoić wiedzy, choć niewątpliwie nauczyciel dokładał wszelkich starań, by mogli to osiągnąć. Pozwólmy więc, aby rówieśnik przy naszej pomocy wyjaśnił, opisał własnymi słowami to, co my chcemy przekazać. Na pewno znajdzie się dziecko, które szybciej zrozumie, o czym mówi nauczyciel. Pozwólmy dzieciom uczyć się od siebie nawzajem i my uczmy się od nich.

E-book „Tutoring dziecięcy w procesie nauczania-uczenia się dzieci siedmioletnich i ośmioletnich” - Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej. Cena 22.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

WSTĘP 7
1. PROCES NAUCZANIA–UCZENIA SIʲ I JEGO DETERMINANTY 9
1.1. Organizacja procesu nauczania–uczenia się 9
1.2. Uwarunkowania efektywności procesu nauczania–uczenia się 17
2. NAUCZANIE–UCZENIE SIĘ NIEFORMALNE, CZYLI TUTORING 25
2.1. Relacje rówieśnicze dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym 25
2.2. Uczenie się w interakcjach społecznych 31
3. METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ WŁASNYCH 37
3.1. Problemy i hipotezy badawcze 37
3.2. Metody i organizacja badań 38
3.3. Charakterystyka badanej grupy 42
4. ZJAWISKO TUTORINGU DZIECIĘCEGO W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH 45
4.1. Środowiskowe i osobowościowe uwarunkowania tutoringu dziecięcego 46
4.2. Zachowania badanych dzieci w relacjach grupowych, w sytuacji zadaniowej 56
4.3. Podsumowanie i wnioski końcowe 63
5. WYNIKI BADAŃ A EFEKTYWNOŚĆ PROCESU NAUCZANIA–UCZENIASIĘ 67
ANEKSY 75
BIBLIOGRAFIA 95
SPIS TABEL I WYKRESÓW 101