Trendy w badaniu przedsiębiorczości
![Trendy w badaniu przedsiębiorczości - okłakda ebooka](https://staticl.poczytaj.pl/622000/trendy-w-badaniu-przedsiebiorczosci,622502-s.jpg)
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Akademii Ekonomicznej w Katowicach |
Format: | |
Ilość stron: | 126 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788378757108 |
Data: | 2025-02-06 |
Opis e-booka:
Monografia poświęcona jest prezentacji wyników aktualnych dociekań teoretycznych i badań empirycznych dotyczących przedsiębiorczości organizacyjnej, publicznej i społecznej, jak również organizacyjnych aspektów i komponentów przedsiębiorczości osadzonych w specyficznych kontekstach. Zawiera charakterystykę dominujących współcześnie kierunków badawczych w obszarze przedsiębiorczości oraz wyłaniających się nowych podejść i trendów badawczych. Na główne walory prezentowanej rozprawy składają się ujęta w niej sfera poznawcza oraz wieloaspektowość, które nadają jej wymiar uniwersalny, dzięki czemu może być wykorzystywana przez teoretyków i praktyków zarządzania.
E-book „Trendy w badaniu przedsiębiorczości” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach.
Spis treści:
Rozdział I
Badania przedsiębiorczości – dominujące i wyłaniające się perspektywy badawcze (Teresa Kraśnicka) 9
Rozdział II
Uczenie się na błędach i niepowodzeniach a odporność organizacyjna w przedsiębiorstwach rodzinnych (Tomasz Ingram) 41
Rozdział III
Zależności między strategicznymi liderami a dynamicznymi zdolnościami organizacji w kontekście budowania przewagi konkurencyjnej (Magdalena Dominiczewska) 59
Rozdział IV
Przedsiębiorczość korporacyjna a bezpieczeństwo psychologiczne w organizacji (Izabella Steinerowska-Streb) 71
Rozdział V
Przedsiębiorczość publiczna w warunkach jednostek ochrony zdrowia – perspektywy rozwoju (Grzegorz Głód) 83
Rozdział VI
Uwarunkowania funkcjonowania i rozwoju sektora ochrony zdrowia jako wyzwanie dla zarządzania podmiotem leczniczym – wybrane zagadnienia (Ewa Raczyńska) 93
Rozdział VII
Znaczenie współpracy międzyorganizacyjnej w przedsiębiorstwach z branży kreatywnej (Edyta Bielińska-Dusza) 105
Informacja o autorach 123