Tożsamość w wieku informacji. Media. Internet. Kino

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytetu Śląskiego |
Format: | |
Ilość stron: | 170 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788380124097 |
Data: | 2025-04-17 |
Opis e-booka:
Praca adresowana jest do studentów kierunków medioznawczych, kulturoznawstwa i dziennikarstwa oraz badaczy społecznych i kulturowych skutków zastosowania nowych mediów. Autorzy podejmują problematykę indywidualnej i społecznej tożsamości w kontekście zmiany jaką kreują współczesne media. Zarówno media masowe, jak i sieciowe podlegające procesom cyfryzacji i konwergencji, oferują doświadczenie znacząco wpływające na procesy budowania tożsamości użytkowników tych mediów. Indywidualni użytkownicy, grupy i ruchy społeczne, instytucje, organizacje społeczne i polityczne nie tylko budują nowe narracje tożsamościowe, ale także zyskują szeroką platformę prezentacji własnej tożsamości i jej komunikacji. Praca prezentuje wybrane problemy badawcze bogatej przestrzeni badawczej, która będzie ulegała poszerzeniu wraz z rozwojem nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych i ich zastosowaniem.
E-book „Tożsamość w wieku informacji. Media. Internet. Kino” - Wydawca: Uniwersytetu Śląskiego. Cena 31.50 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Wstęp / 9
Krystyna Doktorowicz
Tożsamość w epoce Internetu i globalnych sieci / 13
Katarzyna Forst
Polityka medialna Unii Europejskiej a media masowe ― kreowanie tożsamości / 31
Ewa Gębicka
Problemy tożsamości polskiego kina w dobie globalizacji i konkurencji na rynku filmowym / 55
Kamil Niesłony
Formaty telewizyjne a tożsamość kulturowa / 73
Barbara Bogacka
Medialny obraz rodziny w postpatriarchalnym świecie. Nowe modele, role i tożsamości / 87
Anna Adamus-Matuszyńska
Tożsamość a proces komunikowania tożsamości / 105
Piotr Dzik
Tożsamość w internetowej komunikacji marki Polska / 133
Bibliografia / 153
Noty o autorach / 163