E-book:
Terapia logopedyczna

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Mikołaja Kopernika |
Format: | |
Ilość stron: | 290 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788323133315 |
Data: | 2025-04-07 |
30.00
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Pozwalamy sobie polecić tę pozycję wszystkim zainteresowanym profesjonalistom – teoretykom i praktykom – zajmującym się kwestią terapeutycznych aspektów w pracy pedagogicznej i psychologicznej, nieprofesjonalistom zainteresowanym problematyką terapii stosowanej wobec ludzkiej niepełnosprawności, zaburzeń i dysfunkcji występujących w każdym wieku oraz osobom, które chcą zgłębiać powyższe zagadnienia.Ditta Baczała
Jacek J. Błeszyński
E-book „Terapia logopedyczna” - Wydawca: Uniwersytet Mikołaja Kopernika. Cena 30.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Od Redaktorów / 7
Rozdział 1. Wprowadzenie do problematyki terapii logopedycznej
Ditta Baczała, Jacek J. Błeszyński – Czy terapia jest potrzebna? / 11
Hanna Żuraw – Terapeutyzacja życia w ponowoczesności / 26
Jacek J. Błeszyński – Oddziaływania terapeutyczne w logopedii / 55
Rozdział 2. Pomoc logopedyczna w środowisku rodzinnym i szkolnym
Andrzej Twardowski – Rodzina jako środowisko wczesnego wspomagania rozwoju mowy dzieci z niepełnosprawnościami / 69
Agnieszka Banaszkiewicz, Anna Walencik-Topiłko – Model współpracy logopedy z otoczeniem pacjenta – założenia teoretyczne i rozwiązania praktyczne / 85
Małgorzata Zaleska – Edukacja regionalna w logopedii i terapii pedagogicznej / 97
Irena Ramik-Mażewska – Miejsce terapii w szkole – uniwersalne aspekty bajkoterapii / 104
Rozdział 3. Metody i pomoce logopedyczne
Jolanta Zielińska, Karolina Piotrowska-Madej – Dynamically Pro w terapii osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną / 119
Amelia Golema – Rezonans dźwięków w gabinecie logopedy. Muzyka, emocje, komunikacja/ 133
Rozdział 4. Rozwijanie zdolności językowych
Marlena Kurowska – Dialog jako forma rozbudzania aktywności werbalnej dziecka z trudnościami w przyswajaniu mowy i języka / 143
Monika Romaniec – Rozwój sensoryczny dziecka a mowa / 156
Grzegorz Ślęzak – Integracja sensoryczna. Implikacje dla terapii logopedycznej / 171
Jolanta Góral-Półrola, Paweł Półrola – Czy wszystko już było? Qigong w terapii jąkania / 187
Anna Kruczyńska, Elżbieta Szabelska – Wpływ centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego na wymowę dzieci 4- i 6-letnich – badania własne 206
Ewa Muzyka-Furtak – Lingwistyczne aspekty terapii zaburzeń mowy dzieci z uszkodzeniami słuchu / 220
Magdalena Zając – Zaburzenia rozwoju mowy a samoocena dziecka / 237
Rozdział 5. Terapia osób z dysfunkcjami centralnego układu nerwowego
Justyna Żulewska – Zaburzenia prozodii emocjonalnej u chorych z uszkodzeniami prawej półkuli mózgu a możliwości terapii / 257
Aneta Domagała – „Memory-books” w terapii osób z otępieniem / 269
Informacje o autorach / 287
Rozdział 1. Wprowadzenie do problematyki terapii logopedycznej
Ditta Baczała, Jacek J. Błeszyński – Czy terapia jest potrzebna? / 11
Hanna Żuraw – Terapeutyzacja życia w ponowoczesności / 26
Jacek J. Błeszyński – Oddziaływania terapeutyczne w logopedii / 55
Rozdział 2. Pomoc logopedyczna w środowisku rodzinnym i szkolnym
Andrzej Twardowski – Rodzina jako środowisko wczesnego wspomagania rozwoju mowy dzieci z niepełnosprawnościami / 69
Agnieszka Banaszkiewicz, Anna Walencik-Topiłko – Model współpracy logopedy z otoczeniem pacjenta – założenia teoretyczne i rozwiązania praktyczne / 85
Małgorzata Zaleska – Edukacja regionalna w logopedii i terapii pedagogicznej / 97
Irena Ramik-Mażewska – Miejsce terapii w szkole – uniwersalne aspekty bajkoterapii / 104
Rozdział 3. Metody i pomoce logopedyczne
Jolanta Zielińska, Karolina Piotrowska-Madej – Dynamically Pro w terapii osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną / 119
Amelia Golema – Rezonans dźwięków w gabinecie logopedy. Muzyka, emocje, komunikacja/ 133
Rozdział 4. Rozwijanie zdolności językowych
Marlena Kurowska – Dialog jako forma rozbudzania aktywności werbalnej dziecka z trudnościami w przyswajaniu mowy i języka / 143
Monika Romaniec – Rozwój sensoryczny dziecka a mowa / 156
Grzegorz Ślęzak – Integracja sensoryczna. Implikacje dla terapii logopedycznej / 171
Jolanta Góral-Półrola, Paweł Półrola – Czy wszystko już było? Qigong w terapii jąkania / 187
Anna Kruczyńska, Elżbieta Szabelska – Wpływ centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego na wymowę dzieci 4- i 6-letnich – badania własne 206
Ewa Muzyka-Furtak – Lingwistyczne aspekty terapii zaburzeń mowy dzieci z uszkodzeniami słuchu / 220
Magdalena Zając – Zaburzenia rozwoju mowy a samoocena dziecka / 237
Rozdział 5. Terapia osób z dysfunkcjami centralnego układu nerwowego
Justyna Żulewska – Zaburzenia prozodii emocjonalnej u chorych z uszkodzeniami prawej półkuli mózgu a możliwości terapii / 257
Aneta Domagała – „Memory-books” w terapii osób z otępieniem / 269
Informacje o autorach / 287