pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Telewizja na pograniczach

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytetu Jagiellońskiego, WUJ
Format: pdf
Ilość stron: 224 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788323336686
Data: 2024-12-02
39.90 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Celem autorki było uchwycenie mechanizmów pluralizacji medialnej przestrzeni publicznej w skali globalnej, regionalnej oraz lokalnej. Proponowana Czytelnikowi książka śledzi i analizuje strategie przenikania do głównego nurtu medialnych reprezentacji, które nie tylko ukazują Innego, ale także stanowią jego samodzielny i niezależnie kształtowany głos. W cyklu analiz prowadzonych w paradygmacie medioznawczym i antropologicznym, skupiając się na telewizyjnych tekstach, ale także ich kontekście, dopuszczając do głosu ich twórców oraz widzów autorka próbuje uchwycić medialny pejzaż w konkretnym momencie historycznym.

Branding narodowy, telewizja pograniczna realizowana w międzynarodowych koprodukcjach oraz programy dla mniejszości narodowych i etnicznych potraktowane zostają jako rozbijające homogeniczność medialnego dyskursu teksty, w których Inny mówi sam o sobie pluralizując sferę medialną i rozbijając panujące w niej etnocentryczne światoobrazy.

E-book „Telewizja na pograniczach” - Wydawca: Uniwersytetu Jagiellońskiego, WUJ. Cena 39.90 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Podziękowania 7
Wstęp 9

Rozdział 1. Jak badać i analizować telewizję na pograniczach? 13

1.1. Odpowiedź socjologii: zbiorowe sprawstwo 14
1.2. Odpowiedź medioznawstwa: analiza tekstu 17
1.2.1. Analiza zawartości 17
1.2.2. Analiza multimodalna tekstu audiowizualnego 19
1.3. Odpowiedź antropologii: etnograficzne badania terenowe 21
1.3.1. Etnografia publiczności a badania odbioru 21
1.3.2. Metodologiczne tradycje badań publiczności 23
1.3.3. Wywiad pogłębiony – badanie odbioru przez rozmowę 27
1.3.4. Trzeci element: etnografia nadawcy 30

Rozdział 2. Branding narodowy – między marketingiem a medialnym autoportretem 33

2.1. Kraj jako marka 34
2.2. Marketing jako międzynarodowa komunikacja 43
2.3. Spoty country promotion w globalnych mediach 44
2.4. Medialne autoportrety 52
2.4.1. Republika Czeska – come to slow down 63
2.4.2. Rumunia – simply surprising 65
2.4.3. Turcja – welcome home 67
2.4.4. Marka „Polska” 70
2.5. Podsumowanie 73

Rozdział 3. Telewizja transgraniczna 75

3.1. Pogranicze jako kategoria analizy programu telewizyjnego 76
3.2. Programy pograniczne w polskiej telewizji 81
3.2.1. Kowalski i Schmidt – spotkanie w codzienności 87
3.2.2. Kwartet – Wyszehradzka Czwórka , karpacka wspólnota 98
3.2.3. Między Odrą a Renem – oswoić sąsiada 105
3.2.4. Zaolzie, Łączy nas Polska – swój Inny 114
3.3. Podsumowanie 119

Rozdział 4. O sobie własnym głosem – programy mniejszości narodowych i etnicznych 123

4.1. Ponadgraniczność w obrębie państwa 123
4.1.1. Wielokulturowość statyczna a wielokulturowość dynamiczna 124
4.1.2. Poczucie wielokulturowości 127
4.2. Mniejszości narodowe i etniczne w polskiej przestrzeni medialnej przed rokiem 1989 133
4.3. Mniejszości narodowe i etniczne w polskich mediach po roku 1989 137
4.4. Mniejszości w Telewizji Białystok 139
4.4.1. Demokratyzacja dostępu do lokalnej anteny 140
4.4.2. Strategia niszy 144
4.5. Programy dla mniejszości – analiza zawartości 146
4.5.1. Profi l tematyczny programów mniejszościowych 147
4.5.2. Odwołania do stereotypu i wkładu w rozwój Polski i Podlasia 154
4.5.3. Inny w programach mniejszościowych 159
4.5.3.1. Reprezentanci innych mniejszości 159
4.5.3.2. Reprezentanci grupy dominującej 162
4.6. Oczekiwania i opinie widzów 172
4.6.1. Oglądalność 174
4.6.2. Tydzień białoruski – recepcja programu 178
4.6.3. Ambiwalencja Innego 185
4.6.4. Komunikacja międzykulturowa 190
4.7. Dziennikarstwo mniejszościowe 196
4.7.1. Droga do telewizji 196
4.7.2. Dziennikarstwo etniczne / dziennikarstwo mniejszościowe 201
4.7.3. Spotkanie z Innym – z punktu widzenia nadawcy 211
4.8. Podsumowanie 216

Bibliografia 217