E-book:
Szkoła wyższa w toku zmian. Debata wokół ustawy z dnia 18 marca 2011 roku
Autor:
Mirosław J. Szymański

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Format: | |
Ilość stron: | 236 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788375878950 |
Data: | 2025-04-07 |
38.00
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Niniejszy, tom pracy zbiorowej Szkoła wyższa w toku zmian. Debata wokół ustawy z dnia 18 marca 2011 roku zawiera prace Autorów, którzy w swej refleksji naukowej i badaniach kierowali się troską o losy, skutki i konsekwencje – w dalszej i bliższej perspektywie – zmian w obrębie szkolnictwa wyższego w Polsce powodowanych nową ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 r. Nr 84, poz. 455).
E-book „Szkoła wyższa w toku zmian. Debata wokół ustawy z dnia 18 marca 2011 roku” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 38.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Wstęp 7
Nowa ustawa z dnia 18 marca 2011 roku
w odbiorze środowiska akademickiego
Teresa Hejnicka-Bezwińska
Próba odczytania strategii procesu zmian w szkolnictwie wyższym
(przeprowadzonych w ostatnim dwudziestoleciu) .. 11
Michel Henri Kowalewicz, Dawid Wieczorek
„Sapere aude!” albo „Pójdź, dziecię! ja cię uczyć każę!”
Szanse, ograniczenia i straty generalnych porządków
metodologiczno-ustawodawczych nauki polskiej
i kształcenia wyższego w Polsce na tle ogólnoeuropejskiej
kampanii racjonalizacji sektora wiedzy .. 21
Edward Malec
Jak nie należy reformować szkolnictwa wyższego –
krytyczny rozbiór ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym,
ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym
oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki oraz o zmianie
niektórych innych ustaw AD 2011 . 51
Wojciech Mitkowski
Awans naukowy w świetle zmian ustawowych ... 61
Eugenia Potulicka
Studia pedagogiczne w neoliberalnym programie edukacji . 73
Agnieszka Dziedziczak-Foltyn
Plusy i minusy reformy szkolnictwa wyższego w Polsce – próba analizy debaty publicznej 95
Aleksandra Berkowicz
Kilka uwag na temat oporu wobec zmian
w publicznych szkołach wyższych 119
Iwona Ocetkiewicz
Kształtowanie kompetencji studentów na tle
europejskich/krajowych ram kwalifi kacji (E/KRK)
dla szkolnictwa wyższego w kontekście programu Erasmus ... 131
Ewa Pająk-Ważna
Między słowami – o kształceniu kompetencji
(między)kulturowych nauczycieli . 139
Zofia Godzwon
Kryteria oceny uczelni i osiągnięć nauczycieli akademickich .. 153
Monika Maciejewska
Studia doktoranckie i ich absolwenci a rynek pracy – perspektywy zmiany ... 197
Jacek Lewicki
Studia doktoranckie, doktoranci a reforma szkolnictwa wyższego . 215
Justina Gilevskaja
Sprawozdanie z Czwartego Kongresu Polskich Społeczności Studenckich
w Wielkiej Brytanii, Cambridge, 18–20 marca 2011 roku . 225
Informacje o Autorach .. 235
Nowa ustawa z dnia 18 marca 2011 roku
w odbiorze środowiska akademickiego
Teresa Hejnicka-Bezwińska
Próba odczytania strategii procesu zmian w szkolnictwie wyższym
(przeprowadzonych w ostatnim dwudziestoleciu) .. 11
Michel Henri Kowalewicz, Dawid Wieczorek
„Sapere aude!” albo „Pójdź, dziecię! ja cię uczyć każę!”
Szanse, ograniczenia i straty generalnych porządków
metodologiczno-ustawodawczych nauki polskiej
i kształcenia wyższego w Polsce na tle ogólnoeuropejskiej
kampanii racjonalizacji sektora wiedzy .. 21
Edward Malec
Jak nie należy reformować szkolnictwa wyższego –
krytyczny rozbiór ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym,
ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym
oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki oraz o zmianie
niektórych innych ustaw AD 2011 . 51
Wojciech Mitkowski
Awans naukowy w świetle zmian ustawowych ... 61
Eugenia Potulicka
Studia pedagogiczne w neoliberalnym programie edukacji . 73
Agnieszka Dziedziczak-Foltyn
Plusy i minusy reformy szkolnictwa wyższego w Polsce – próba analizy debaty publicznej 95
Aleksandra Berkowicz
Kilka uwag na temat oporu wobec zmian
w publicznych szkołach wyższych 119
Iwona Ocetkiewicz
Kształtowanie kompetencji studentów na tle
europejskich/krajowych ram kwalifi kacji (E/KRK)
dla szkolnictwa wyższego w kontekście programu Erasmus ... 131
Ewa Pająk-Ważna
Między słowami – o kształceniu kompetencji
(między)kulturowych nauczycieli . 139
Zofia Godzwon
Kryteria oceny uczelni i osiągnięć nauczycieli akademickich .. 153
Monika Maciejewska
Studia doktoranckie i ich absolwenci a rynek pracy – perspektywy zmiany ... 197
Jacek Lewicki
Studia doktoranckie, doktoranci a reforma szkolnictwa wyższego . 215
Justina Gilevskaja
Sprawozdanie z Czwartego Kongresu Polskich Społeczności Studenckich
w Wielkiej Brytanii, Cambridge, 18–20 marca 2011 roku . 225
Informacje o Autorach .. 235