pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Szkoła uczenia się

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wolters Kluwer business
Format: pdf
Ilość stron: 388 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788381245241
Data: 2025-04-08
51.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Szkoła stoi na progu istotnych zmian, których głównym powodem są m.in. nowe oczekiwania uczniów sygnalizujących potrzebę zrozumienia celowości podejmowanych działań, szacunku dla ich autonomii i traktowania jak partnerów w pracy nad ich osobistym rozwojem. Uczniowie wolą - i potrafią - brać odpowiedzialność za własny rozwój, niż podporządkowywać się procedurom narzucanym z zewnątrz i odbieranym przez nich jako zbędne oraz pozbawione sensu. Szkoła w związku z tym powinna powoli odchodzić od nauczania i zdecydowanie sprzyjać organizacji przestrzeni do uczenia się uczniów. Książka stanowi próbę odpowiedzi m.in. na następujące pytania:
Jaka jest różnica między nauczaniem a uczeniem się?
Dlaczego uczniowie się (nie) uczą?
Jakie metody aktywizujące i rozwijające można stosować w pracy wychowawczej oraz jak wpływają one na samodzielność i wzrost odpowiedzialności uczniów?
Jaka jest rola dyrektora szkoły w rozwoju kompetencji kluczowych dla organizacji uczenia się uczniów?
Adresaci: Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, dyrektorów szkół oraz rodziców. Zainteresuje także studentów kierunków pedagogicznych.

E-book „Szkoła uczenia się” - Wydawca: Wolters Kluwer business. Cena 51.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

WSTĘP, CZYLI ZAPROSZENIE DO PODRÓŻY | str. 11

ROZDZIAŁ 1
DLACZEGO UCZNIOWIE SIĘ (NIE) UCZĄ | str. 27

ROZDZIAŁ 2
MIĘDZY NAUCZANIEM A UCZENIEM SIĘ | str. 44

ROZDZIAŁ 3
O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA KOMPETENCJI KLUCZOWYCH | str. 59

ROZDZIAŁ 4
ORGANIZACJA PROCESU UCZENIA SIĘ | str. 76

ROZDZIAŁ 5
MÓZG UCZNIA JAKO MIEJSCE PRACY NAUCZYCIELA | str. 84

ROZDZIAŁ 6
BYĆ COACHEM | str. 103

ROZDZIAŁ 7
BYĆ TUTOREM | str. 118

ROZDZIAŁ 8
BYĆ MENTOREM | str. 134

ROZDZIAŁ 9
BYĆ WYCHOWAWCĄ | str. 140

ROZDZIAŁ 10
CEL I PRZYKŁADY STOSOWANIA METOD AKTYWIZUJĄCYCH W PRACY WYCHOWAWCZEJ | str. 148

ROZDZIAŁ 11
METODY PRACY Z UCZNIAMI | str. 164

ROZDZIAŁ 12
ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁOWEJ | str. 171

ROZDZIAŁ 13
BYĆ MODERATOREM | str. 184

ROZDZIAŁ 14
BYĆ TRENEREM | str. 198

ROZDZIAŁ 15
METODY PRACY TRENERA - POZYSKANIE UCZNIÓW DO WSPÓŁPRACY | str. 209

ROZDZIAŁ 16
BYĆ FACYLITATOREM | str. 216

ROZDZIAŁ 17
ZESTAW ĆWICZEŃ DLA FACYLITATORA | str. 223

ROZDZIAŁ 18
METODY ANGAŻUJĄCE UCZNIÓW | str. 228

ROZDZIAŁ 19
WZMACNIANIE DYSKURSU MIĘDZY UCZESTNIKAMI ZAJĘĆ | str. 240

ROZDZIAŁ 20
METODY ROZWIJAJĄCE SAMODZIELNOŚĆ I WZROST ODPOWIEDZIALNOŚCI UCZNIÓW | str. 246

ROZDZIAŁ 21
JEGO EKSCELENCJA PROJEKT | str. 250

ROZDZIAŁ 22
NAUCZYCIELE SZKÓŁ UCZENIA SIĘ | str. 279

ROZDZIAŁ 23
TRENING KOMPETENCYJNY, CZYLI KIEDY NAUCZYCIEL STAJE SIĘ NAUCZYCIELEM UCZĄCYCH | str. 298

ROZDZIAŁ 24
ROLA DYREKTORA W ROZWOJU KOMPETENCJI KLUCZOWYCH DLA ORGANIZACJI UCZENIA SIĘ UCZNIÓW | str. 306

ROZDZIAŁ 25
PROFIL SZKOŁY | str. 315

ANEKS
ROZMOWY Z PRAKTYKAMI SZKÓŁ UCZENIA SIĘ | str. 325

BIBLIOGRAFIA | str. 383