E-book:
Szkoła miejscem (nie)(do)rozwoju. Studium empiryczne na przykładzie gimnazjum wirtualnego
Autor:
Anita Famuła-Jurczak

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Format: | |
Ilość stron: | 183 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788375877212 |
Data: | 2025-04-07 |
28.00
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Jest to pierwsza publikacja na rynku wydawniczym przybliżająca problematykę funkcjonowania szkół z oddziałami filialnymi. Po rekonstrukcji założeń związanych z powstawaniem gimnazjów „wirtualnych” autorka przybliża założenia związane z powoływaniem i organizacją gimnazjów w polskim systemie oświaty. Przedstawia obawy, które towarzyszyły zmianie systemu oświaty.Ponadto w prezentowanej publikacji autorka omawia zagadnienie dotyczące funkcjonowania młodzieży w środowisku szkolnym. Godnym podkreślenia jest fakt, że autorka – odwołując się do założeń J. Dewey – buduje teoretyczne założenia dotyczące funkcjonowania szkoły, szkoły której zadaniem jest wspieranie rozwoju ucznia.
E-book „Szkoła miejscem (nie)(do)rozwoju. Studium empiryczne na przykładzie gimnazjum wirtualnego” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 28.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I
Gimnazjum – nowy typ szkoły
Wprowadzenie
1. Gimnazjum – cele i założenia
1.1. Organizacja gimnazjów „wirtualnych”
1.2. Oczekiwania i obawy przed wprowadzeniem reformy
Konkluzje
Rozdział II
Gimnazjum miejscem rozwoju uczniów
Wprowadzenie
1. Rozwój ucznia – ujęcie psychologiczno-pedagogiczne
2. Codzienność szkolna – ujęcie progresywne
2.1. Aktywność ucznia na lekcji
2.2. Nauczyciele w szkole wspomagającej rozwój ucznia
2.3. Uczeń i jego rówieśnicy w codzienności szkolnej
2.4. Zajęcia pozalekcyjne
2.5. Samorząd szkolny
3. Szkoła w dotychczasowych badaniach – wybrane aspekty
Konkluzje
Rozdział III
Metodologiczne podstawy badań
1. Cele i problemy badawcze
2. Metoda badawcza
3. Organizacja i przebieg badań
Rozdział IV
Kontekst prowadzonych badań
Wprowadzenie
1. Lokalizacja i powstanie badanych szkół
2. Architektura i wielkość badanych szkół
3. Organizacja dojazdów uczniów do szkoły
4. Rada szkoły i rada rodziców
5. Samorząd szkolny w badanych szkołach
6. Współpraca z rodzicami
7. Udział uczniów w kołach zainteresowań
8. Dojazd uczniów do szkoły
Podsumowanie
Rozdział V
Obraz rówieśników
Wprowadzenie
1. Rówieśnik – wróg czy przyjaciel
1.1. Rówieśnik jako wróg
1.2. Rówieśnik jako przyjaciel
2. Rówieśnicy na lekcji
2.1. Zdobywanie wiedzy przez rówieśników
2.2. Rówieśnicy przeszkadzający
3. Rówieśnicy na przerwie
4. Identyfikacja rówieśników ze szkołą
5. Obszary rzeczywistości szkolnej ważne dla rówieśników
6. Zabarwienie emocjonalne wypowiedzi na temat rówieśników
7. Uogólniony obraz rówieśników
Wnioski
Rozdział I
Gimnazjum – nowy typ szkoły
Wprowadzenie
1. Gimnazjum – cele i założenia
1.1. Organizacja gimnazjów „wirtualnych”
1.2. Oczekiwania i obawy przed wprowadzeniem reformy
Konkluzje
Rozdział II
Gimnazjum miejscem rozwoju uczniów
Wprowadzenie
1. Rozwój ucznia – ujęcie psychologiczno-pedagogiczne
2. Codzienność szkolna – ujęcie progresywne
2.1. Aktywność ucznia na lekcji
2.2. Nauczyciele w szkole wspomagającej rozwój ucznia
2.3. Uczeń i jego rówieśnicy w codzienności szkolnej
2.4. Zajęcia pozalekcyjne
2.5. Samorząd szkolny
3. Szkoła w dotychczasowych badaniach – wybrane aspekty
Konkluzje
Rozdział III
Metodologiczne podstawy badań
1. Cele i problemy badawcze
2. Metoda badawcza
3. Organizacja i przebieg badań
Rozdział IV
Kontekst prowadzonych badań
Wprowadzenie
1. Lokalizacja i powstanie badanych szkół
2. Architektura i wielkość badanych szkół
3. Organizacja dojazdów uczniów do szkoły
4. Rada szkoły i rada rodziców
5. Samorząd szkolny w badanych szkołach
6. Współpraca z rodzicami
7. Udział uczniów w kołach zainteresowań
8. Dojazd uczniów do szkoły
Podsumowanie
Rozdział V
Obraz rówieśników
Wprowadzenie
1. Rówieśnik – wróg czy przyjaciel
1.1. Rówieśnik jako wróg
1.2. Rówieśnik jako przyjaciel
2. Rówieśnicy na lekcji
2.1. Zdobywanie wiedzy przez rówieśników
2.2. Rówieśnicy przeszkadzający
3. Rówieśnicy na przerwie
4. Identyfikacja rówieśników ze szkołą
5. Obszary rzeczywistości szkolnej ważne dla rówieśników
6. Zabarwienie emocjonalne wypowiedzi na temat rówieśników
7. Uogólniony obraz rówieśników
Wnioski