E-book:
Szkice o antyku. Tom 4. Lingua coloris
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytetu Śląskiego |
Format: | |
Ilość stron: | 160 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788322634103 |
Data: | 2025-01-24 |
21.00
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Czwarty tom Szkiców o antyku, którego tematem jest Lingua coloris zawiera dziewięć artykułów omawiających z różnych perspektyw zagadnienie koloru w antyku, zarówno w dziełach sztuki (rzeźbie, malarstwie, ceramice itp.), jak i w literaturze – poprzez szczegółowe analizy odniesień do konkretnych kolorów i jako terminu retorycznego.Publikacja jest adresowana do osób zajmujących się i interesujących światem starożytnym – filologów klasycznych, literaturoznawców, filozofów, historyków, historyków sztuki, archeologów czy religioznawców.
E-book „Szkice o antyku. Tom 4. Lingua coloris” - Wydawca: Uniwersytetu Śląskiego. Cena 21.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Spis treści
Kolory antyku (Anna Kucz i Patrycja Matusiak) / 7
Piotr Osiński
Color jako termin retoryczny / 13
Anna Kucz
Lingua colorum nell’ Egloga III di Nemesiano / 27
Edyta Gryksa
Color armorum w literaturze rzymskiej / 39
Mariola Sobolewska
Znaczenie białego cyprysu w orfickich wyobrażeniach o zaświatach / 49
Dorota Gorzelany
Utracony kolor – przykłady zabytków ze zbioru sztuki starożytnej Muzeum Książąt Czartoryskich w Krakowie / 63
Bogdan Burliga
Kolorystyka a przyjemność oglądania. Przypadek pompejańskiej Mozaiki Aleksandra / 81
Joanna Aleksandrowicz
Kolor i przestrzeń w malarstwie pompejańskim / 121
Dorota Smyła
Atramentum – sekret Apellesa / 133
Agata Ogórka-Tabiś
Czy wino może być zielone? – zmiany parametrów barwy wina czerwonego pod wpływem wybranych czynników chemicznych i biologicznych / 143
Kolory antyku (Anna Kucz i Patrycja Matusiak) / 7
Piotr Osiński
Color jako termin retoryczny / 13
Anna Kucz
Lingua colorum nell’ Egloga III di Nemesiano / 27
Edyta Gryksa
Color armorum w literaturze rzymskiej / 39
Mariola Sobolewska
Znaczenie białego cyprysu w orfickich wyobrażeniach o zaświatach / 49
Dorota Gorzelany
Utracony kolor – przykłady zabytków ze zbioru sztuki starożytnej Muzeum Książąt Czartoryskich w Krakowie / 63
Bogdan Burliga
Kolorystyka a przyjemność oglądania. Przypadek pompejańskiej Mozaiki Aleksandra / 81
Joanna Aleksandrowicz
Kolor i przestrzeń w malarstwie pompejańskim / 121
Dorota Smyła
Atramentum – sekret Apellesa / 133
Agata Ogórka-Tabiś
Czy wino może być zielone? – zmiany parametrów barwy wina czerwonego pod wpływem wybranych czynników chemicznych i biologicznych / 143