pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Sukces i autonomia w zarządzaniu organizacją szkolną

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wolters Kluwer business
Format: pdf
Ilość stron: 280 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788326446900
Data: 2025-03-26
34.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Publikacja Sukces i autonomia w zarządzaniu organizacją szkolną przedstawia organizację szkolną w kontekście procesów zwiększonej autonomii. Opracowanie wzbogaca naukę o zarządzaniu oświatą o koncepcje wynikające z teorii zarządzania organizacją. Za ważną determinantę sukcesu uznano kompetencje dyrektora szkoły i dlatego poddano je szczegółowej analizie. Przedstawione w pracy wnioski z badań własnych autora dotyczą stylów kierowania organizacją szkolną, gospodarowania czasem przez dyrektora szkoły, delegowania uprawnień, modelu kształcenia dyrektorów szkół oraz profilu kompetencyjnego dyrektora szkoły.

Adresaci:
Książka stanowi wsparcie dla dyrektorów szkół. Dzięki niej dyrektorzy zyskają niezbędną wiedzę dotyczącą procesów rozwojowych w szkole oraz określą swoją rolę w procesie zdobywania autonomii przez szkołę. Studenci kierunków pedagogicznych oraz osoby podejmujące studia podyplomowe z zakresu zarządzania oświatą znajdą w pracy bogate informacje o zarządzaniu organizacją szkolną. Publikacja będzie przydatna także pracownikom nadzoru pedagogicznego i administracji samorządowej związanym z zarządzaniem oświatą. Zdobędą tu oni wiadomości na temat rozwiązań organizacyjnych w innych krajach europejskich, a także otrzymają pomoc w określeniu pożądanych umiejętności i cech osobowych dyrektora szkoły.

E-book „Sukces i autonomia w zarządzaniu organizacją szkolną” - Wydawca: Wolters Kluwer business. Cena 34.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp str. 7

Rozdział 1. Szkoła jako organizacja str. 11

1.1. Pojęcie organizacji w literaturze przedmiotu str. 11

1.1.1. Organizacja jako system str. 11

1.1.2. Modele organizacji str. 17

1.1.3. Szkoła jako organizacja str. 23

1.1.4. Cechy szkoły jako organizacji str. 28

1.2. Istota otoczenia szkoły w zarządzaniu organizacją str. 35

1.2.1. Pojęcie otoczenia str. 35

1.2.2. Modele otoczenia organizacji str. 38

1.2.3. Otoczenie organizacji szkolnej str. 42

1.2.4. Modele otoczenia organizacji szkolnej str. 45

1.3. Siły sprawcze organizacji szkolnej str. 51

1.3.1. Strategia jako determinanta sukcesu zarządzania str. 51

1.3.2. Struktury w organizacji szkolnej str. 61

1.3.3. Kultura organizacyjna szkoły str. 68

Rozdział 2. Współczesne dylematy rozwoju organizacji szkolnej str. 79

2.1. Wymiary sukcesu organizacji str. 79

2.1.1. Pojęcie sukcesu w literaturze przedmiotu str. 79

2.1.2. Ilościowy wymiar sukcesu organizacji str. 81

2.1.3. Jakościowe aspekty sukcesu organizacji str. 85

2.1.4. Problematyka pomiaru sukcesu organizacji szkolnej str. 92

2.2. Wybrane aspekty rozwoju organizacyjnego str. 106

2.2.1. Rozwój i zmiana organizacyjna str. 106

2.2.2. Koncepcje rozwoju organizacji szkolnej str. 111

2.2.3. Szkoła jako organizacja ucząca się str. 120

2.3. Autonomizacja organizacji szkolnej str. 125

2.3.1. Pojęcie autonomizacji w literaturze przedmiotu str. 125

2.3.2. Autonomia jako wyznacznik nowoczesnej organizacji szkolnej str. 129

2.3.3. Koncepcja częściowo autonomicznej organizacji szkolnej str. 140

Rozdział 3. Wybrane problemy zarządzania organizacją szkolną str. 148

3.1. Kierowanie szkołą w teorii organizacji i zarządzania oświatą str. 148

3.1.1. Kierowanie a zarządzanie str. 148

3.1.2. Koncepcje zarządzania organizacją szkolną str. 155

3.1.3. Zintegrowany model zarządzania St. Galler str. 164

3.2. Dyrektor we współczesnej organizacji szkolnej str. 173

3.2.1. Funkcje dyrektora szkoły str. 173

3.2.2. Role organizacyjne dyrektora szkoły str. 181

3.2.3. Kompetencje dyrektora szkoły str. 189

Rozdział 4. Sukces w zarządzaniu współczesną organizacją szkolną str. 199

4.1. Organizacja badań własnych str. 199

4.1.1. Przebieg badań str. 199

4.1.2. Dobór próby badawczej str. 199

4.1.3. Charakterystyka badanego środowiska str. 200

4.2. Strategia badawcza str. 207

4.2.1. Model badań własnych str. 207

4.2.2. Zmienne nieobserwowalne w badaniach własnych str. 209

4.3. Aspekty sukcesu zarządzania str. 210

4.3.1. Style zarządzania a kompetencje dyrektora szkoły str. 210

4.3.2. Wybrane aspekty sprawności organizacyjnej dyrektora szkoły str. 220

4.3.3. Efektywność systemu kształcenia oraz doskonalenia dyrektorów szkół str. 231

4.3.4. Profil kompetencyjny dyrektora szkoły str. 236

Zakończenie str. 247

Spis tabel str. 255

Spis rysunków str. 257

Spis wykresów str. 259

Bibliografia str. 261