Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Akademii Ekonomicznej w Katowicach |
Format: | |
Ilość stron: | 238 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788378751656 |
Data: | 2025-02-04 |
28.00
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Niniejsza praca dotyczy zidentyfikowania potencjalnych możliwości konstruowania strategii podatkowej w ramach poszczególnych danin publicznych obciążających przedsiębiorstwo oraz oceny zakresu jej stosowania przez polskie przedsiębiorstwa. W pracy uwzględniono szanse i zagrożenia, jakie wiążą się ze stosowaniem strategii podatkowej przez przedsiębiorstwa funkcjonujące zarówno w wymiarze krajowym, jak i międzynarodowym (ze Wstępu).
E-book „Strategie podatkowe przedsiębiorstw” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Cena 28.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
WSTĘP 7
Rozdział 1. UWARUNKOWANIA DZIAŁALNOŚCI FINANSOWEJ PRZEDSIĘBIORSTW 11
1.1. Istota, zasady i cel działania przedsiębiorstwa 11
1.2. Determinanty funkcjonowania przedsiębiorstwa 20
1.3. Ryzyko działalności przedsiębiorstwa 25
1.4. Uwarunkowania zachowań strategicznych w ocenie przedsiębiorstw 35
Rozdział 2. IDENTYFIKACJA STRATEGII PODATKOWEJ PRZEDSIĘBIORSTWA 45
2.1. Zasady formułowania strategii finansowej w przedsiębiorstwie 45
2.2. Uwarunkowania strategii podatkowej w przedsiębiorstwie 53
2.3. Ryzyko podatkowe jako szczególna determinanta strategii podatkowej 62
2.4. Przesłanki i uwarunkowania strategii podatkowej w ocenie przedsiębiorstw 71
Rozdział 3. STRATEGIE PODATKOWE PRZEDSIĘBIORSTW W ZAKRESIE PODATKU DOCHODOWEGO OD OSÓB FIZYCZNYCH 75
3.1. Potencjał podatku dochodowego od osób fizycznych w aspekcie strategii podatkowej 75
3.2. Stosowanie przez przedsiębiorstwa strategii podatkowej w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie badań 97
Rozdział 4. STRATEGIE PODATKOWE PRZEDSIĘBIORSTW W ZAKRESIE PODATKU DOCHODOWEGO OD OSÓB PRAWNYCH 109
4.1. Potencjał podatku dochodowego od osób prawnych w aspekcie strategii podatkowej 109
4.2. Stosowanie przez przedsiębiorstwa strategii podatkowej w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie badań 137
Rozdział 5. STRATEGIE PODATKOWE PRZEDSIĘBIORSTW W ZAKRESIE PODATKU OD TOWARÓW I USŁUG 147
5.1. Potencjał podatku od towarów i usług w aspekcie strategii podatkowej 147
5.2. Stosowanie przez przedsiębiorstwa strategii podatkowej w zakresie podatku od towarów i usług na podstawie badań 162
Rozdział 6. STRATEGIE PODATKOWE PRZEDSIĘBIORSTW W ZAKRESIE PODATKÓW LOKALNYCH 173
6.1. Potencjał podatków lokalnych w aspekcie strategii podatkowej 173
6.2. Stosowanie przez przedsiębiorstwa strategii podatkowej w zakresie podatków lokalnych na podstawie badań 180
Rozdział 7. STRATEGIE PRZEDSIĘBIORSTW W ZAKRESIE OBCIĄŻEŃ NA RZECZ FUNDUSZY UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH 190
7.1. Potencjał obciążeń na rzecz funduszy ubezpieczeń społecznych w aspekcie strategii podatkowej 190
7.2. Stosowanie przez przedsiębiorstwa strategii w zakresie obciążeń na rzecz funduszy ubezpieczeń społecznych na podstawie badań 201
BIBLIOGRAFIA 207
SPIS RYSUNKÓW 218
SPIS TABEL 219
ANEKS 223
Rozdział 1. UWARUNKOWANIA DZIAŁALNOŚCI FINANSOWEJ PRZEDSIĘBIORSTW 11
1.1. Istota, zasady i cel działania przedsiębiorstwa 11
1.2. Determinanty funkcjonowania przedsiębiorstwa 20
1.3. Ryzyko działalności przedsiębiorstwa 25
1.4. Uwarunkowania zachowań strategicznych w ocenie przedsiębiorstw 35
Rozdział 2. IDENTYFIKACJA STRATEGII PODATKOWEJ PRZEDSIĘBIORSTWA 45
2.1. Zasady formułowania strategii finansowej w przedsiębiorstwie 45
2.2. Uwarunkowania strategii podatkowej w przedsiębiorstwie 53
2.3. Ryzyko podatkowe jako szczególna determinanta strategii podatkowej 62
2.4. Przesłanki i uwarunkowania strategii podatkowej w ocenie przedsiębiorstw 71
Rozdział 3. STRATEGIE PODATKOWE PRZEDSIĘBIORSTW W ZAKRESIE PODATKU DOCHODOWEGO OD OSÓB FIZYCZNYCH 75
3.1. Potencjał podatku dochodowego od osób fizycznych w aspekcie strategii podatkowej 75
3.2. Stosowanie przez przedsiębiorstwa strategii podatkowej w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie badań 97
Rozdział 4. STRATEGIE PODATKOWE PRZEDSIĘBIORSTW W ZAKRESIE PODATKU DOCHODOWEGO OD OSÓB PRAWNYCH 109
4.1. Potencjał podatku dochodowego od osób prawnych w aspekcie strategii podatkowej 109
4.2. Stosowanie przez przedsiębiorstwa strategii podatkowej w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie badań 137
Rozdział 5. STRATEGIE PODATKOWE PRZEDSIĘBIORSTW W ZAKRESIE PODATKU OD TOWARÓW I USŁUG 147
5.1. Potencjał podatku od towarów i usług w aspekcie strategii podatkowej 147
5.2. Stosowanie przez przedsiębiorstwa strategii podatkowej w zakresie podatku od towarów i usług na podstawie badań 162
Rozdział 6. STRATEGIE PODATKOWE PRZEDSIĘBIORSTW W ZAKRESIE PODATKÓW LOKALNYCH 173
6.1. Potencjał podatków lokalnych w aspekcie strategii podatkowej 173
6.2. Stosowanie przez przedsiębiorstwa strategii podatkowej w zakresie podatków lokalnych na podstawie badań 180
Rozdział 7. STRATEGIE PRZEDSIĘBIORSTW W ZAKRESIE OBCIĄŻEŃ NA RZECZ FUNDUSZY UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH 190
7.1. Potencjał obciążeń na rzecz funduszy ubezpieczeń społecznych w aspekcie strategii podatkowej 190
7.2. Stosowanie przez przedsiębiorstwa strategii w zakresie obciążeń na rzecz funduszy ubezpieczeń społecznych na podstawie badań 201
BIBLIOGRAFIA 207
SPIS RYSUNKÓW 218
SPIS TABEL 219
ANEKS 223