pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Strategie autoprezentacyjne w reportażach podróżniczych Wojciecha Cejrowskiego

Dane szczegółowe:
Wydawca: Humanitas
Format: pdf
Ilość stron: 112 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788365682192
Data: 2025-04-28
Cena wydawcy: 10.00 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Wojciecha Cejrowskiego technik autoprezentacyjnych, które demaskuje,
uwydatniając nawet najdrobniejsze ich przejawy, za pomocą
których świadomie kreuje swój własny wizerunek oraz – z pozoru
niepostrzeżenie, ale umiejętnie – steruje jego odbiorem przez czytelnika.

Mamy nadzieję, że książka będzie zachętą do podjęcia dalszych –
bardziej kompleksowych badań – nad strategią autoprezentacji Cejrowskiego
również w innych aspektach jego bogatej (i jakże wzbudzającej
emocje i kontrowersje) działalności dziennikarskiej.

Celem książki nie jest oczywiście wartościowanie tych technik autoprezentacyjnych
– wszak o sukcesie książki stanowi między innymi
indywidualny zamysł twórczy i świadomość pisarska jej autora, a ich
wykorzystanie leży już tylko w jego gestii. Jak dowodzi liczba sprzedanych
egzemplarzy Rio Anacondy oraz Gringo wśród dzikich plemion, Cejrowski osiągnął niewątpliwie sukces czytelniczy, choć na próbę odpowiedzi
na pytanie, jakie jest miejsce Wojciecha Cejrowskiego w historycznoliterackim
szeregu wybitnych polskich podróżopisarzy, wśród
których, naszym zdaniem, należy wymienić zwłaszcza Olgierda Budrewicza,
Alinę i Czesława Centkiewiczów, Arkadego Fiedlera, Ferdynanda
Goetla, Ryszarda Kapuścińskiego, Antoniego Ossendowskiego,
Ksawerego Pruszyńskiego, Melchiora Wańkowicza i Lucjana Wolanowskiego,
będziemy musieli jeszcze poczekać.

E-book „Strategie autoprezentacyjne w reportażach podróżniczych Wojciecha Cejrowskiego” - Wydawca: Humanitas.