pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Strategia edukacji kooperatywnej z przykładami realizacji

Dane szczegółowe:
Wydawca: Naukowe PWN
Format: mobi, epub
Ilość stron: 152 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788301221454
Data: 2025-04-07
54.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Książka przedstawia trzy kluczowe koncepcje dydaktyczne, wyrastające z psychologii behawioralnej, kognitywnej i konstruktywistycznej. Ma bazie pierwszej z nich zbudowana jest strategia nauczania, stawiająca sobie za główny cel prawidłowy przekaz wiedzy od nauczyciela do ucznia. Druga koncepcja stanowi bazę strategii uczenia się, która w praktyce dąży do jak najlepszego dopasowania procesu dydaktycznego do możliwości uczącej się osoby. Obie te strategie - ujęte tutaj syntetycznie - zostały już w wielu szczegółach omówione w podręcznikach dydaktyki. W odniesieniu do nich nowa strategia kooperacji, traktująca wiedzę jako szczególną konstrukcję umysłową, wyraża obiecujące idee, zmieniające kształt całej edukacji.

E-book „Strategia edukacji kooperatywnej z przykładami realizacji” - Wydawca: Naukowe PWN. Cena 54.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp 7
1. Strategie dydaktyczne 9
1.1. Podstawowe teorie dydaktyczne i modele edukacji 10
1.2. Główne strategie w edukacji 19
1.3. Strategia nauczania 25
1.4. Strategia uczenia się 27
1.5. Strategia kooperacji 29
2. Kognitywne i metakognitywne uwarunkowania kooperacji 33
2.1. Działania kognitywne a metakognitywne 33
2.2. Ukierunkowanie na realizację celów 36
2.3. Ukierunkowanie na indywidualizowanie i różnicowanie 42
2.4. Ukierunkowanie na media i edukację zdalną 50
3. Afektywny wymiar kooperacji 58
3.1. Kształtowanie emocji i nastrojów 58
3.2. Kształtowanie motywacji 68
3.3. Kształtowanie i umacnianie woli 76
3.4. Emocjonalno-motywacyjne i wolitywne modele edukacji 80
4. Kognitywno-wolitywna strategia kooperacji 91
5. Strategia kooperacji w edukacji szkolnej 103
5.1. Podstawowy poziom kształcenia 103
5.2. Poziom gimnazjalny 114
5.3. Szkoła średnia 123
6. Kooperacja w procesach dydaktycznych szkoły wyższej 130
Zakończenie 141
Bibliografia 145