Start-up a uwarunkowania sukcesu. Wymiar teoretyczno-praktyczny
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Format: | |
Ilość stron: | 309 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788380301405 |
Data: | 2025-02-04 |
Opis e-booka:
Przygotowując niniejszą publikację autorzy przyjęli założenie, że w związku z rosnącym zainteresowaniem rozwiązaniami biznesowymi typu start-up i ich ostatnią popularnością w naszym kraju, w tym na szczeblu instytucjonalnym, ważnym krokiem w ramach całościowej próby systematyzacji tego zjawiska będzie rozstrzygnięcie, m.in. za sugestią językoznawcy i leksykografa M. T. Bańko, będącego profesorem nauk humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim, kwestii nazewnictwa i sposobu pisania nazwy start-up. Równocześnie publikacja swoim zakresem tematycznym obejmuje m.in. takie zagadnienia jak: identyfikacja kluczowych pojęć odnoszących się do start-upów, innowacyjność technologiczna, przedsiębiorczość akademicka, aspekty prawne, otoczenie wspierające, metody oceny finansowej i metody pomiaru ryzyka, źródła finansowania, aspekty psychologiczne oraz tendencje rozwojowe.Prezentowana publikacja składa się z jedenastu rozdziałów, które opisują wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne związane z przedsięwzięciami typu start-up, a w szczególności z ich istotą, inicjowaniem i realizacją. Tym samym stanowi ona przykład kompleksowego i wyczerpującego ujęcia zagadnienia, co znajduje wyraz w postaci rozbudowanego zbioru rozdziałów, w których autorzy koncentrują się na wnikliwym omówieniu najważniejszych kwestii z punktu widzenia wszystkich zainteresowanych stron, począwszy od studentów, poprzez osoby rozpoczynające własny biznes, przedsiębiorców i instytucje finansujące, a kończąc na nauczycielach akademickich.
E-book „Start-up a uwarunkowania sukcesu. Wymiar teoretyczno-praktyczny” - Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Cena 28.70 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Wstęp
Marek Laszuk
Rozdział 1. Przedsięwzięcia typu start-up
1.1. Wprowadzenie
1.2. Prima via charakterystyka pojęcia start-up
1.3. Typologia start-upów
1.4. Identyfikacja pojęcia start-up według wybranych kryteriów
1.5. Podsumowanie
Bibliografia
Jan Klimek
Rozdział 2. W sektorze MSP - refleksje o zarządzaniu przedsiębiorstwem innowacyjnym
2.1. Wprowadzenie
2.2. Who is who?
2.3. Siła, ale i słabość
2.4. Klucz do efektywności
2.5. Strategia awansu
2.6. Start-up
2.7. Podsumowanie
Bibliografia
Krystyna Poznańska
Rozdział 3. Start-upy technologiczne - specyfika i sposoby ich tworzenia
3.1. Wprowadzenie
3.2. Charakterystyka przedsiębiorstw technologicznych
3.3. Przedsiębiorczość technologiczna podstawą nowych technologicznych przedsiębiorstw
3.4. Przykłady firm technologicznych w gospodarce polskiej
3.5. Podsumowanie
Bibliografia
Dariusz Turek
Rozdział 4. Psychologia start-upowca. Dlaczego sukces nie zależy tylko od pomysłu?
4.1. Wprowadzenie
4.2. Pomiędzy pomysłem a start-upem
4.3. Start-upowiec - kim on jest?
4.4. Czynniki psychologiczne charakteryzujące przedsiębiorców w start-upach
4.5. Czynniki poznawcze charakteryzujące przedsiębiorców w start-upach
4.6. Podsumowanie
Bibliografia
Andrzej Filipowicz
Rozdział 5. Aspekty prawne funkcjonowania przedsiębiorcy na początkowym etapie rozwoju (start-up, development stage)
5.1. Wprowadzenie
5.2. Kryteria różnicowania sytuacji prawnej przedsiębiorcy w początkowych stadiach rozwoju
5.3. Regulacje prawne na etapie rozpoczynania działalności gospodarczej
5.4. Sytuacja prawna początkującego przedsiębiorcy - ułatwienia w działaniu dla MSP
5.5. Wsparcie publiczne dla małych i średnich przedsiębiorców na początkowym etapie rozwoju
5.6. Podsumowanie
Bibliografia
Adam Kałowski
Rozdział 6. Metody oceny finansowej przedsięwzięć typu start-up
6.1. Wprowadzenie
6.2. Istota rachunku ekonomicznego w kontekście przedsięwzięć inwestycyjnych typu start-up
6.3. Klasyczne metody oceny opłacalności finansowej przedsięwzięć typu start-up
6.3.1. Metody proste
6.3.2. Metody dyskontowe
6.4. Płynność w przedsięwzięciach typu start-up
6.5. Podsumowanie
Bibliografia
Jacek Wysocki
Rozdział 7. Pomiar i ocena ryzyka w przedsięwzięciach typu start-up
7.1. Wprowadzenie
7.2. Istota ryzyka w aspekcie realizacji start-upów
7.3. Metody pomiaru ryzyka w ocenie opłacalności start-upów
7.3.1. Metoda analizy wrażliwości
7.3.2. Metody symulacyjne
7.3.3. Metody statystyczno-probabilistyczne
7.3.4. Metody scenariuszowe
7.3.5. Metoda stopy dyskontowej uwzględniającej ryzyko
7.3.6. Metoda równoważnika pewności
7.3.7. Metoda graniczna okresu zwrotu
7.4. Wykorzystanie podejścia opcyjnego do ewaluacji ryzyka w start-upach
7.5. Podsumowanie
Bibliografia
Jacek Lipiec
Rozdział 8. Alternatywne źródła finansowania start-upów
8.1. Wprowadzenie
8.2. Alternatywne finansowanie start-upów
8.3. Idea crowdfundingu
8.4. Firma Zortrax jako przykład alternatywnego finansowania
8.5. Podsumowanie
Bibliografia
Adam Kałowski, Justyna Góral
Rozdział 9. Ekosystemy start-upowe
9.1. Wprowadzenie
9.2. Otoczenie sprzyjające rozwijaniu innowacyjnych przedsięwzięć
9.3. Ekosystemy start-upowe na świecie - wybrane przykłady
9.4. Ekosystemy start-upowe w Polsce
9.5. Podsumowanie
Bibliografia
Jakub Brdulak
Rozdział 10. Przedsiębiorczość akademicka na wybranych przykładach
10.1. Wprowadzenie
10.2. Współpraca uczelni z interesariuszami według badań IBAR
10.3. Współpraca SGH z firmami zewnętrznymi w obszarze dydaktycznym
10.3.1. Zasady tworzenia relacji uczelni z interesariuszami zewnętrznymi
10.3.2. Przedsiębiorstwo jako dostarczyciel określonej metodyki
10.3.3. Współpraca między komisjami akredytacyjnymi a firmami w obszarze dydaktycznym
10.3.4. Tworzenie mechanizmów współpracy z otoczeniem opartej na zasobach wewnętrznych uczelni
10.4. Współpraca między sektorem nauki a sektorem biznesu w obszarze prowadzenia prac B+R w Polsce
10.5. Podsumowanie
Bibliografia
Adam Kałowski, Justyna Góral
Rozdział 11. Tendencje rozwojowe polskiego rynku start-upów
11.1. Wprowadzenie
11.2. Innnowacyjność polskiej gospodarki
11.3. Źródła finansowania rozwoju polskich start-upów
11.4. Statystyczny obraz demografii polskich start-upów
11.5. Sukcesy polskich start-upów
11.6. Tendencje w rozwoju sektora polskich start-upów
11.7. Podsumowanie
Bibliografia
Aneks. Zestawienie 10 najbardziej innowacyjnych polskich start-upów