pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Start-up a uwarunkowania sukcesu. Wymiar teoretyczno-praktyczny

Dane szczegółowe:
Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Format: pdf
Ilość stron: 309 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788380301405
Data: 2025-02-04
28.70 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Przygotowując niniejszą publikację autorzy przyjęli założenie, że w związku z rosnącym zainteresowaniem rozwiązaniami biznesowymi typu start-up i ich ostatnią popularnością w naszym kraju, w tym na szczeblu instytucjonalnym, ważnym krokiem w ramach całościowej próby systematyzacji tego zjawiska będzie rozstrzygnięcie, m.in. za sugestią językoznawcy i leksykografa M. T. Bańko, będącego profesorem nauk humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim, kwestii nazewnictwa i sposobu pisania nazwy start-up. Równocześnie publikacja swoim zakresem tematycznym obejmuje m.in. takie zagadnienia jak: identyfikacja kluczowych pojęć odnoszących się do start-upów, innowacyjność technologiczna, przedsiębiorczość akademicka, aspekty prawne, otoczenie wspierające, metody oceny finansowej i metody pomiaru ryzyka, źródła finansowania, aspekty psychologiczne oraz tendencje rozwojowe.

Prezentowana publikacja składa się z jedenastu rozdziałów, które opisują wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne związane z przedsięwzięciami typu start-up, a w szczególności z ich istotą, inicjowaniem i realizacją. Tym samym stanowi ona przykład kompleksowego i wyczerpującego ujęcia zagadnienia, co znajduje wyraz w postaci rozbudowanego zbioru rozdziałów, w których autorzy koncentrują się na wnikliwym omówieniu najważniejszych kwestii z punktu widzenia wszystkich zainteresowanych stron, począwszy od studentów, poprzez osoby rozpoczynające własny biznes, przedsiębiorców i instytucje finansujące, a kończąc na nauczycielach akademickich.

E-book „Start-up a uwarunkowania sukcesu. Wymiar teoretyczno-praktyczny” - Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Cena 28.70 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Spis treści

Wstęp



Marek Laszuk

Rozdział 1. Przedsięwzięcia typu start-up

1.1. Wprowadzenie

1.2. Prima via charakterystyka pojęcia start-up

1.3. Typologia start-upów

1.4. Identyfikacja pojęcia start-up według wybranych kryteriów

1.5. Podsumowanie

Bibliografia



Jan Klimek

Rozdział 2. W sektorze MSP - refleksje o zarządzaniu przedsiębiorstwem innowacyjnym

2.1. Wprowadzenie

2.2. Who is who?

2.3. Siła, ale i słabość

2.4. Klucz do efektywności

2.5. Strategia awansu

2.6. Start-up

2.7. Podsumowanie

Bibliografia



Krystyna Poznańska

Rozdział 3. Start-upy technologiczne - specyfika i sposoby ich tworzenia

3.1. Wprowadzenie

3.2. Charakterystyka przedsiębiorstw technologicznych

3.3. Przedsiębiorczość technologiczna podstawą nowych technologicznych przedsiębiorstw

3.4. Przykłady firm technologicznych w gospodarce polskiej

3.5. Podsumowanie

Bibliografia



Dariusz Turek

Rozdział 4. Psychologia start-upowca. Dlaczego sukces nie zależy tylko od pomysłu?

4.1. Wprowadzenie

4.2. Pomiędzy pomysłem a start-upem

4.3. Start-upowiec - kim on jest?

4.4. Czynniki psychologiczne charakteryzujące przedsiębiorców w start-upach

4.5. Czynniki poznawcze charakteryzujące przedsiębiorców w start-upach

4.6. Podsumowanie

Bibliografia



Andrzej Filipowicz

Rozdział 5. Aspekty prawne funkcjonowania przedsiębiorcy na początkowym etapie rozwoju (start-up, development stage)

5.1. Wprowadzenie

5.2. Kryteria różnicowania sytuacji prawnej przedsiębiorcy w początkowych stadiach rozwoju

5.3. Regulacje prawne na etapie rozpoczynania działalności gospodarczej

5.4. Sytuacja prawna początkującego przedsiębiorcy - ułatwienia w działaniu dla MSP

5.5. Wsparcie publiczne dla małych i średnich przedsiębiorców na początkowym etapie rozwoju

5.6. Podsumowanie

Bibliografia



Adam Kałowski

Rozdział 6. Metody oceny finansowej przedsięwzięć typu start-up

6.1. Wprowadzenie

6.2. Istota rachunku ekonomicznego w kontekście przedsięwzięć inwestycyjnych typu start-up

6.3. Klasyczne metody oceny opłacalności finansowej przedsięwzięć typu start-up

6.3.1. Metody proste

6.3.2. Metody dyskontowe

6.4. Płynność w przedsięwzięciach typu start-up

6.5. Podsumowanie

Bibliografia



Jacek Wysocki

Rozdział 7. Pomiar i ocena ryzyka w przedsięwzięciach typu start-up

7.1. Wprowadzenie

7.2. Istota ryzyka w aspekcie realizacji start-upów

7.3. Metody pomiaru ryzyka w ocenie opłacalności start-upów

7.3.1. Metoda analizy wrażliwości

7.3.2. Metody symulacyjne

7.3.3. Metody statystyczno-probabilistyczne

7.3.4. Metody scenariuszowe

7.3.5. Metoda stopy dyskontowej uwzględniającej ryzyko

7.3.6. Metoda równoważnika pewności

7.3.7. Metoda graniczna okresu zwrotu

7.4. Wykorzystanie podejścia opcyjnego do ewaluacji ryzyka w start-upach

7.5. Podsumowanie

Bibliografia



Jacek Lipiec

Rozdział 8. Alternatywne źródła finansowania start-upów

8.1. Wprowadzenie

8.2. Alternatywne finansowanie start-upów

8.3. Idea crowdfundingu

8.4. Firma Zortrax jako przykład alternatywnego finansowania

8.5. Podsumowanie

Bibliografia



Adam Kałowski, Justyna Góral

Rozdział 9. Ekosystemy start-upowe

9.1. Wprowadzenie

9.2. Otoczenie sprzyjające rozwijaniu innowacyjnych przedsięwzięć

9.3. Ekosystemy start-upowe na świecie - wybrane przykłady

9.4. Ekosystemy start-upowe w Polsce

9.5. Podsumowanie

Bibliografia



Jakub Brdulak

Rozdział 10. Przedsiębiorczość akademicka na wybranych przykładach

10.1. Wprowadzenie

10.2. Współpraca uczelni z interesariuszami według badań IBAR

10.3. Współpraca SGH z firmami zewnętrznymi w obszarze dydaktycznym

10.3.1. Zasady tworzenia relacji uczelni z interesariuszami zewnętrznymi

10.3.2. Przedsiębiorstwo jako dostarczyciel określonej metodyki

10.3.3. Współpraca między komisjami akredytacyjnymi a firmami w obszarze dydaktycznym

10.3.4. Tworzenie mechanizmów współpracy z otoczeniem opartej na zasobach wewnętrznych uczelni

10.4. Współpraca między sektorem nauki a sektorem biznesu w obszarze prowadzenia prac B+R w Polsce

10.5. Podsumowanie

Bibliografia



Adam Kałowski, Justyna Góral

Rozdział 11. Tendencje rozwojowe polskiego rynku start-upów

11.1. Wprowadzenie

11.2. Innnowacyjność polskiej gospodarki

11.3. Źródła finansowania rozwoju polskich start-upów

11.4. Statystyczny obraz demografii polskich start-upów

11.5. Sukcesy polskich start-upów

11.6. Tendencje w rozwoju sektora polskich start-upów

11.7. Podsumowanie

Bibliografia



Aneks. Zestawienie 10 najbardziej innowacyjnych polskich start-upów