Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Budowanie zdrowej, efektywnej organizacji
Marcin Żemigała
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Format: | |
Ilość stron: | 266 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788326430145 |
Data: | 2025-02-06 |
Opis e-booka:
W obecnej rzeczywistości gospodarczej wśród przedsiębiorstw zaobserwować można rosnące zainteresowanie zagadnieniami społecznej odpowiedzialności biznesu ( Corporate Social Responsibility - CSR ). Coraz częściej organizacje podejmują działania zmierzające do tego, aby dbałość o interesy ekonomiczne powiązana była z dbałością o przestrzeganie etycznych zasad odpowiedzialności wobec społeczeństwa i środowiska naturalnego. Celem tej publikacji jest właśnie pokazanie nowej roli przedsiębiorstwa jako organizacji przyjaznej człowiekowi i środowisku naturalnemu.W książce szczegółowo omówiono:
rolę przedsiębiorstwa w systemie nowej gospodarki,
kulturę przedsiębiorstwa, która wpływa na jego wewnętrzne działania oraz na stosunki z otoczeniem,
koncepcję organizacji uczącej się,
rolę i zastosowania etycznych programów w biznesie,
system społecznej odpowiedzialności biznesu,
ekologiczny kontekst działania przedsiębiorstwa oraz proces kształtowania świadomości ekologicznej społeczeństwa,
perspektywy rozwoju i wyzwania nowej gospodarki,
model wytycznych dla przedsiębiorstw w obszarze CSR.
Adresaci:
Książka jest przeznaczona dla przedsiębiorców, menedżerów i wszystkich osób zainteresowanych tym aspektem funkcjonowania przedsiębiorstwa.
Książka dostępna także w wersji elektronicznej. Kliknij i sprawdź --->
E-book „Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Budowanie zdrowej, efektywnej organizacji” - Wydawca: Wolters Kluwer business.
Spis treści:
str. 7
Wstęp
str. 9
1. Przedsiębiorstwo w systemie nowej gospodarki
str. 15
2. Kultura nowoczesnego przedsiębiorstwa
str. 26
3. Przedsiębiorstwo jako system służący otoczeniu
str. 49
Przedsiębiorstwo uczące się w burzliwym otoczeniu
str. 65
Rola i zastosowanie etycznych programów w biznesie
str. 92
System społecznej odpowiedzialności biznesu -
Corporate Social Responsibility (CSR)
str. 100
Ekologiczny kontekst działalności przedsiębiorstwa
str. 129
Świadomość ekologiczna społeczeństwa
str. 138
4. Perspektywy rozwoju i wyzwania nowej gospodarki
str. 162
5. Studium przypadku - The Body Shop
str. 180
Społeczne zaangażowanie
str. 181
Filary etycznego biznesu
str. 183
Interesariusze
str. 187
6. Model wytycznych CSR dla funkcjonowania przedsiębiorstw
str. 196
Kryterium etyczne
str. 198
Kryterium ekologiczne
str. 201
Kryterium społeczne
str. 207
7. Zastosowanie koncepcji CSR w praktyce prowadzenia biznesu - przegląd badań 221
Zakończenie
str. 253
Literatura
str. 261