Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Format: | |
Ilość stron: | 258 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788380305717 |
Data: | 2025-02-04 |
Opis e-booka:
Głównym tematem niniejszej monografii jest skuteczność interwencji publicznej, czyli – zgodnie z rozumieniem powszechnie przyjętym w ewaluacji oraz w naukach ekonomicznych – stopień czy zdolność do realizacji zakładanych celów na poziomie strategicznym. Nowoczesne interwencje publiczne, w szczególności strategie i programy operacyjne, mają określone cele w ramach zadanych budżetów. W związku z tym mogą i powinny być z realizacji tych celów rozliczane. Co więcej – jak pokazano w dalszej części pracy – powszechna jest realizacja interwencji publicznych, które nie osiągają swoich celów, czyli są nieskuteczne, co rodzi potrzebę dogłębnej analizy ukierunkowanej właśnie na kryterium skuteczności.
E-book „Skuteczność interwencji publicznej w zakresie mobilności miejskiej” - Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Cena 29.40 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Przesłanki podjęcia tematu
Tezy i cele pracy
Metoda badawcza i struktura pracy
Rozdział 1
Interwencja publiczna – jej przesłanki i niedoskonałości
1.1. Pojęcie interwencji publicznej
1.2. Makroekonomiczne podstawy interwencji publicznej
1.3. Przesłanki i formy interwencji publicznej na rynku usług transportowych
1.4. Badania nad skutecznością i niedoskonałością interwencji publicznych
Rozdział 2
Interwencja publiczna w zakresie zrównoważonej mobilności miejskiej w Polsce w latach 2009–2015
2.1. Podstawy teoretyczne polityki zrównoważonej mobilności miejskiej
2.2. Unijna, krajowa i samorządowa polityka transportowa
2.3. Zakres interwencji
2.4. Odtworzenie normatywnej i pozytywnej logiki interwencji
Rozdział 3
Ocena interwencji publicznej w zakresie zrównoważonej mobilności miejskiej w Polsce w latach 2009–2015
3.1. Przegląd dotychczasowych badań w zakresie budowy konkurencyjności transportu publicznego
3.2. Metodyka modelowania
3.3. Wyniki modelowania
3.4. Studia przypadków
3.5. Analiza reakcji rynku na zmiany oferty za pomocą analizy zmienności wskaźników
3.6. Scenariusz alternatywny interwencji
Rozdział 4
Perspektywy i zagrożenia dla interwencji w przyszłości
4.1. Perspektywy i bariery ewolucji zrównoważonej mobilności miejskiej
4.2. Perspektywy transformacji cyfrowej zrównoważonej mobilności miejskiej
4.3. Model efektywności elektryfikacji transportu
4.4. Model dofinansowania publicznego w przeliczeniu na pasażera
Rozdział 5
Dyskusja, wnioski i rekomendacje
Podsumowanie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków