pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

SEObook. Praktyczne aspekty pozycjonowania

Dane szczegółowe:
Wydawca: Naukowe PWN
Format: epub, mobi
Ilość stron: 312 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788301237899
Data: 2025-02-04
69.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

SEO to wyjątkowa dziedzina marketingu. Skuteczna, ale nieprzewidywalna. Reklama, ale nie odbierana jako reklama. Nudna i techniczna, ale emocjonująca i ciekawa. Dodatkowo zabawna: specjaliści na całym świecie analizują i rozkładają na czynniki pierwsze najbardziej skomplikowany algorytm na świecie: silnik Google. Wszystko po to, aby to strona ich klienta była wyżej niż strona klienta innego specjalisty.

Trzymasz w rękach połączoną wiedzę 12 branżowych wyjadaczy, specjalistów w dziedzinie SEO, Contentu i Analityki. (...) Każdy rozdział to zamknięta semantycznie całość, która ma swojego głównego autora (mistrza w omawianej dziedzinie) wspieranego wiedzą i konkretnymi przykładami kampanii od pozostałych autorów.
To przewodnik po SEO, który jest skierowany do osób zarządzających działami marketingu, specjalistów ds. marketingu, którzy chcą wypracować sobie konkretną ścieżkę specjalizacji, do właścicieli biznesów oraz po prostu do wszystkich tych, którzy chcą zgłębić mistyczne działanie Google, a są dopiero na początku swojej SEO-przygody.
Książka ma pomóc w skutecznym planowaniu i zarządzaniu działaniami SEO (które, lekki spoiler, zawsze muszą iść w parze z doskonale skorelowanymi pozostałymi działaniami określanymi w ramach strategii marketingowej). Ma pomóc w działaniach w zakresu pozycjonowania w każdej organizacji - i tej małej, i tej dużej. Ma również pomóc na każdym etapie “zaawansowania prac SEO - niezależnie od tego, czy SEO działa Ci od dawna (obiecujemy - nauczysz się lepiej wyciągać wnioski i zwracać uwagę na zupełnie inne aspekty niż przed lektura) jak i dla tych, którzy dopiero szukają zaufanego człowieka do tego zadania specjalnego.
Ze wstępu
Autorami książki są: Jakub Barabasz, Ewelina Ibek, Piotr Jacek, Dorota Kika, Marika Kowalska, Krzysztof Marzec, Kamil Sroka, Alicja Stojek-Szewczuk, Łukasz Suchy, Bartłomiej Tomczyk, Leszek Urban, Jakub Zeid - specjaliści w dziedzinie SEO, Contentu i Analityki, związani z Deva Group, jedną z najstarszych i najbardziej rozpoznawalnych agencji SEM w Polsce.

E-book „SEObook. Praktyczne aspekty pozycjonowania” - Wydawca: Naukowe PWN. Cena 69.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

1. Wprowadzenie – Ewelina Ibek i Krzysztof Marzec 9

2. Czym jest SEM/SEO/SEA – Krzysztof Marzec 11
2.1. Rodzaje wyników wyszukiwania 12
2.2. Widoczność a ruch 14
2.3. Jak działa wyszukiwarka? 16
2.4. Co to jest i jak działa Googlebot? 20
2.5. Kary i filtry od Google 21
2.6. Jakie korzyści zyskuje firma dzięki SEO 22
2.7. Praca jako specjalista SEO 23
2.8. Współpraca z agencją SEO 26

3. Działania on-site – Jakub Barabasz, Marika Kowalska, Leszek Urban i Łukasz Suchy 28
3.1. Analiza słów kluczowych – Jakub Barabasz 28
3.1.1. Podstawowe pojęcia – fraza kluczowa, long-tail, wolumen 29
3.1.2. Frazy – skąd je brać i jak szukać pomysłów 32
3.1.3. Przydatne narzędzia 33
3.1.4. Jak dobierać słowa kluczowe 39
3.1.5. Słowa kluczowe a ich intencja 42
3.1.6. Słowa kluczowe a konkurencja 44
3.1.7. Sezonowość słów kluczowych i trendy 47
3.2. O co zadbać przy uruchomieniu strony – Marika Kowalska 49
3.2.1. Domena oraz serwer 50
3.2.2. System CMS i język programowania 54
3.2.3. Certyfikat SSL 61
3.2.4. Struktura strony 62
3.2.5. Crawlowanie 63
3.2.6. Poprawność renderowania i indeksowania strony 67
3.2.7. Planowanie strategii przed rozpoczęciem budowania strony 72
3.3. Podstawy optymalizacji strony internetowej – Leszek Urban 73
3.3.1. Aspekty optymalizacji technicznej 75
3.3.2. Adresy URL 90
3.3.3. Metadane strony internetowej 94
3.3.4. Treści na stronie 96
3.3.5. Linkowanie wewnętrzne 103
3.3.6. Optymalizacja szybkości ładowania witryny 108
3.3.7. Zdjęcia i grafiki na stronie internetowej 114
3.3.8. Wersje językowe – Łukasz Suchy 116
3.3.9. JavaScript a SEO 117

4. Działania off-site – Łukasz Suchy i Kamil Sroka 121
4.1. Linkbuilding – Łukasz Suchy 121
4.2. Analiza i wyszukiwanie konkurencji 128
4.3. Sposoby pozyskiwania linków – Kamil Sroka 138

5. Content Marketing a SEO – Alicja Stojek-Szewczuk 161
5.1. Zmiany w algorytmach Google 161
5.2. Content na stronie – jak go wykorzystać? 162
5.3. Dobre praktyki copywritingu 169
5.4. Planowanie, strategia, content plany 172
5.5. Audyt contentu 177

6. UX – Piotr Jacek 178
6.1. SEO + UX = SXO 178
6.2. Najczęstsze błędy UX 185
6.3. Architektura serwisu 192
6.4. Potrzeby klienta a budowa serwisu 194

7. Narzędzia i wtyczki SEO – Alicja Stojek-Szewczuk 196
7.1. Monitorowanie pozycji 196
7.2. Analiza widoczności serwisu 200
7.3. Crawlery 208
7.4. Wtyczki 212

8. Analityka – Jakub Zeid, Dorota Kika i Bartłomiej Tomczyk 220
8.1. Czas w SEO i ocenianie wyników – Jakub Zeid 220
8.1.1. Co decyduje o pozycji strony w Google? 221
8.1.2. Szybkie efekty SEO – czy są możliwe? 222
8.1.3. Jak oceniać wyniki działań SEO? 223
8.1.4. Skąd czerpać dane o wynikach? 223
8.2. Google Analytics 4 – Dorota Kika 224
8.2.1. Przewagi Google Analytics 4 nad poprzednimi wersjami 225
8.2.2. Jak Google Analytics 4 pozwala analizować ruch z wyników organicznych 228
8.2.3. Założenie konta, konfiguracja konta, wdrożenie podstawowego śledzenia 229
8.2.4. Łączenie Google Analytics 4 z kontem Google Search Console 236
8.2.5. Wdrożenie śledzenia konwersji 239
8.2.6. Analiza raportów podstawowych 241
8.2.7. Raporty Search Console w GA4 252
8.2.8. Tworzenie własnych raportów – Sekcja Odkrywaj 254
8.2.9. Raporty – Atrybucja 257
8.3. Google Search Console – Jakub Zeid 260
8.3.1. Utworzenie usługi i weryfikacja własności 260
8.3.2. Sprawdzanie adresu URL 264
8.3.3. Skuteczność – raport ruchu organicznego z wyszukiwarki 267
8.3.4. Indeksowanie 274
8.3.5. Raport HTTPS 282
8.3.6. Ulepszenia 285
8.3.7. Bezpieczeństwo i ręczne działania 287
8.3.8. Linki 287
8.3.9. Ustawienia 290
8.4. Looker Studio – Bartłomiej Tomczyk 295
8.4.1. Źródła danych w Looker Studio 296
8.4.2. Podstawowe elementy interfejsu Looker Studio 298
8.4.3. Przykładowe raporty, podstawowe tabele i wykresy 304

9. Koniec (...prawie!) – Ewelina Ibek i Krzysztof Marzec 309

Minianeks źródeł wiedzy 311