Sektor kreatywny jako katalizator przemian strukturalnych w regionie
![Sektor kreatywny jako katalizator - okłakda ebooka](https://staticl.poczytaj.pl/623000/sektor-kreatywny-jako-katalizator-przemian-strukturalnych,623563-s.jpg)
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Akademii Ekonomicznej w Katowicach |
Format: | |
Ilość stron: | 242 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788378751878 |
Data: | 2025-02-07 |
Opis e-booka:
Sektor kreatywny przyczynia się w regionie do przemiany stylu życia mieszkańców, grup społeczno-zawodowych i społeczności lokalnych. Wpływa na ocenę przez mieszkańców poziomu atrakcyjności oferty spędzania wolnego czasu i osiągania satysfakcjonującej jakości życia. Przyczynia się do edukacji kulturalnej, wzmacniania kapitału społecznego i budowania relacji społecznych. Planowanie i realizacja pakietów innowacyjnych projektów w sektorze kreatywnym znajduje z jednej strony swoje uzasadnienie w studiach foresightowych sektora kreatywnego, z drugiej prowadzi do sformułowania regionalnej strategii dla sektora kreatywnego, będącej efektem przekłucia zewnętrznych wyzwań nisz rynkowych tego sektora w nowe możliwości wzrostu gospodarczego i przemian strukturalnych w regionach.
E-book „Sektor kreatywny jako katalizator przemian strukturalnych w regionie” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Cena 28.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
CZĘŚĆ I. SEKTOR KREATYWNY – RÓŻNORODNOŚĆ UJĘĆ W KONTEKŚCIE ROZWOJU REGIONU 13
Krzysztof Malik, Łukasz Dymek , Inteligentne specjalizacje jako efekt transferu wiedzy w regionie 15
Michał Męczyński , Związki osobistych ścieżek życia wybranych przedstawicieli klasy kreatywnej z rozwojem społeczno-gospodarczym poznańskiego regionu metropolitalnego 26
Małgorzata Podogrodzka , Przestrzenne zróżnicowanie rozwoju gospodarczego Polski a klasa kreatywna 43
Edyta Szafranek , Gospodarka kreatywna miast i regionów w badaniach statystycznych 55
CZĘŚĆ II. KREATYWNOŚĆ I INNOWACJE JAKO CZYNNIKI NAPĘDOWE POLSKICH REGIONÓW 67
Karina Bedrunka , Wspieranie potencjału innowacyjnego w regionie w kontekście osiągania celów rozwojowych w nowym okresie programowania 2014-2020 na przykładzie województwa opolskiego 69
Wojciech Drożdż , Sektor kreatywny jako czynnik rozwoju województwa zachodniopomorskiego i jego regionalnych specjalizacji 84
Artur Ochojski , Współpraca, kreatywność i innowacyjność w miastach 102
Adam Drobniak , Dynamika rozwoju sektora kreatywnego i jej wpływ na rozwój gospodarczy regionów i subregionów w Polsce Południowej 121
Alicja Zakrzewska-Półtorak , Przemiany strukturalne w polskich regionach w warunkach globalizującej się gospodarki 144
CZĘŚĆ III. POLSKIE MIASTA W PROCESIE PRZEMIAN POD WPŁYWEM SEKTORA KREATYWNEGO. STUDIA PRZYPADKÓW 155
Zbigniew Przygodzki , Zróżnicowanie sektora kreatywnego w kontekście zdolności tworzenia miast kreatywnych w Polsce 157
Ewa Korcelli-Olejniczak, Stanisław J. Kozłowski , Sektor kreatywny w gospodarce ośrodków lokalnych jako czynnik kształtowania się regionu metropolitalnego Warszawy 175
Jarosław Działek, Monika Murzyn-Kupisz , Rola instytucji kultury w budowaniu i wzmacnianiu kapitału społecznego jako czynnika rozwoju społeczno-gospodarczego 191
Beata Namyślak , Ocena potencjału kulturalnego największych miast Polski w kategoriach: zasoby – aktywność – efekty rozwoju. Analiza taksonomiczna 218
Edyta Płaskonka , Ekonomia doznań a inwestycje w województwie kujawsko-pomorskim wykorzystujące przemysły kultury i przemysły kreatywne, na przykładzie Baja Pomorskiego w Toruniu, Wyspy Młyńskiej w Bydgoszczy i Szlaku Chopinowskiego 234