pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Rynek e-usług w Polsce – funkcjonowanie i kierunki rozwoju

Dane szczegółowe:
Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach
Format: pdf
Ilość stron: 217 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788378750840
Data: 2025-02-06
Cena wydawcy: 5.00 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

W rozdziale pierwszym omówiono problemy terminologiczne związane z rynkiem e-usług – pojęcie, strukturę i cechy rynku e-usług. W rozdziale drugim podjęto próbę charakterystyki rynku e-usług w Polsce na początku XXI wieku. Dokonano tutaj krótkiej charakterystyki Internetu jako miejsca świadczenia e-usług. Rozdział trzeci dotyczy metodycznych aspektów badania rynku e-usług. Zaprezentowano tutaj dostępne źródła informacji na temat rynku e-usług oraz omówiono metody i techniki gromadzenia informacji o rynku. Rozdział czwarty zawiera wyniki badań bezpośrednich zrealizowanych wśród usługodawców i usługobiorców. Ostatni rozdział jest próbą modelowego ujęcia funkcjonowania rynku e-usług w Polsce. Zawarto w nim opisowe modele rynku e-usług przygotowane w oparciu o cykl życia rynku. Rozdział kończą rozważania na temat rozwoju rynku w perspektywie 2020 roku, przygotowane między innymi w oparciu o wyniki badań ekspertów.

E-book „Rynek e-usług w Polsce – funkcjonowanie i kierunki rozwoju” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach.

Spis treści:

Wstęp 7
Rozdział I
Rynek e-usług jako obiekt badań 11
1. Istota, cechy i rodzaje e-usług 11
2. Pojęcie, struktura i cechy rynku e-usług 23
3. Podmioty rynku e-usług 28
4. Równowaga na rynku e-usług 34
Rozdział II
Charakterystyka rynku e-usług w Polsce na początku XXI wieku 38
1. Internet jako przestrzeń świadczenia e-usług 38
2. Warunki funkcjonowania podmiotów podaży e-usług 42
3. Czynniki kształtujące popyt na e-usługi 54
4. Zmiany w strukturze podmiotowej rynku e-usług 65
Rozdział III
Podstawy źródłowe i metody badania rynku e-usług w Polsce 78
1. Źródła informacji o rynku e-usług 78
2. Metody i techniki gromadzenia informacji o rynku e-usług 85
3. Organizacja i metodyka zrealizowanych badań bezpośrednich 94
Rozdział IV
Podaż i popyt na e-usługi w Polsce w świetle badań bezpośrednich 105
1. Oferta podażowa i proces świadczenia e-usług 105
2. Ograniczenia i możliwości rozwoju podaży na rynku e-usług 116
3. Profil konsumentów e-usług 122
4. Zapotrzebowanie konsumentów na e-usługi 129
Rozdział V
Rozwój rynku e-usług w Polsce – ujęcie modelowe 142
1. Metody modelowania rynku 142
2. Modele wschodzących rynków e-usług 148
3. Modele wzrastających rynków e-usług 153
4. Perspektywy rozwoju rynku e-usług 159
Zakończenie 169
Bibliografia 173
Spis rysunków 187
Spis tabel 188
Aneks 193