pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Reklama jako czyn nieuczciwej konkurencji

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytetu Śląskiego
Format: pdf
Ilość stron: 122 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788322623107
Data: 2025-02-04
Cena wydawcy: 8.40 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Niniejsza książka przedstawia delikty w zakresie reklamy. Uwzględnia ona „dwutorowość” regulacji w prawie polskim. Obejmuje zagadnienia reklamy jako czynu niedozwolonego w świetle Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz działania reklamowe adresowane do konsumentów w kontekście Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Publikacja zawiera informacje przydatne zwłaszcza dla studentów takich kierunków, jak: organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, zarządzanie, ekonomia czy administracja, oraz osób zawodowo związanych z produkcją i wykorzystaniem reklamy.

Autor stara się w sposób przystępny omówić kryteria, które decydują o tym, że konkretną reklamę należy uznać za nieuczciwą, a także wskazywać sytuacje, kiedy określone reklamy uznawane są za dozwolone. Z tych względów książka stanowi materiał dydaktyczny dla studentów oraz swego rodzaju poradnik dla osób pracujących w stacjach telewizyjnych i radiowych oraz w redakcjach prasowych.

E-book „Reklama jako czyn nieuczciwej konkurencji” - Wydawca: Uniwersytetu Śląskiego.

Spis treści:

Wykaz skrótów 7
Wstęp 9

Rozdział pierwszy
Pojęcie reklamy 16

Rozdział drugi
Klauzule generalne w prawie zwalczania nieuczciwej konkurencji 23
1. Klauzula generalna z art. 3 ust. 1 Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 23
A. Definicja czynu nieuczciwej konkurencji 23
B. Działanie 26
C. Sprzeczność z prawem 27
D. Dobre obyczaje 30
E. Stosunek klauzuli generalnej z art. 3 u.z.n.k. do klauzuli generalnej z art. 16 u.z.n.k. 33
2. Klauzula generalna z art. 4 ust. 1 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym 36

Rozdział trzeci
Reklama sprzeczna z prawem 40

Rozdział czwarty
Reklama sprzeczna z dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności człowieka 44

Rozdział piąty
Reklama wprowadzająca w błąd 49

Rozdział szósty
Reklama nierzeczowa 57

Rozdział siódmy
Reklama ukryta 62

Rozdział ósmy
Reklama uciążliwa 68

Rozdział dziewiąty
Reklama porównawcza 72

Zakończenie 79

Ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 80

Ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym 94

Akty prawne 108
Orzecznictwo 110
Ważniejsza literatura 112
Résumé 117
Zusammenfassung 119