Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytetu Śląskiego |
Format: | |
Ilość stron: | 122 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788322623107 |
Data: | 2025-02-04 |
Cena wydawcy: 8.40 złpozycja niedostępna
×
Opis e-booka:
Niniejsza książka przedstawia delikty w zakresie reklamy. Uwzględnia ona „dwutorowość” regulacji w prawie polskim. Obejmuje zagadnienia reklamy jako czynu niedozwolonego w świetle Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz działania reklamowe adresowane do konsumentów w kontekście Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Publikacja zawiera informacje przydatne zwłaszcza dla studentów takich kierunków, jak: organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, zarządzanie, ekonomia czy administracja, oraz osób zawodowo związanych z produkcją i wykorzystaniem reklamy.Autor stara się w sposób przystępny omówić kryteria, które decydują o tym, że konkretną reklamę należy uznać za nieuczciwą, a także wskazywać sytuacje, kiedy określone reklamy uznawane są za dozwolone. Z tych względów książka stanowi materiał dydaktyczny dla studentów oraz swego rodzaju poradnik dla osób pracujących w stacjach telewizyjnych i radiowych oraz w redakcjach prasowych.
E-book „Reklama jako czyn nieuczciwej konkurencji” - Wydawca: Uniwersytetu Śląskiego.
Spis treści:
Wykaz skrótów 7
Wstęp 9
Rozdział pierwszy
Pojęcie reklamy 16
Rozdział drugi
Klauzule generalne w prawie zwalczania nieuczciwej konkurencji 23
1. Klauzula generalna z art. 3 ust. 1 Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 23
A. Definicja czynu nieuczciwej konkurencji 23
B. Działanie 26
C. Sprzeczność z prawem 27
D. Dobre obyczaje 30
E. Stosunek klauzuli generalnej z art. 3 u.z.n.k. do klauzuli generalnej z art. 16 u.z.n.k. 33
2. Klauzula generalna z art. 4 ust. 1 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym 36
Rozdział trzeci
Reklama sprzeczna z prawem 40
Rozdział czwarty
Reklama sprzeczna z dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności człowieka 44
Rozdział piąty
Reklama wprowadzająca w błąd 49
Rozdział szósty
Reklama nierzeczowa 57
Rozdział siódmy
Reklama ukryta 62
Rozdział ósmy
Reklama uciążliwa 68
Rozdział dziewiąty
Reklama porównawcza 72
Zakończenie 79
Ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 80
Ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym 94
Akty prawne 108
Orzecznictwo 110
Ważniejsza literatura 112
Résumé 117
Zusammenfassung 119
Wstęp 9
Rozdział pierwszy
Pojęcie reklamy 16
Rozdział drugi
Klauzule generalne w prawie zwalczania nieuczciwej konkurencji 23
1. Klauzula generalna z art. 3 ust. 1 Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 23
A. Definicja czynu nieuczciwej konkurencji 23
B. Działanie 26
C. Sprzeczność z prawem 27
D. Dobre obyczaje 30
E. Stosunek klauzuli generalnej z art. 3 u.z.n.k. do klauzuli generalnej z art. 16 u.z.n.k. 33
2. Klauzula generalna z art. 4 ust. 1 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym 36
Rozdział trzeci
Reklama sprzeczna z prawem 40
Rozdział czwarty
Reklama sprzeczna z dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności człowieka 44
Rozdział piąty
Reklama wprowadzająca w błąd 49
Rozdział szósty
Reklama nierzeczowa 57
Rozdział siódmy
Reklama ukryta 62
Rozdział ósmy
Reklama uciążliwa 68
Rozdział dziewiąty
Reklama porównawcza 72
Zakończenie 79
Ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 80
Ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym 94
Akty prawne 108
Orzecznictwo 110
Ważniejsza literatura 112
Résumé 117
Zusammenfassung 119