Recepcja mediów. Tom 2. Wpływ sytuacji medialnych na komunikowanie się dzieci w wieku przedszkolnym. Wypisy

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej |
Format: | |
Ilość stron: | 134 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788377847541 |
Data: | 2025-04-16 |
Opis e-booka:
Tom 2 „Recepcji mediów” dotyczy zachowań komunikacyjnych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, które zna¬lazły się w sytuacjach medialnych, czyli w bezpośrednich relacjach z nadawcą przekazu. Bezpośredniość ta może być rozumiana zarówno jako rozmowa face to face z dziennikarzem do mikrofonu i przed kamerą, jak i oglądanie ulubionego filmu animowanego. Zadaniem książki jest ukazanie konkretnych sytuacji komunnikacyjnych, w których dziecko w określony sposób reaguje na media. Wpływ ma więc tu być poświadczony jego skutkiem odzwierciedlonym w obranym przez dziecko typie komunikacji. Zachowania komunikacyjne czekają na opisanie, celem książki jest bowiem przekazanie czytelnikom bazy tekstów, które mają wartość zarówno archiwistyczną, jak i ekscerpcyjną.
E-book „Recepcja mediów. Tom 2. Wpływ sytuacji medialnych na komunikowanie się dzieci w wieku przedszkolnym. Wypisy” - Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej. Cena 23.10 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Rozdział I 9
RECEPCJA PRZEKAZÓW DŹWIĘKOWYCH 11
1. Wypowiedzi dzieci na antenie radiowej 11
1.1. Wypowiedzi pisemne zrealizowane głosowo 11
1.2. Wypowiedzi telefoniczne na antenie 15
1.3. Wypowiedzi w studiu radiowym 21
2. Wypowiedzi do mikrofonu 35
3. Wypowiedzi metatekstowe dotyczące radia 46
Rozdział II 53
RECEPCJA PRZEKAZÓW FILMOWYCH 55
1. Zachowania komunikacyjne dzieci w studiu telewizyjnym / przed kamerą 55
2. Rozmowy o programach telewizyjnych (sterowane przez dorosłych) 70
3. Spontaniczne wypowiedzi dzieci dotyczące telewizji 72
4. Rozmowy o reklamach 74
5. Rozmowy na temat oglądania filmowych bajek 77
6. Zabawy w zdarzenia bajkowe 103
7. Rozmowy na temat oglądania telewizji 111
Rozdział III 113
WYPOWIEDZI SKONSTRUOWANE (PRAWDOPODOBNIE) POD WPŁYWEM WIEDZY ZACZERPNIĘTEJ Z MEDIÓW 115
1. Leksyka 115
2. Wyrażenia/frazy 115
3. Nazwy własne 116
4. Cytaty 117
5. Obrazy sytuacji, wyglądów i zdarzeń 119
6. Znaczenia 120
7. Naśladowanie zachowań medialnych 124
Rozdział IV 127
RECEPCJA PRZEKAZU KOMPUTEROWEGO 129
Recepcja przekazu komputerowego 129
Wykaz źródeł transkrypcji 133
Dzieci z Przedszkola nr 19 w Lublinie (fotografie) 135