pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Radzenie sobie ze stresem społecznie nieprzystosowanych uczniów szkół ponadgimnazjalnych

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej
Format: pdf
Ilość stron: 244 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788377848050
Data: 2025-04-07
35.70 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Autorka podejmuje interesujący temat, rzadko tak dogłębnie rozważany w literaturze resocjalizacyjnej. Należy docenić bogaty materiał badawczy, poprawność analityczną, metodologiczną, a także rzetelność i sposób prezentowania zarówno teorii, jak i wniosków wynikających z badań. Książka jest godna polecenia nauczycielom, wychowawcom, socjologom, a także studentom kierunków pedagogicznych. [Z recenzji dr. hab. Sławomira Sobczaka, prof. UPH w Siedlcach]

E-book „Radzenie sobie ze stresem społecznie nieprzystosowanych uczniów szkół ponadgimnazjalnych” - Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej. Cena 35.70 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp 7
I. Nieprzystosowanie społeczne młodzieży 11
1.1. Nieprzystosowanie społeczne i pojęcia pokrewne 11
1.2. Objawy, stadia i odmiany nieprzystosowania społecznego 16
1.3. Etiologia nieprzystosowania społecznego 22
1.3.1. Czynniki wewnętrzne – biopsychiczne 23
1.3.2. Czynniki zewnętrzne – socjokulturowe 26
1.3.3. Rola domu rodzinnego 29
1.3.4. Szkoła jako czynnik nieprzystosowania społecznego uczniów 38
1.4. Współczesna szkoła w zapobieganiu i eliminowaniu nieprzystosowania społecznego 49
1.4.1. Oddziaływanie wychowawcze środowiska szkolnego 50
1.4.2. Specjalistyczne programy profilaktyczne i korekcyjne 57
1.4.3. Kształtowanie kompetencji społecznych uczniów – skillstreaming (kształtowanie umiejętności społecznych uczniów) 65
II. Radzenie sobie ze stresem a przystosowanie 71
2.1. Objawy i etiologia stresu 71
2.2. Relacyjne ujęcie stresu według R. Lazarusa. Teoria zachowania zasobów S. E. Hobfolla 75
2.3. Salutogeneza i poczucie koherencji 79
2.4. Pojęcia i teorie sytuacji trudnych 84
2.5. Sytuacje trudne występujące w życiu młodzieży 90
2.6. Współczesne koncepcje radzenia sobie ze stresem 97
2.6.1. Radzenie sobie ze stresem jako proces i jego organizacja 97
2.6.2. Pojęcie procesu radzenia sobie i jego funkcje 98
2.6.3. Przebieg radzenia sobie jako strategia i jako styl 101
2.6.4. Rodzaje stylów radzenia sobie ze stresem 106
2.6.5. Radzenie sobie ze stresem a poczucie koherencji 113
III. Metodologia badań 123
3.1. Cel badań, problemy badawcze 123
3.2. Metody i narzędzia badań własnych 127
3.3. Teren i procedura badań 136
3.4. Charakterystyka badanych grup 138
3.5. Metody analizy statystycznej wyników 144
IV. Nieprzystosowanie społeczne młodzieży w świetle przeprowadzonych badań 145
4.1. Rozmiary i objawy nieprzystosowania społecznego badanej populacji szkolnej 145
4.1.1. Objawy nieprzystosowania społecznego w świetle badania Kwestionariuszem Symptomów Nieprzystosowania (KSN) 145
4.1.2. Nieprzystosowanie społeczne badanych grup mierzone SNS L. Pytki 148
V. Radzenie sobie ze stresem na podstawie wyników badań 159
5.1. Sposoby i strategie radzenia sobie ze stresem – wyniki badania Kwestionariuszem Radzenia Sobie ze Stresem 160
5.2. Strategie radzenia sobie ze stresem nieprzystosowanych społecznie uczniów – wyniki uzyskane w teście Historyjki 168
5.3. Radzenie sobie ze stresem a reakcje na frustracje w świetle badania Obrazkowym Testem Frustracji S. Rosenzweiga 185
5.4. Radzenie sobie ze stresem a poczucie koherencji u młodzieży –wyniki badań Kwestionariuszem Orientacji Życiowych (SOC) A. Antonovsky’ego 196
Zakończenie 207
Bibliografia 217
Spis tabel 233
Spis wykresów 235
Aneks 237