pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Radiowe audycje preferowane jako element realizacji misji mediów publicznych w latach 2007-2017

Dane szczegółowe:
Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach
Format: pdf
Ilość stron: 286 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788378756767
Data: 2025-02-07
28.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Przedmiotem monografii jest realizacja misji mediów publicznych w Polsce w latach 2007-2017, której elementem są radiowe audycje spełniające szczególne powinności. Tytułowe audycje preferowane w pracy ujęto w szerokiej perspektywie: instytucjonalnej (zgodnej z oczekiwaniami ustawodawcy), odbiorcy – słuchacza, jak również historycznej, wspierając rozważania kontekstem metodologicznym z zakresu medioznawstwa. Zaprezentowano dorobek wybranych autorów związanych z Radiem Katowice na przestrzeni jego działalności. Badania empiryczne oparto na analizie wybranych audycji preferowanych na przykładzie Radia Katowice w podanym okresie dekady, co zilustrowano bogatym materiałem tekstowym, m.in. audycji Ligoniowe radio, ujętym w Aneksie niniejszej książki. Wiodąca metoda analityczno-porównawcza została uzupełniona o obserwację uczestniczącą.

E-book „Radiowe audycje preferowane jako element realizacji misji mediów publicznych w latach 2007-2017” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Cena 28.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp 7

Część I
Misja mediów publicznych – zagadnienia teoretyczne

Rozdział 1. Misja elektronicznych mediów publicznych 25
1.1. „Misja” – semantyka słowa 25
1.2. Media – elektroniczne i cyfrowe, nowe media… i stare, media publiczne – zastosowanie słowa 34
1.2.1. Media elektroniczne i cyfrowe 35
1.2.2. Nowe media i… stare 38
1.2.3. Media publiczne 41
1.3. BBC – misja na straży „brytyjskich wartości” 47

Rozdział 2. Misja publiczna i służba – media „depozytariuszem dobra wspólnego” 54
2.1. Misja publiczna – służba i dobro wspólne 58
2.2. „Kontrakt służby” – modele mediów publicznych 61
2.3. Funkcje mediów w służbie publicznej 68

Rozdział 3. Etyczne powinności mediów publicznych w Polsce a ekonomiczne determinanty realizacji ich misji 74
3.1. Katalog zadań misyjnych w praktyce nadawców publicznych 76
3.2. „Publiczna danina” – ograniczenia i niedostatki sposobów finansowania misji 86
3.3. Ekonomiczne aspekty realizacji misji – opłaty abonamentowe 92

Część II
Realizacja misji mediów publicznych – radiowe audycje preferowane

Rozdział 4. Misja na straży wartości – audycje preferowane 105
4.1. Szczególne powinności Polskiego Radia (2007-2017) 105
4.1.1. Kulturotwórcza i edukacyjna misja radia 113
4.2. Radiowe audycje preferowane 120
4.2.1. Struktura gatunkowa 132
4.3. Misja na straży wartości – Polskie Radjo w pierwszej dekadzie swojej działalności (1925-1935) 140

Rozdział 5. Między misją a komercją – analiza wybranych audycji preferowanych realizowanych przez Polskie Radio Katowice S.A. 148
5.1. Tożsamość Polskiego Radia Katowice a realizacja misji regionalnego nadawcy 152
5.2. Szczególne powinności nadawców regionalnych 157
5.3 Ligoniowe radio jako przykład realizacji misji przez regionalnego nadawcę publicznego 160
5.4. Nadawca i jego wpływ na realizację misji publicznej 179
5.5. Dziennikarstwo misyjne. Między powinnością i odpowiedzialnością a komercją 189
5.6. Studenckie radio jako nowatorska i perspektywiczna forma realizacji misji nadawcy regionalnego 195

Podsumowanie 201
Bibliografia 217
Aneks 241
Radiowa czelodka 241
Ligoniowe radio 251
Dojrzałe jabłko spada 261
Wojciech Korfanty in memoriam 268
Indeks osobowy 275
Spis tabel 281
Spis wykresów i ilustracji 283
Informacja o Autorce 285