pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Public relations w perspektywie naukowej

Dane szczegółowe:
Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach
Format: pdf
Ilość stron: 224 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788378753452
Data: 2025-02-06
Cena wydawcy: 22.00 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Proponowana Czytelnikowi publikacja pokazuje, jak różnorodny i obszerny jest kanon wiedzy determinujący badania w zakresie public relations. Pierwszy rozdział prezentuje swoiste rozdroża, na jakich od początku istnienia znajduje się PR – jego praktyka i/lub teoria. Zebrane w tej części artykuły wskazują, do jakich dyscyplin wiedzy i ustaleń, tak naukowych, jak i praktycznych, trzeba sięgać, by zrozumieć współczesną komunikację podejmowaną w celu budowania relacji z otoczeniem. Rozdział drugi poświęcono społecznemu charakterowi public relations. W ostatnim rozdziale opisano międzynarodowe wyzwania przed jakimi stoi public ralations (rozdział w całości w języku angielskim).

E-book „Public relations w perspektywie naukowej” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach.

Spis treści:

Wprowadzenie
Jak daleko public relations do samodzielnej dyscypliny naukowej? (Anna Adamus-Matuszyńska) 7
Rozdział 1. Public relations – między teorią a praktyką 15
1.1. Tożsamość wizualna polskich województw (Anna Adamus-Matuszyńska, Piotr Dzik) 15
1.2. Zastosowanie map poznawczych w rozwiązywaniu problemów public relations (Anna Adamus-Matuszyńska, Jerzy Michnik) 44
1.3. Wizerunek i kultura organizacyjna podmiotów leczniczych (Agata Austen, Lidia Kwiecińska-Bożek) 58
1.4. Prawno-społeczne uwarunkowania tworzenia wizerunku polskiego kontyngentu wojskowego w Czadzie (ppłk. Marek Bodziany, Paweł Kocoń) 66
1.5. Zastosowanie analizy semiotycznej w public relations (Izabela Marzec, Paweł Kocoń) 75
1.6. Kreatywne przywództwo – opracowanie skali pomiaru (Konrad Laska) 82
1.7. European Communication Monitor 2014 – nowe trendy w komunikowaniu (Waldemar Rydzak, Piet Verhoeven) 91
Rozdział 2. Społeczny charakter public relations 100
2.1. Pragma-dialektyczna analiza dyskursu argumentacyjnego dotyczącego społecznej odpowiedzialności mediów w polskojęzycznych tekstach naukowych (Jerzy Gołuchowski, Dorota Konieczna, Anna Losa-Jonczyk) 100
2.2. Informacja w przestrzeni publicznej a zjawisko korupcji i jego postrzeganie (Renata Maćkowska) 116
2.3. CSR – jak to robią najlepsi na świecie? Analiza wybranych przykładów (Maria Ochwat) 125
2.4. Etyczny pracownik PR w opinii studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (ks. Grzegorz Polok, Agnieszka Put) 139
Rozdział 3. Public relations and new challenges 156
3.1. The “Varicose veins? Prevent them!” Campaign in the light of building up the category of products against varicose veins in Poland (Katarzyna Loga, Jacek Trębecki) 156
3.2. Viktor Orban’s Hungarian model of transitional public relations (Ryszard Ławniczak) 163
3.3. Promoting social innovation in the public sector. Investment, innovation, impact (Alfonso Lara Montero) 177
3.4. E-business Collaboration Club: A case of public relations and information technology (Yuh-Wen Chen, Jung-Cheng Hsieh, Jean-Shyan Wang, Steve Hsieh) 183
Bibliografia 193
Spis tabel 217
Spis rysunków 218
Informacja o Autorach 219