pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Public Relations jako funkcja zarządzania w organizacjach

Dane szczegółowe:
Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach
Format: pdf
Ilość stron: 450 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788372466914
Data: 2025-02-06
Cena wydawcy: 50.00 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Prezentowany tom to kolejna publikacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach poświęcona badaniom, analizie oraz rozważaniom dotyczącym Public Relations. Zbiór artykułów prezentuje zagadnienia, które w ostatnim czasie stały się przedmiotem naukowych eksploracji wśród badaczy zajmujących się Public Relations. Obserwacja i badania praktyki, jak również analiza prowadzonych przez niektóre ośrodki badawcze konkretnych zagadnień z zakresu PR, pozwoliły wyróżnić trzy zasadnicze obszary naukowych dociekań w ramach dziedziny, jaką jest współczesne Public Relations:


1. Rola i znaczenie PR w strategii organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania PR w nowych sferach życia społeczno-gospodarczego;


2. Rola i znaczenie PR w zarządzaniu publicznym;


3. Wzrost znaczenia nowych mediów w działalności PR przy słabnącym znaczeniu mediów tradycyjnych.


Wyróżnione obszary badawcze ujawniają, czym zajmują się dzisiaj naukowcy, jak również stanowią dowód pewnych trendów w rozwoju Public Relations. I tak, poszukiwanie teorii PR koncentruje się przede wszystkim na badaniach realizowanych w sektorze gospodarczym, jednakże stopniowo coraz większym zainteresowaniem cieszą się nowe społeczne dziedziny, jakimi są różnego rodzaju instytucje publiczne. O tym, że polityka odciska swoje piętno na polskim PR zorientować się można po włączeniu telewizora czy Internetu. Jednak badania sfer politycznych nadal wymagają szerszego spojrzenia na relacje polityków, partii politycznych z odbiorcami ich przekazów adresowanych nie tylko do wyborców. Ostatnie omawiane w książce zagadnienie to konsekwencja rozwoju nowych technologii, a dotyczy dynamicznie dojrzewających nowych mediów, nazywanych także mediami społecznościowymi. Wzbudzają one wiele kontrowersji, ale przede wszystkim zachęcają do badań nad ich skutecznością, możliwościami efektywnego komunikowania, a także miejscem w rywalizacji ze starymi mediami o świadomość odbiorców. Ten ostatni aspekt badań w obszarze Public Relations ma szczególne znaczenie w społeczeństwie informacyjnym, w cywilizacji sieci oraz nowych technologii, które zmieniają oblicze komunikowania, w tym - Public Relations.

E-book „Public Relations jako funkcja zarządzania w organizacjach” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach.

Spis treści:

WSTĘP 9
Krystyna Wojcik: NURT KRYTYCZNY W TEORII PUBLIC RELATIONS. NOWE KONCEPCJE TEORETYCZNE CZY TYLKO KONTESTOWANIE DOTYCHCZASOWYCH PODEJŚĆ BADAWCZYCH, MODELI I WZORCÓW DZIAŁANIA 17
Część I: PUBLIC RELATIONS W ZARZĄDZANIU ORGANIZACJAMI. NOWE KONCEPCJE, NOWE WYZWANIA 41
Monika Bartoszak, Jacek Trębecki: KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA – CZYNNIK SUKCESU KOMUNIKACYJNEGO ORGANIZACJI 43
Dorota Dolińska-Weryńska: CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA MARKI 61
Krzysztof Gołata: WIZERUNEK PRZEDSIĘBIORSTWA W KRYZYSIE (NA PRZYKŁADZIE TOYOTY) 77
Irena Kamińska-Radomska: ETYKIETA BIZNESU W KREOWANIU WIZERUNKU 94
Jolanta Kubicka: ETYCZNE ASPEKTY PUBLIC RELATIONS 105
Paweł Sarna: CZY PR POTRZEBUJE RETORYKI? 125
Część II: ROLA PUBLIC RELATIONS W ZARZĄDZANIU PUBLICZNYM 135
Anna Adamus-Matuszyńska, Dariusz Polakowski: PUBLIC RELATIONS W ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH 137
Maria Buszman-Witańska: PUBLIC RELATIONS UCZELNI 169
Katarzyna Dyaczyńska, Maria Kotas, Karolina Szymaniec: ROLA PROCESU KOMUNIKOWANIA W BUDOWANIU RELACJI Z INTERESARIUSZAMI JEDNOSTEK OCHRONY ZDROWIA. BADANIA SONDAŻOWE 185
Piotr Dzik: TOŻSAMOŚĆ WIZUALNA JAKO NARZĘDZIE BUDOWY WIZERUNKU MIAST W POLSCE NA PODSTAWIE SYGNATUR PROMOCYJNYCH 201
Adam Hajduga: INDUSTRIADA 2010 – PROMOCJA SIECIOWEGO PRODUKTU TURYSTYCZNEGO POPRZEZ WYDARZENIE. STUDIUM PRZYPADKU 222
Paweł Kocoń, Renata Maćkowska: PUBLIC RELATIONS I WYKONYWANIE ZADAŃ ORAZ PEŁNIENIE FUNKCJI JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO W REALIZACJI IDEI SPOŁECZEŃSTWA OBYWATELSKIEGO 239
Anna Lubecka: POZA-PR-OWSKIE KREOWANIE WIZERUNKÓW NARODOWYCH: PRZYKŁAD „ENTROPY” 256
Grażyna Piechota: STRATEGIE KOMUNIKOWANIA ORGANIZACJI POŻYTKU PUBLICZNEGO Z POTENCJALNYMI DARCZYŃCAMI W KONTEKŚCIE MOTYWACJI POLAKÓW PRZY WYBORZE ORGANIZACJI, KTÓRYM PRZEKAZUJĄ 1% PODATKU 276
Ks. Grzegorz Polok: ISTOTA PUBLIC RELATIONS W ŚWIADOMOŚCI STUDENTÓW STUDIÓW STACJONARNYCH I NIESTACJONARNYCH AKADEMII EKONOMICZNEJ W KATOWICACH W ŚWIETLE PRZEPROWADZONYCH BADAŃ 286
Marta Ryniejska-Kiełdanowicz: ZNACZENIE CITY DIPLOMACY W MIĘDZYNARODOWEJ PROMOCJI MIAST 298
Monika Łukasik-Duszyńska: UNIA EUROPEJSKA A OBYWATELE – SKUTECZNA CZY NIESKUTECZNA KOMUNIKACJA 312
Jacek Siatkowski: WPŁYW DZIAŁAŃ PUBLIC RELATIONS W PROJEKTACH PHARE NA WYNIK REFERENDUM EUROPEJSKIEGO W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM 327
Część III: NOWE MEDIA CZY STARE MEDIA. WZLOT CZY UPADEK ZNACZENIA MEDIÓW W DZIAŁALNOŚCI PUBLIC RELATIONS 347
Bogumiła Barańska: MEDIA RELATIONS JAKO ISTOTNY ELEMENT KREOWANIA WIZERUNKU NOWOCZESNEJ ORGANIZACJI 349
Karolina Bielawska: MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE W BUDOWANIU WIZERUNKU SZKOŁY WYŻSZEJ. RAPORT Z BADAŃ PRZEPROWADZONYCH W AKADEMII EKONOMICZNEJ W KATOWICACH 359
Monika Kaczmarek-Śliwińska: ZARZĄDZANIE WIZERUNKIEM POLITYKA W OBSZARZE SOCIAL MEDIA 377
Ryszard Ławniczak, Marcin Piechota: WYKORZYSTANIE MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH PRZEZ GRUPY NACISKU A WIZERUNEK FIRMY 394
Henryk Przybylski : MEDIA JAKO ŹRÓDŁO I ŚRODEK UPOWSZECHNIENIA DOKTRYN I RUCHÓW SPOŁECZNYCH 408
BIBLIOGRAFIA 421
INFORMACJA O AUTORACH 450