pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci. Doniesienia z badań

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Format: pdf
Ilość stron: 200 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788375879360
Data: 2025-04-07
34.80 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Problem dyskalkulii doczekał się wielu opracowań teoretycznych i badawczych w literaturze światowej, natomiast w Polsce wzbudził zainteresowanie dopiero w latach dziewięćdziesiątych i nie doczekał się jeszcze zwartych wydawnictw. Monografia jest pracą zbiorową. Prezentuje główne trendy w literaturze psychologicznej dotyczące dyskalkulii rozwojowej oraz wyniki badań nad tym zjawiskiem przeprowadzonych w polskich szkołach.


Książka jest skierowana zarówno do nauczycieli matematyki, jak również do wykładowców i studentów pedagogiki i psychologii oraz pedagogów szkolnych i psychologów z poradni pedagogiczno-psychologicznych. Powinna zainteresować również rodziców, których dzieci mają bardzo duże trudności w uczeniu się matematyki, spowodowane nie lenistwem, a specyficznymi zaburzeniami zdolności arytmetycznych, określanymi mianem dyskalkulii rozwojowej.

E-book „Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci. Doniesienia z badań” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 34.80 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Słowo wstępne 7
Część I. Społeczna perspektywa trudności arytmetycznych 15
Rozdział 1. Modele diagnozy zaburzeń arytmetycznych (Urszula Oszwa) 15
Rozdział 2. Trudności w uczeniu się matematyki u dzieci w ocenie nauczycieli (Beata Zarucka) 35
Część II. Charakterystyka objawowa trudności arytmetycznych 61
Rozdział 3. Posługiwanie się liczbami przez dzieci z trudnościami w matematyce (Agnieszka Gołkiewicz-Kawa, Urszula Oszwa) 61
Rozdział 4. Rozwiązywanie zadań tekstowych przez dzieci z dyskalkulią (Monika Kurant) 81
Rozdział 5. Przejawy trudności w uczeniu się matematyki u dzieci z dysleksją (Katarzyna Miazga, Urszula Oszwa) 111
Część III. Funkcjonowanie psychospołeczne osób z trudnościami arytmetycznymi 133
Rozdział 6. Poziom lęku młodzieży z trudnościami w uczeniu się matematyki (Urszula Oszwa, Anna Borula-Gawlik) 133
Rozdział 7. Obraz kliniczny dyskalkulii rozwojowej. Studium przypadku (Bożena Kołcun) 155
Refleksje końcowe (Urszula Oszwa) 191