
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Format: | |
Ilość stron: | 200 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788375879360 |
Data: | 2025-04-07 |
Opis e-booka:
Problem dyskalkulii doczekał się wielu opracowań teoretycznych i badawczych w literaturze światowej, natomiast w Polsce wzbudził zainteresowanie dopiero w latach dziewięćdziesiątych i nie doczekał się jeszcze zwartych wydawnictw. Monografia jest pracą zbiorową. Prezentuje główne trendy w literaturze psychologicznej dotyczące dyskalkulii rozwojowej oraz wyniki badań nad tym zjawiskiem przeprowadzonych w polskich szkołach.
Książka jest skierowana zarówno do nauczycieli matematyki, jak również do wykładowców i studentów pedagogiki i psychologii oraz pedagogów szkolnych i psychologów z poradni pedagogiczno-psychologicznych. Powinna zainteresować również rodziców, których dzieci mają bardzo duże trudności w uczeniu się matematyki, spowodowane nie lenistwem, a specyficznymi zaburzeniami zdolności arytmetycznych, określanymi mianem dyskalkulii rozwojowej.
E-book „Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci. Doniesienia z badań” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 34.80 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Część I. Społeczna perspektywa trudności arytmetycznych 15
Rozdział 1. Modele diagnozy zaburzeń arytmetycznych (Urszula Oszwa) 15
Rozdział 2. Trudności w uczeniu się matematyki u dzieci w ocenie nauczycieli (Beata Zarucka) 35
Część II. Charakterystyka objawowa trudności arytmetycznych 61
Rozdział 3. Posługiwanie się liczbami przez dzieci z trudnościami w matematyce (Agnieszka Gołkiewicz-Kawa, Urszula Oszwa) 61
Rozdział 4. Rozwiązywanie zadań tekstowych przez dzieci z dyskalkulią (Monika Kurant) 81
Rozdział 5. Przejawy trudności w uczeniu się matematyki u dzieci z dysleksją (Katarzyna Miazga, Urszula Oszwa) 111
Część III. Funkcjonowanie psychospołeczne osób z trudnościami arytmetycznymi 133
Rozdział 6. Poziom lęku młodzieży z trudnościami w uczeniu się matematyki (Urszula Oszwa, Anna Borula-Gawlik) 133
Rozdział 7. Obraz kliniczny dyskalkulii rozwojowej. Studium przypadku (Bożena Kołcun) 155
Refleksje końcowe (Urszula Oszwa) 191