E-book:
Przywództwo organizacyjne w kontekście aksjologicznych i moralnych wyzwań przyszłości
Autor:
Monika Baczewska-Ciupak

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej |
Format: | |
Ilość stron: | 233 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788377844441 |
Data: | 2025-04-28 |
Cena wydawcy: 29.40 złpozycja niedostępna
×
Opis e-booka:
Publikacja porusza tematykę wynikającą z aktualnego, a jednocześnie interdyscyplinarnego spojrzenia na zagadnienia związane z przywództwem organizacyjnym, zawiera między innymi dekalog etycznych fundamentów przewodzenia w organizacji, którymi powinien kierować się przywódca w dobie kryzysu wartości.
E-book „Przywództwo organizacyjne w kontekście aksjologicznych i moralnych wyzwań przyszłości” - Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej.
Spis treści:
Wstęp 9
ROZDZIAŁ I. PRZYWÓDZTWO W ORGANIZACJI 15
1.1 Zarządzanie a przewodzenie w organizacji – terminologia, analogie i różnice 17
1.2 Geneza i źródła władzy organizacyjnej 31
1.3 Ewolucja wybranych teorii, koncepcji i poglądów na przywództwo 43
1.4 Postmodernizm w zarządzaniu –paradygmaty i metafory organizacji 55
1.5 Kultura organizacyjna 65
ROZDZIAŁ II. ETYCZNY WYMIAR BIZNESU 81
2.1 Etyka i moralność a biznes 83
2.2 Zastosowanie teorii etycznych w biznesie 89
2.3 Idea społecznej odpowiedzialności biznesu (CS R) 105
2.4 Instytucjonalizacja etyki w biznesie – teoria a rzeczywistość 115
2.5 Ponowoczesny kryzys wartości i problemy moralne w biznesie 125
ROZDZIAŁ III. PRZYWÓDZTWO JAKO FILOZOFIA ŻYCIA I SZTUKA ZARZĄDZANIA – WYZWANIA I PERSPEKTYWY 141
3.1 Przywódca jako kreator i nauczyciel wartości 143
3.2 Zarządzanie poprzez wartości 155
3.3 Kognitywno‑emocjonalny wymiar przywództwa 161
3.4 Etyczne fundamenty przewodzenia w organizacji 177
3.5 Pojęcie pełnej partycypacji w zarządzaniu a dobro wspólne 199
Zakończenie 211
Bibliografia 217
Indeks 231
ROZDZIAŁ I. PRZYWÓDZTWO W ORGANIZACJI 15
1.1 Zarządzanie a przewodzenie w organizacji – terminologia, analogie i różnice 17
1.2 Geneza i źródła władzy organizacyjnej 31
1.3 Ewolucja wybranych teorii, koncepcji i poglądów na przywództwo 43
1.4 Postmodernizm w zarządzaniu –paradygmaty i metafory organizacji 55
1.5 Kultura organizacyjna 65
ROZDZIAŁ II. ETYCZNY WYMIAR BIZNESU 81
2.1 Etyka i moralność a biznes 83
2.2 Zastosowanie teorii etycznych w biznesie 89
2.3 Idea społecznej odpowiedzialności biznesu (CS R) 105
2.4 Instytucjonalizacja etyki w biznesie – teoria a rzeczywistość 115
2.5 Ponowoczesny kryzys wartości i problemy moralne w biznesie 125
ROZDZIAŁ III. PRZYWÓDZTWO JAKO FILOZOFIA ŻYCIA I SZTUKA ZARZĄDZANIA – WYZWANIA I PERSPEKTYWY 141
3.1 Przywódca jako kreator i nauczyciel wartości 143
3.2 Zarządzanie poprzez wartości 155
3.3 Kognitywno‑emocjonalny wymiar przywództwa 161
3.4 Etyczne fundamenty przewodzenia w organizacji 177
3.5 Pojęcie pełnej partycypacji w zarządzaniu a dobro wspólne 199
Zakończenie 211
Bibliografia 217
Indeks 231