pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Przywództwo a konkurencyjność organizacji przedsiębiorczych

Dane szczegółowe:
Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach
Format: pdf
Ilość stron: 143 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788372464309
Data: 2025-02-07
Cena wydawcy: 1.00 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Opracowanie obejmuje pięć rozdziałów. Pierwszy z nich zawiera omówienie istoty przywództwa oraz charakterystykę klasycznych i współczesnych koncepcji przywództwa w organizacjach. Drugi rozdział przedstawia w sposób syntetyczny założenia przywództwa strategicznego w ujęciu procesowym i jego związków z przedsiębiorczością organizacyjną. W następnym rozdziale zaprezentowano determinanty i modele tworzenia konkurencyjności przedsiębiorstwa. Rozdział czwarty obejmuje założenia i strukturę zaproponowanego modelu teoretycznego przywództwa strategicznego, uwzględniającego jego hipotetyczny wpływ na przedsiębiorczość i konkurencyjność organizacji, a także metodykę badań empirycznych oraz charakterystykę próby badawczej. Ostatni rozdział pracy zawiera wyniki badań przywództwa i jego związków z orientacją przedsiębiorczą oraz zarządzaniem przedsiębiorczym, a także konkurencyjnością w polskich przedsiębiorstwach, ich interpretację oraz wnioski końcowe.

E-book „Przywództwo a konkurencyjność organizacji przedsiębiorczych” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach.

Spis treści:

WSTĘP 7
Rozdział 1
Istota i koncepcje przywództwa
1.1. Geneza i pojęcie przywództwa 13
1.2. Teorie cech przywódcy 20
1.3. Behawioralne koncepcje przywództwa 22
1.4. Sytuacyjne koncepcje przywództwa 26
1.5. Przykłady współczesnych koncepcji przywództwa 30
1.6. Paradygmatyczne podejście do przywództwa 37
Rozdział 2
Przywództwo strategiczne a przedsiębiorczość organizacyjna – próba ujęcia procesowego
2.1. Procesowe ujęcie przywództwa w perspektywie historycznej 43
2.2. Istota przywództwa strategicznego 48
2.3. Przywództwo a przedsiębiorczość organizacyjna 54
Rozdział 3
Konkurencyjność i budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
3.1. Istota konkurencyjności 61
3.2. Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstwa 64
3.3. Modele tworzenia konkurencyjności 67
3.4. Badania nad wpływem przywództwa na konkurencyjność i wyniki przedsiębiorstwa 73
Rozdział 4
Założenia teoretyczno-metodologiczne badań empirycznych przywództwa oraz jego związków z przedsiębiorczością i konkurencyjnością organizacji
4.1. Propozycja modelu badawczego przywództwa strategicznego 81
4.2. Metodyka badań 85
4.3. Charakterystyka badanej próby przedsiębiorstw 88
Rozdział 5
Wyniki badań ankietowych przywództwa strategicznego w polskich przedsiębiorstwach
5.1. Wymiary przywództwa 91
5.2. Pomiar przedsiębiorczości badanych organizacji w dwóch ujęciach 93
5.3. Pomiar konkurencyjności badanych przedsiębiorstw 97
5.4. Przywództwo a przedsiębiorczość organizacji 98
5.5. Poziom przedsiębiorczości a pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa 106
5.6.Wymiary przywództwa a pozycja konkurencyjna 108
5.7. Dyskusja i konkluzje końcowe 109
ZAKOŃCZENIE 117
LITERATURA 121
SPIS RYSUNKÓW 133
SPIS TABEL 135
ZAŁĄCZNIK 137