pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Przestrzenie manipulacji społecznej

Dane szczegółowe:
Wydawca: Naukowe PWN
Format: epub, mobi
Ilość stron: 428 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788301190798
Data: 2025-04-15
84.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Żyjąc w grupie społecznej, wywieramy na siebie wpływ. Sprzedawcy próbują nas przekonać do swoich produktów, politycy – podnieść słupki popularności swoich partii. Wpływamy na swoich współpracowników, partnera, rodzinę. Czy każde z tych oddziaływań jest manipulacją? Jaki jest związek pomiędzy manipulacją a kłamstwem i oszustwem? Czy potrafimy zmanipulować samych siebie? Jak wygląda manipulacja w bliskich związkach/w pracy?
Przedstawiamy książkę, która jest kompendium wiedzy na temat manipulacji społecznej. Zawarte w niej informacje pozwolą nam odróżnić manipulację od innych form wywierania wpływu, dostrzec przejawy manipulacji w życiu społecznym oraz, co najważniejsze – przeciwdziałać jej.

E-book „Przestrzenie manipulacji społecznej” - Wydawca: Naukowe PWN. Cena 84.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

CZĘŚĆ I. ZAMIAST WSTĘPU 7

*** ( Dariusz Doliński, Małgorzata Gamian-Wilk ) 9
Historia badań nad wpływem społecznym i manipulacją ( Dariusz Doliński, Małgorzata Gamian-Wilk ) 13
Rewizja obiegowych pojęć manipulacji ( Mirosław Karwat ) 32
Kłamstwo a manipulacja ( Katarzyna Cantarero ) 60

CZĘŚĆ II. MANIPULACJA W REKLAMIE, W SPRZEDAŻY I W INTERNECIE 83

Wieloznaczność językowa w kontekście przekazu reklamowego ( Józef Maciuszek ) 85
Zastosowanie wiedzy psychologicznej w działaniach marketingowych na przykładzie parków rozrywki na Florydzie ( Dariusz Doliński, Tomasz Grzyb ) 118
Wykorzystanie wiedzy psychologicznej, w tym mechanizmów wpływu społecznego, w projektowaniu serwisów internetowych ( Julita Koszur ) 131
Poziomy manipulacji w fotografii. Przykład zdjęć inscenizowanych ( Wojciech Wądołowski ) 156

CZĘŚĆ III. MANIPULACJA W RELACJACH PARTNERSKICH I ZAWODOWYCH 181

Na smyczy miłości, czyli o manipulacji w bliskich związkach ( Eugenia Mandal ) 183
Oblicza wpływu społecznego i manipulacji w miejscu pracy ( Małgorzata Gamian-Wilk, Maria Szecówka-Nowak ) 211
Zarządzanie informacją. Dezinformacja w kartach pacjentów ( Dariusz Galasiński, Justyna Ziółkowska ) 235

CZĘŚĆ IV. MANIPULACJA W POLITYCE 259

Zakres manipulacji politycznej ( Mirosław Karwat ) 261
Narzucanie ram interpretacji problemów i strategiczna wieloznaczność w manipulacji politycznej ( Wojciech Cwalina, Paweł Koniak ) 299

CZĘŚĆ V. PRZECIWDZIAŁANIE MANIPULACJI 345

Przeciwdziałanie manipulacji: wzmocniona autoafirmacja jako przykład techniki uodporniającej na wpływ społeczny ( Malwina Szpitalak, Romuald Polczyk ) 347
Refleksyjność i uważność jako sposoby przeciwdziałania manipulacji ( Tomasz Jankowski, Mateusz Zatorski ) 367

Indeks nazwisk 407
Indeks rzeczowy 419
O Autorach 423