pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Przestrzeń edukacyjna – dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne. Obszary pracy współczesnej szkoły

Autor:

Klaudia Błaszczyk

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Format: pdf
Ilość stron: 206 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788375876758
Data: 2025-04-07
38.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Głównym przedmiotem pracy „Przestrzeń edukacyjna…” jest refleksja i propozycje sposobów doskonalenia funkcjonowania ośrodków szkolnych. Temat książki doskonale wpisuje się w aktualny dyskurs oświatowy. Autorzy poszczególnych tekstów skupiają swoją uwagę na szkole i jej znaczeniu we współczesnej strukturze społecznej, jej potrzebach i problemach. Tym samym opracowanie staje się diagnozą postawioną polskiej szkole.

Treść książki podzielona jest na trzy rozdziały podzielone za względu na obszar analizy. Pierwszy rozdział składa się z tekstów których myślą przewodnia są wyzwania przed jakimi stoi obecnie polskie szkolnictwo. Mowa tu między innymi o zmianach w sposobie realizacji funkcji dydaktycznej szkoły i konieczność jej otwarcia na wielokulturowość. Artykuły zebrane w drugiej części dotyczą roli szkoły w środowisku lokalnym i stawianych wobec niej oczekiwaniom i postulatom. Trzeci rozdział poświęcony jest wybranym problemom dotykającym współczesną szkołę m.in.: wciąż kontrowersyjnym kwestiom edukacji seksualnej, edukacji uczniów z tzw. obszarów ryzyka, integracji uczniów pełnosprawnych z niepełnosprawnymi, czy często pomijana w literaturze rola samorządu szkolnego.

Lektura książki pozwala zorientować się wśród najważniejszych zagadnień dotyczących współczesnej szkoły. Nawet jeśli nie dostarczy czytelnikowi konkretnych odpowiedzi na nurtujące pytania, z pewnością pobudzi do refleksji nad wielością obszarów funkcjonowania szkoły i różnorodnością wyzwań przed jakimi stoi.

E-book „Przestrzeń edukacyjna – dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne. Obszary pracy współczesnej szkoły” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 38.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Słowo wstępne



Krystyna Ferenz

Cele bliskie i dalekie edukacji szkolnej



1. Szkoła wobec nowych potrzeb edukacyjnych



Jolanta Karbowniczek

Międzykulturowość i wielokulturowość jako model edukacji otwartej na odmienność kulturową i interakcje



Marzanna Farnicka

Stan umiejętności społecznych dzieci w polskich przedszkolach i szkołach podstawowych



Małgorzata Siwińska

Edukacja przez sztukę drogą do piękna doskonalącego człowieczeństwo



Klaudia Błaszczyk

Przygotowanie współczesnej szkoły do kształcenia na odległość



Jarosław Wagner

Kształcenie na odległość wspomagane komputerowo jako element procesu edukacji przyszłych pedagogów



Ewa Nowicka

Technologie informacyjne w pracy pedagoga-terapeuty



2. Rola szkoły w środowisku lokalnym



Janusz Gęsicki

Szkoła a zmiany społeczności lokalnych



Zofia Remiszewska

Szkoła w społeczności lokalnej. Studium przypadku



Bożena Olszak-Krzyżanowska

Podmiejska „szkoła przyszłości” widziana oczami społeczności szkolnej i lokalnej



Ewa Tłuczek-Tadla

Wychowanie ku zaangażowaniu społecznemu czy bierności społecznej?



Małgorzata Krawczyk-Blicharska

Oczekiwania pracodawcy wobec szkoły wyższej jako podmiotu kształtującego przyszłego pracownika



3. Wybrane problemy edukacji we współczesnej szkole





Telimena Ryta

Bariery edukacyjne dzieci i młodzieży z obszarów edukacyjnego ryzyka



Marzena Sendyk

Funkcjonowanie w szkole dzieci z poczuciem osamotnienia w rodzinie



Iwona Rudek

Anetta Soroka-Fedorczuk

Szkolne warunki integracji dzieci pełnosprawnych z niepełnosprawnymi



Irena Bartusiak

Znaczenie samorządu szkolnego w procesie kształtowania się postaw prospołecznych uczniów



Justyna Ratkowska-Pasikowska

Wychowanie do życia w rodzinie w opinii uczniów



Emilia Olejnik-Krupa

Edukacja seksualna w polskiej i szwedzkiej szkole



Bibliografia