pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Przestrzeń edukacyjna. dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Format: pdf
Ilość stron: 231 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788375877243
Data: 2025-04-07
34.80 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Chcąc zmienić szkoły, system oświatowy, analizuje się wieloaspektowo te czynniki, które są widoczne i których wpływ przyjęło się rozumieć. Jednak właśnie dlatego, że wydają się one oczywiste, nie można ich uznawać za naturalny stan rzeczy. Nie można nie doceniać upływającego czasu, nowych wydarzeń i nowych potrzeb zbiorowych i jednostkowych.

Takie stanowisko przyjęli autorzy zbioru, wskazując, że przestrzeń edukacyjna szkoły nasycana jest wciąż nowymi treściami. […] Dobór tekstów pokazuje różne obszary zmian wewnątrz szkoły i obszary zmian, w których szkoła musi się odnaleźć. […]
Przedstawione w tym zbiorze propozycje […] sygnalizują zmiany, pokazują ich kontekst i znaczenie w szerzej ujętym procesie edukacyjnym. Są warte uwagi, w ich świetle bowiem widać kierunek zmian i można dostrzec bariery w ich drogach realizacji.

Prof. dr hab. Krystyna Ferenz
fragment Słowa wstępnego

E-book „Przestrzeń edukacyjna. dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 34.80 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Krystyna Ferenz

Słowo wstępne



Część I
Przestrzeń edukacyjna – nadzieje i niepokoje społeczne

Bogusław Śliwerski
Komu służą rankingi oświatowe? Współczesny dyskurs o rywalizacji w szkolnej edukacji

Dariusz Stępkowski
Ukształcalność jako zasada działania edukacyjnego
W sprawie zapomnianej kategorii J. F. Herbarta i jej współczesnej reinterpretacji

Mirosław Kowalski, Daniel Falcman
Świadomość społeczna jako przestrzeń niewspółmierności Logosow: racjonalności linearnej, logiki dwuwartościowej i triady aksjologicznej a wymiary świata ponowoczesnego (konsekwencje dla pedagogiki i socjologii wiedzy)

Agnieszka Pawlak
Indywidualizm i podmiotowość w szkole w kontekście teorii „społeczeństwa ryzyka”

Barbara Wolny
Edukacja dla zdrowia (o zdrowiu) ucznia (aksjologiczne podstawy edukacji zdrowotnej – analiza założeń nowej Podstawy programowej)

Ryszard Małachowski
Biografia w metodologii badań historyczno-pedagogicznych

Beata A. Orłowska
Edukacja wielokulturowa – konieczność czy chwilowa moda?


Część II

Uczeń w przestrzeni edukacyjnej – oczekiwania, doświadczenia i dylematy społeczne

Ewa Muszyńska
Ekstremalne zachowania uczniów

Monika Szpringer
Szkoła jako środowisko profilaktyczne zachowań problemowych w opinii uczniów szkół gimnazjalnych

Lidia Wawryk
Obraz zachowań agresywnych gimnazjalistów (komunikat z badań)

Anita Famuła-Jurczak
Uczniowie o sobie – budowanie obrazu samego siebie w codzienności szkolnej

Bożena Dusza
Portret ucznia w świetle wypracowań licealistów (doniesienie z badań)

Agnieszka Olczak
Obraz ucznia w wypowiedziach przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej

Jolanta Lipińska-Lokś
„Dobry dorosły” w rzeczywistości szkolnej ucznia z niepełnosprawnością

Krzysztof Wąż
Wybrane tendencje w przemianach obyczajowości seksualnej młodzieży

Mirosława Furmanowska
Edukacja seksualna uczniów niepełnosprawnych intelektualnie

Helena Ochonczenko
Problemy rzecznictwa uczniów niepełnosprawnych