E-book:
Przestrzeń edukacyjna. dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne
Autor:
Anita Famuła-Jurczak

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Format: | |
Ilość stron: | 231 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788375877243 |
Data: | 2025-04-07 |
34.80
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Chcąc zmienić szkoły, system oświatowy, analizuje się wieloaspektowo te czynniki, które są widoczne i których wpływ przyjęło się rozumieć. Jednak właśnie dlatego, że wydają się one oczywiste, nie można ich uznawać za naturalny stan rzeczy. Nie można nie doceniać upływającego czasu, nowych wydarzeń i nowych potrzeb zbiorowych i jednostkowych.Takie stanowisko przyjęli autorzy zbioru, wskazując, że przestrzeń edukacyjna szkoły nasycana jest wciąż nowymi treściami. […] Dobór tekstów pokazuje różne obszary zmian wewnątrz szkoły i obszary zmian, w których szkoła musi się odnaleźć. […]
Przedstawione w tym zbiorze propozycje […] sygnalizują zmiany, pokazują ich kontekst i znaczenie w szerzej ujętym procesie edukacyjnym. Są warte uwagi, w ich świetle bowiem widać kierunek zmian i można dostrzec bariery w ich drogach realizacji.
Prof. dr hab. Krystyna Ferenz
fragment Słowa wstępnego
E-book „Przestrzeń edukacyjna. dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 34.80 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Krystyna Ferenz
Słowo wstępne
Część I
Przestrzeń edukacyjna – nadzieje i niepokoje społeczne
Bogusław Śliwerski
Komu służą rankingi oświatowe? Współczesny dyskurs o rywalizacji w szkolnej edukacji
Dariusz Stępkowski
Ukształcalność jako zasada działania edukacyjnego
W sprawie zapomnianej kategorii J. F. Herbarta i jej współczesnej reinterpretacji
Mirosław Kowalski, Daniel Falcman
Świadomość społeczna jako przestrzeń niewspółmierności Logosow: racjonalności linearnej, logiki dwuwartościowej i triady aksjologicznej a wymiary świata ponowoczesnego (konsekwencje dla pedagogiki i socjologii wiedzy)
Agnieszka Pawlak
Indywidualizm i podmiotowość w szkole w kontekście teorii „społeczeństwa ryzyka”
Barbara Wolny
Edukacja dla zdrowia (o zdrowiu) ucznia (aksjologiczne podstawy edukacji zdrowotnej – analiza założeń nowej Podstawy programowej)
Ryszard Małachowski
Biografia w metodologii badań historyczno-pedagogicznych
Beata A. Orłowska
Edukacja wielokulturowa – konieczność czy chwilowa moda?
Część II
Uczeń w przestrzeni edukacyjnej – oczekiwania, doświadczenia i dylematy społeczne
Ewa Muszyńska
Ekstremalne zachowania uczniów
Monika Szpringer
Szkoła jako środowisko profilaktyczne zachowań problemowych w opinii uczniów szkół gimnazjalnych
Lidia Wawryk
Obraz zachowań agresywnych gimnazjalistów (komunikat z badań)
Anita Famuła-Jurczak
Uczniowie o sobie – budowanie obrazu samego siebie w codzienności szkolnej
Bożena Dusza
Portret ucznia w świetle wypracowań licealistów (doniesienie z badań)
Agnieszka Olczak
Obraz ucznia w wypowiedziach przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
Jolanta Lipińska-Lokś
„Dobry dorosły” w rzeczywistości szkolnej ucznia z niepełnosprawnością
Krzysztof Wąż
Wybrane tendencje w przemianach obyczajowości seksualnej młodzieży
Mirosława Furmanowska
Edukacja seksualna uczniów niepełnosprawnych intelektualnie
Helena Ochonczenko
Problemy rzecznictwa uczniów niepełnosprawnych
Słowo wstępne
Część I
Przestrzeń edukacyjna – nadzieje i niepokoje społeczne
Bogusław Śliwerski
Komu służą rankingi oświatowe? Współczesny dyskurs o rywalizacji w szkolnej edukacji
Dariusz Stępkowski
Ukształcalność jako zasada działania edukacyjnego
W sprawie zapomnianej kategorii J. F. Herbarta i jej współczesnej reinterpretacji
Mirosław Kowalski, Daniel Falcman
Świadomość społeczna jako przestrzeń niewspółmierności Logosow: racjonalności linearnej, logiki dwuwartościowej i triady aksjologicznej a wymiary świata ponowoczesnego (konsekwencje dla pedagogiki i socjologii wiedzy)
Agnieszka Pawlak
Indywidualizm i podmiotowość w szkole w kontekście teorii „społeczeństwa ryzyka”
Barbara Wolny
Edukacja dla zdrowia (o zdrowiu) ucznia (aksjologiczne podstawy edukacji zdrowotnej – analiza założeń nowej Podstawy programowej)
Ryszard Małachowski
Biografia w metodologii badań historyczno-pedagogicznych
Beata A. Orłowska
Edukacja wielokulturowa – konieczność czy chwilowa moda?
Część II
Uczeń w przestrzeni edukacyjnej – oczekiwania, doświadczenia i dylematy społeczne
Ewa Muszyńska
Ekstremalne zachowania uczniów
Monika Szpringer
Szkoła jako środowisko profilaktyczne zachowań problemowych w opinii uczniów szkół gimnazjalnych
Lidia Wawryk
Obraz zachowań agresywnych gimnazjalistów (komunikat z badań)
Anita Famuła-Jurczak
Uczniowie o sobie – budowanie obrazu samego siebie w codzienności szkolnej
Bożena Dusza
Portret ucznia w świetle wypracowań licealistów (doniesienie z badań)
Agnieszka Olczak
Obraz ucznia w wypowiedziach przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
Jolanta Lipińska-Lokś
„Dobry dorosły” w rzeczywistości szkolnej ucznia z niepełnosprawnością
Krzysztof Wąż
Wybrane tendencje w przemianach obyczajowości seksualnej młodzieży
Mirosława Furmanowska
Edukacja seksualna uczniów niepełnosprawnych intelektualnie
Helena Ochonczenko
Problemy rzecznictwa uczniów niepełnosprawnych