pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Przemoc symboliczna w przedszkolu

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Format: pdf
Ilość stron: 179 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788375878080
Data: 2025-04-02
40.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

W procesie wychowania dzieci w rodzinie i przedszkolu zjawisko przemocy symbolicznej stanowi jeden z nieświadomych elementów socjalizacji. Autorka podjęła próbę odpowiedzi na pytania: jakie przejawy przemocy symbolicznej zróżnicowane ze względu na treść występują w edukacji przedszkolnej, jak dochodzi do inicjowania przemocy symbolicznej wobec dzieci?
Praca składa się z dwóch części. W pierwszej – teoretycznej – dokonano przeglądu literatury przedmiotu. W drugiej części książki skoncentrowano uwagę na prezentacji rzeczywistości przedszkolnej, w której zachodzą różne interakcje między podmiotami edukacji, uruchamiane przemocą symboliczną. Każdy z rozdziałów tej części zawiera opis zachowań nauczycielek i dzieci oraz rezultaty sprawowania władzy i autorytetu.

Jednym z powodów napisania tej książki była chęć zainspirowania nauczycieli, studentów pedagogiki oraz rodziców do poznania i zrozumienia zjawisk przemocy symbolicznej.

E-book „Przemoc symboliczna w przedszkolu” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 40.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

SPIS TREŚCI:
Wstęp

Część I
Teoretyczne spojrzenie na przemoc symboliczną i przedmiot profesjonalnych działań nauczyciela

Rozdział 1.

Przemoc symboliczna w edukacji. Zarys problematyki

Pojęcie przemocy symbolicznej

Przedszkole jako instrument i miejsce przemocy symbolicznej

Władza – nośnik p[przemocy symbolicznej

Podsumowanie


Rozdział 2.

Przemoc symboliczna w perspektywie rozwoju dziecka i profesjonalnych działań nauczyciela

Obecność przemocy symbolicznej w procesie socjalizacji dziecka

Rozwój dziecka jako cel profesjonalnej działalności nauczyciela

Profesjonalizm nauczyciela a przemoc symboliczna

Podsumowanie


Część II
Przejawy przemocy symbolicznej w przedszkolu – klasyfikacja

Wprowadzenie

Rozdział 1.

Komunikacja werbalna – akty językowe

Komunikacyjny wymiar przemocy symbolicznej

Przemoc symboliczna za pośrednictwem aktów językowych

Pozytywne doświadczenia komunikacyjne dzieci w świetle przemocy symbolicznej

Podsumowanie

Rozdział 2.

Komunikacja niewerbalna – akty kinetyczne

Komunikacja niewerbalna jako przejaw przemocy symbolicznej

Przemoc symboliczna w sferze aktów kinetycznych

Możliwość łagodzenia przemocy symbolicznej na płaszczyźnie niewerbalnej

Podsumowanie

Rozdział 3.

Reguły i system oceniania – akty ewaluacyjne

Istota przemocy symbolicznej w procesie oceniania

Przemoc symboliczna w zakresie aktów ewaluacyjnych

Strategie wzmacniania prorozwojowej przemocy symbolicznej

Podsumowanie


Rozdział 4.

Przestrzeń dydaktyczna: użytkownicy i dystrybucja

Zagospodarowanie przestrzeni a przemoc symboliczna

Użytkowanie i dystrybucja przestrzeni dydaktycznej w wymiarze symbolicznym

Pozytywny wymiar przemocy symbolicznej w sferze zagospodarowania przestrzeni

Podsumowanie