Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego |
Format: | |
Ilość stron: | 264 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788380186705 |
Data: | 2025-02-04 |
Opis e-booka:
Celem niniejszej publikacji jest oddanie głosu przedsiębiorcom, którzy, mając ponad dwudziestoletni staż w działalności gospodarczej i będąc świadkami pomyłek, dzielą się własnym doświadczeniem oraz przemyśleniami o roli, jaką odgrywają w swojej firmie i w jej otoczeniu zewnętrznym. Podczas przeprowadzanych rozmów podejmują także karkołomną próbę stworzenia subiektywnej definicji przedsiębiorcy, chcąc tym samym odpowiedzieć na fundamentalne pytanie: kim jest przedsiębiorca?
W książce zebrano trzydzieści lat doświadczeń przedsiębiorców w Polsce w trzynastu wywiadach. Wybrano rozmowy, które przeprowadzono w latach 2020-2024. Do pogłębionego wywiadu jakościowego zapraszani byli wyłącznie przedsiębiorcy, którzy w zawodzie przepracowali minimum dwadzieścia lat i należą do kategorii mikroprzedsiębiorstw lub małych i średnich firm. Wywiady były przeprowadzone w całej Polsce. Nie przyjęto żadnego kryterium terytorialnego. Pogłębione wywiady jakościowe pozwoliły przedsiębiorcy na swobodną wypowiedź. Spotkania odbywały się w miejscu wskazanym przez przedsiębiorcę – zazwyczaj w firmie, którą stworzył. W ten sposób rozmowa przeprowadzana była w przyjaznym dla przedsiębiorcy otoczeniu, co pozwalało na szczere dzielenie się spostrzeżeniami i uwagami. Rozmówcom zadawane były pytania związane w szczególności z: historią przedsiębiorczości w rodzinie, subiektywnym rozumieniem pojęcia przedsiębiorcy, rolą przedsiębiorcy w otoczeniu wewnętrznym i zewnętrznym firmy, wolą zbudowania firmy rodzinnej, ich doświadczeniami z urzędami kontroli skarbowej i innymi problemami związanymi z prowadzeniem przedsiębiorstwa.
E-book „Przedsiębiorcy w Polsce. Trzynaście rozmów” - Wydawca: Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. Cena 42.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.