pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Produkty substytucyjne w portfelu aktywów i pasywów banku komercyjnego

Dane szczegółowe:
Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach
Format: pdf
Ilość stron: 240 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788372466976
Data: 2025-02-06
Cena wydawcy: 5.00 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Pracę podzielono na sześć rozdziałów. W pierwszym przedstawiono ewolucję form aktywności banków na rynku finansowym, będącą efektem przeobrażeń zachodzących na rynku finansowym zarówno w zakresie produktów, jak i sposobów świadczenia usług. Istotę zarządzania aktywami i pasywami bankowymi w kontekście realizacji celów banku komercyjnego zaprezentowano w rozdziale drugim. W rozdziale trzecim zaprezentowano produkty w strategii banku komercyjnego. Tradycyjne i nowoczesne produkty bankowe zostały opisane w rozdziale czwartym.

W rozdziale piątym pojęcie substytucyjności produktów bankowych zostało przedstawione z punktu widzenia klienta, dokonującego wyboru najlepszej spośród skierowanych do niego ofert. Ostatni, szósty rozdział ma charakter podsumowujący i dotyczy oceny efektywności produktów substytucyjnych z punktu widzenia banku.

E-book „Produkty substytucyjne w portfelu aktywów i pasywów banku komercyjnego” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach.

Spis treści:

WSTĘP 7
I. DETERMINANTY I KIERUNEK ZMIAN AKTYWNOŚCI WSPÓŁCZESNEGO BANKU 13
1. Uwarunkowania działalności współczesnego banku komercyjnego 13
2. Zakres działalności banku komercyjnego w regulacjach ostrożnościowych 17
3. Dezintermediacja i reintermediacja jako formy organizacji i sprzedaży usług bankowych 26
4. Konkurencja pozabankowa w procesie kształtowania struktury aktywów i pasywów banku komercyjnego 29
5. Zmiany obszarów działalności bankowej a struktura aktywów i pasywów banku komercyjnego 37
II. CELE ZARZĄDZANIA AKTYWAMI I PASYWAMI BANKU KOMERCYJNEGO 43
1. Maksymalizacja wartości dla interesariuszy jako podstawowy cel współczesnego banku 43
2. Przesłanki zarządzania aktywami i pasywami bankowymi 47
3. Kształtowanie struktury aktywów i pasywów a bezpieczeństwo klientów i banku 56
4. Płynność finansowa jako cel zarządzania aktywami i pasywami bankowymi 59
5. Zarządzanie aktywami i pasywami w aspekcie rentowności banku komercyjnego 63
III. PRODUKTY W STRATEGII BANKU KOMERCYJNEGO 70
1. Produkty i usługi bankowe – ujęcie teoretyczne 70
2. Wielowymiarowość produktu bankowego 74
3. Struktura portfela produktów bankowych 82
4. Strategie produktowe w banku komercyjnym 88
5. Elementy zarządzania produktem w banku komercyjnym 105
IV. TRADYCYJNE I NOWOCZESNE PRODUKTY W STRUKTURZE AKTYWÓW I PASYWÓW BANKOWYCH 109
1. Katalog współczesnych produktów banków komercyjnych 109
2. Polityka depozytowa banku komercyjnego 115
3. Produkty depozytowe w kształtowaniu struktury pasywów bankowych 124
4. Polityka zarządzania należnościami bankowymi 138
5. Należności w strukturze aktywów bankowych 144
V. SUBSTYTUCYJNOŚĆ I KOMPLEMENTARNOŚĆ PRODUKTÓW W ZARZĄDZANIU AKTYWAMI I PASYWAMI BANKOWYMI 155
1. Cechy bankowych produktów substytucyjnych i komplementarnych 155
2. Substytucyjność produktów bankowych w procesie wyboru oferty przez klienta 160
3. Znaczenie ceny w wyborze substytucyjnych produktów bankowych 163
4. Rola jakości w tworzeniu oferty produktów substytucyjnych 171
VI. EFEKTYWNOŚĆ PRODUKTÓW SUBSTYTUCYJNYCH W ASPEKCIE ZARZĄDZANIA AKTYWAMI I PASYWAMI BANKOWYMI 177
1. Substytucyjność produktów oszczędnościowych – wyniki badań preferencji klientów indywidualnych 177
2. Czynniki dochodowości produktu 193
3. Rola produktów substytucyjnych w strukturze efektywnego portfela aktywów i pasywów 197
4. Analiza realizacji celów banku w kontekście budowy portfela aktywów i pasywów bankowych 201
5. Dywersyfikacja portfela produktów jako warunek efektywnego zarządzania aktywami i pasywami bankowymi 207
ZAKOŃCZENIE 217
BIBLIOGRAFIA 221
SPIS RYSUNKÓW 235
SPIS TABEL 237
ANEKS 239