pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Procesowe, strukturalne i kooperacyjne aspekty innowacyjności organizacyjnej przedsiębiorstw

Dane szczegółowe:
Wydawca: Politechniki Poznańskiej
Format: pdf
Ilość stron: 110 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788377751046
Data: 2025-04-16
16.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

W monografii omówiono wewnętrzne aspekty innowacyjnej działalności przedsiębiorstw oraz zarządzanie powiązaniami kooperacyjnymi. Scharakteryzowano innowacyjność organizacyjną w polskiej przedsiębiorczości, omówiono jej determinanty i metody pozyskiwania wiedzy o wewnętrznych innowacjach organizacyjnych. Przedstawiono takie wewnętrzne innowacje procesowe, jak TQM, TPM, kaizen, koła jakości, systemy jakości, inżynieria współbieżna. Scharakteryzowano wewnętrzne innowacje strukturalne: workflow management, groupware, podział pracy, systemy i techniki pracy zdalnej, delegowanie i optymalizację uprawnień, redukcję poziomów hierarchii, audyt poziomu innowacyjności. Przybliżono zagadnienie kosztów i korzyści wdrażania innowacyjnych rozwiązań organizacyjnych, a także bariery ich wdrażania i czynniki decydujące o sukcesie firmy. Zwrócono uwagę na innowacyjność organizacyjną jako podstawę powiązań kooperacyjnych i na metody tworzenia takich powiązań. Przedstawiono rolę instrumentów zarządzania w tworzeniu powiązań kooperacyjnych. Omówiono sieciowość i wieloetapowość powiązań, innowacyjne działania wewnątrzorganizacyjne, wykorzystanie powiązań kooperacyjnych do wdrożenia innowacji i korzyści wynikające z uczestnictwa w takim powiązaniu.

E-book „Procesowe, strukturalne i kooperacyjne aspekty innowacyjności organizacyjnej przedsiębiorstw” - Wydawca: Politechniki Poznańskiej. Cena 16.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wprowadzenie 5
1. Innowacyjność organizacyjna 7
2. Innowacyjność organizacyjna w polskiej przedsiębiorczości 15
2.1. Determinanty działań proinnowacyjnych 15
2.2. Źródła wiedzy o wewnętrznych innowacjach organizacyjnych i metody jej pozyskiwania 17
3. Wewnętrzne innowacje procesowe 21
3.1. Total quality management 21
3.2. Total productive maintenance 25
3.3. Filozofia kaizen 27
3.4. Koła jakości 29
3.5. System jakości ISO 31
3.6. Inżynieria współbieżna 34
4. Wewnętrzne innowacje strukturalne 37
4.1. Zarządzanie wiedzą i elektroniczny model funkcjonowania – workflow management 37
4.2. Organizowanie pracy grupowej – groupware 43
4.3. Podział pracy – grupy interdyscyplinarne 44
4.4. Systemy i techniki pracy zdalnej 46
4.5. Delegowanie i optymalizacja uprawnień 48
4.6. Redukcja poziomów w hierarchii – spłaszczanie struktur organizacyjnych 50
4.7. Audyt poziomu innowacyjności w wewnętrznych obszarach przedsiębiorstwa 53
5. Aktywność innowacyjna w wewnętrznych obszarach działalności przedsiębiorstwa 55
5.1. Koszty i korzyści innowacyjnych wdrożeń organizacyjnych 55
5.2. Bariery wdrażania innowacji. Determinanty sukcesu firm innowacyjnych 58
6. Powiązania kooperacyjne przedsiębiorstw 63
6.1. Innowacyjność organizacyjna jako podstawa powiązań kooperacyjnych 63
6.2. Metody tworzenia powiązań kooperacyjnych 63
7. Rola instrumentów zarządzania w budowaniu powiązań kooperacyjnych 69
7.1. Zarządzanie jako proces 69
7.2. Zarządzanie zmianą 73
7.3. Struktury organizacyjne 74
7.4. Innowacyjne modele biznesowe 86
8. Przesłanki tworzenia powiązań kooperacyjnych 91
8.1. Sieciowość i wieloetapowość powiązań 91
8.2. Istota innowacyjnych działań wewnątrzorganizacyjnych – powiązania kooperacyjne 96
8.3. Korzyści wynikające z uczestniczenia w powiązaniu kooperacyjnym 103
Podsumowanie 105
Bibliografia 107