pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Problemy wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw

Dane szczegółowe:
Wydawca: Naukowe PWN
Format: mobi, epub
Ilość stron: 226 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788301184483
Data: 2025-02-04
59.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Publikacja jest efektem najnowszych badań z zakresu konkurencyjności przedsiębiorstw. Porusza szeroki zakres zagadnień od uwarunkowań międzynarodowych konkurencyjności przez konkurencyjność rożnych modeli biznesu po wpływ czynników finansowych, zwłaszcza w kontekście wykorzystania funduszy venture capital. Przedstawione zagadnienia dotyczą wielu sektorów, m.in.: przedsiębiorczości społecznej, ekoinnowacyjnych i kreatywnych. Różnorodność tematyczna oraz odniesienie się nie tylko do konkurencyjności, ale też przedsiębiorczości i zarządzania sprawia, że jest to publikacja przydatna nie tylko dla pracowników naukowych, ale też praktyków biznesu.

E-book „Problemy wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw” - Wydawca: Naukowe PWN. Cena 59.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

WSTĘP 9

ROZDZIAŁ 1. Modelowanie międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa w naukach ekonomicznych (Krzysztof Wach) 13

1.1. Wprowadzenie 13
1.2. Konkurencja i konkurencyjność w naukach ekonomicznych 13
1.3. Modelowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa 18
1.4. Swoistość mikrokonkurencyjności międzynarodowej 25
1.5. Wybrane modele międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa 28
1.6. Podsumowanie 32

ROZDZIAŁ 2. Konkurencyjność modeli biznesu w wymiarze międzynarodowym. Kontekst polskich i chińskich przedsiębiorstw (Bogdan Rogoda) 34

2.1. Wprowadzenie 34
2.2. Model biznesu 35
2.3. Konkurencyjność i jej uwarunkowania w skali międzynarodowej 40
2.4. Innowacyjność modeli biznesu 48
2.5. Działalność badawczo-rozwojowa firm polskich i chińskich 51
2.6. Podsumowanie 57

ROZDZIAŁ 3. Kreatywność a konkurencyjność przedsiębiorstw (Małgorzata Kosała) 59

3.1. Wprowadzenie 59
3.2. Pojęcie kreatywności 59
3.3. Kreatywna gospodarka 62
3.4. Sektory kreatywne 64
3.5. Sektor gospodarki kreatywnej w Polsce 69
3.6. Podsumowanie 74

ROZDZIAŁ 4. Rola informatycznych systemów zarządzania w rozwoju przedsiębiorstwa i budowaniu pozycji konkurencyjnej (Marcin Piątkowski) 75

4.1. Wprowadzenie 75
4.2. System informacyjny a system informatyczny w rozwoju przedsiębiorstwa 76
4.3. Systemy informatyczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem 79
4.4. Znaczenie systemów informatycznych w budowaniu pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa 82
4.5. Przedmiot i metodyka badań 87
4.6. Interpretacja wyników 90
4.6.1. Znaczenie systemów informatycznych w rozwoju przedsiębiorstw 90
4.6.2. Czynniki wpływające na rozwój i konkurencyjność przedsiębiorstw 93
4.6.3. Działania podejmowane na rzecz podniesienia poziomu konkurencyjności 100
4.7. Podsumowanie 102

ROZDZIAŁ 5. Inwestycje funduszy venture capital a konkurencyjność firm (Rafał Morawczyński) 104

5.1. Wprowadzenie 104
5.2. Uzasadnienie teoretyczne 105
5.3. Specyfika źródła danych 115
5.4. Badania empiryczne 117
5.5. Podsumowanie 131

ROZDZIAŁ 6. Zjawisko unikania rejestracji kosztów i rezultatów działalności przedsiębiorstw a konkurencyjność. Sektor małych i średnich przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych (Izabela Czaja) 133

6.1. Wprowadzenie 133
6.2. Szara strefa i jej komponenty na rynku 134
6.3. Zjawisko unikania rejestracji kosztów i rezultatów działalności przedsiębiorstw w opinii przedsiębiorców 139
6.4. Działalność gospodarcza nierejestrowana a konkurencyjność sektora małych i średnich przedsiębiorstw 146
6.5. Podsumowanie 153

ROZDZIAŁ 7. Czynniki kształtujące konkurencyjność przedsiębiorstw społecznych (Agnieszka Żur) 156

7.1. Wprowadzenie 156
7.2. Definicje i charakterystyka przedsiębiorstw społecznych 157
7.3. Konkurencyjność organizacji 160
7.4. Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw społecznych 162
7.5. Konkurencyjność przedsiębiorstw społecznych w świetle teorii interesariuszy 164
7.6. Podsumowanie 169

ROZDZIAŁ 8. Czynniki przewagi konkurencyjnej ekoinnowacyjnych przedsiębiorstw (Maria Urbaniec) 171

8.1. Wprowadzenie 171
8.2. Istota i znaczenie konkurencyjności przedsiębiorstw 173
8.3. Ekoinnowacje jako źródło konkurencyjności przedsiębiorstw 176
8.4. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstw w wyniku ekoinnowacyjnych działań 180
8.5. Ekoinnowacje a przewaga konkurencyjna w świetle badań ankietowych 183
8.5.1. Metodologia badawcza 183
8.5.2. Wyniki badań empirycznych 185
8.6. Podsumowanie 188

ROZDZIAŁ 9. Determinanty osiągania oraz utrzymywania przewagi konkurencyjnej w sektorze fonograficznym (Zbigniew Michalik) 190

9.1. Wprowadzenie 190
9.2. Przewaga konkurencyjna a pozycjonowanie konkurencyjne 191
9.3. Czynniki umożliwiające osiągnięcie przewagi konkurencyjnej w sektorze fonograficznym 196
9.4. Podsumowanie 212

Literatura 214