pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych. Tom 9. Zmaganie się z niepełnosprawnością - kolejne wyznaczniki

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Format: pdf
Ilość stron: 192 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788378503682
Data: 2025-04-04
32.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Przekazana Czytelnikom książka Zmaganie się z niepełnosprawnością – kolejne wyznaczniki zawiera artykuły poświęcone kształceniu i doskonaleniu zawodowemu studentów i osób pracujących z najbardziej potrzebującymi oraz wskazujące na możliwości terapeutyczne w określonych schorzeniach. To aktywność ruchowa stwarza szanse na odnoszenie sukcesów i partnerstwo społeczne chorych. Autor ufa, że zamieszczone teksty wpłyną na poszerzenie wiedzy dotyczącej pracy z osobami o mniejszych możliwościach psychosomatycznych.


Zamieszczone w książce informacje posłużą zapewne skutecznemu pokonywaniu złożonych problemów życiowych niepełnosprawnych i poprawie jakości ich życia.

E-book „Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych. Tom 9. Zmaganie się z niepełnosprawnością - kolejne wyznaczniki” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 32.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp ( Jerzy Rottermud ) 7
Introduction ( Jerzy Rottermund ) 9
Bogusław Stelcer ; Zastosowanie wybranych nurtów psychoanalizy w kształceniu studentów kierunków medycznych 11
Sławomira Sadowska ; Kultura jako kategoria myślenia w studiach nad niepełnosprawnością intelektualną i rehabilitacją 19
Adam Mikrut ; O autorewalidacji jako efekcie i drodze ku podmiotowości oraz autonomii osoby z niepełnosprawnością 29
Andrzej Myśliwiec, Edward Saulicz, Ryszard Plinta, Wojciech Wieczorek ; Program Zdrowi sportowcy Olimpiad Specjalnych jednym z ważnych elementów profilaktyki zdrowotnej osób z niepełnosprawnością intelektualną 39
Andrzej Myśliwiec, Edward Saulicz, Michał Kuszewski ; Prozdrowotna rola programu Zdrowi sportowcy Olimpiad Specjalnych na przykładzie oceny postawy ciała – doniesienia wstępne 47
Urszula Kwapisz, Maria Danuta Głowacka ; Poziom wiedzy zdrowotnej a samoocena zdrowia osób niepełnosprawnych w starszym wieku 55
Agnieszka Bogunia, Beata Reguła, Karolina Probosz, Janusz Otfinowski ; Skojarzona rehabilitacja ruchowa i kognitywna u pacjentów po przebytym udarze mózgu 67
Beata Reguła, Agnieszka Bogunia, Krzysztof Reguła, Janusz Otfinowski ; Zastosowanie własnych testów jedno- i oburęcznych w ocenie wyników usprawniania ręki u chorych po udarze mózgu 71
Małgorzata Kowalska-Kantyka ; Diagnoza i terapia małego dziecka 83
Wojciech Kilijan ; Zespoły bólowe kręgosłupa lędźwiowego u dzieci i młodzieży 97
Sławomir Grzeszczyk ; Rehabilitacja w dystrofii mięśniowej typu Duchenne’a 101
Joanna Konarska ; Potrzeby dzieci z dysfunkcją narządu ruchu 109
Karolina Probosz, Agnieszka Bogunia, Beata Reguła, Janusz Otfinowski ; Usprawnianie funkcji poznawczych i kompetencji językowych w rehabilitacji poudarowej 119
Anna Ksykiewicz-Dorota, Iwona Markiewicz, Jerzy Rottermund ; Metody oceny zapotrzebowania chorych na opiekę długoterminową 123
Kateřina Janků ; Stosowanie metody Snoezelen w Republice Czeskiej 133
Teresa Gierok ; Wpływ metody integracji sensoryczno-motorycznej na usprawnianie dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym 141
Anna Gajdzica ; Miejsce edukacji zdrowotnej w kształceniu uczniów młodszych 149
Marta Jósewicz, Agnieszka Sokołowska-Kasperiuk ; Być niepełnosprawnym – doświadczenia życiowe młodego mężczyzny z mózgowym porażeniem dziecięcym 159
Piotr Majewicz ; Proces rehabilitacji zorientowanej na zasoby osobowości, czyli wykorzystanie źródeł ujemnej entropii w praktyce pedagogicznej 171
Magdalena Rusin ; Postawa etyczna fizjoterapeuty w procesie rehabilitacji i socjalizacji osób z niepełnosprawnością 183