pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych. Tom 5. Uczeń niepełnosprawny i jego nauczyciel w przestrzeni szkoły

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Format: pdf
Ilość stron: 152 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788375878288
Data: 2025-04-02
29.80 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Problematyka zawarta w tomie V Problemów edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych oscyluje wokół zagadnień nauczania i wychowania dzieci z ograniczonymi możliwościami. Zostały w niej poruszone tematy związane z kompetencją pedagoga specjalnego, możliwości kontaktu i kształcenia uczniów niepełnosprawnych w szkołach. Zawiera również doniesienia praktyków ze Słowacji i z Czech wychowujących dzieci ze specjalnymi potrzebami.

E-book „Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych. Tom 5. Uczeń niepełnosprawny i jego nauczyciel w przestrzeni szkoły” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 29.80 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp ( Zenon Gajdzica, Jerzy Rottermund, Anna Klinik ) 7
Introduction ( Zenon Gajdzica, Jerzy Rottermund, Anna Klinik ) 9
Część I. Wokół problematyki kompetencji pedagoga specjalnego 13
Anna Gajdzica Kompetencje nauczyciela we współczesnej szkole 13
Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk Współczesne wyzwania w kształceniu pedagogów 23
Małgorzata Balukiewicz Zasoby kadrowe szkolnictwa specjalnego – potrzeby i możliwości 31
Lucia Pitoňáková Akademickie przygotowanie pedagogów specjalnych do edukacji uczniów z głębszym upośledzeniem umysłowym w Słowacji 41
Stanislava Mandzáková Analiza stylu pracy nauczyciela specjalnej szkoły podstawowej (na przykładzie nauczania w wariancie B) 47
Danuta Bulanda Bezradność nauczycieli wobec uczniów sprawiających trudności dydaktyczno-wychowawcze (oczyma praktyka) 55
Część II. Komunikacyjne aspekty pracy z dzieckiem niepełnosprawnym 69
Joanna Belzyt Kontakt i komunikacja z osobami niepełnosprawnymi 69
Izabela Bieńkowska Wybrane problemy językowe i komunikacyjne dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w klasach integracyjnych 81
Eva Zezulková Wykorzystanie synergetycznej terapii odruchowej podczas reedukacji dyslalii 91
Katarzyna Plutecka Rzeczywistość edukacyjna uzdolnionego ucznia z wadą słuchu 97
Część III. Organizacyjne konteksty kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 107
Mariusz Garbiec System kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej 107
Zenon Gajdzica Organizacja kształcenia integracyjnego w Polsce na tle wybranych rozwiązań europejskich 113
Jolanta Baran Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną i poczuciem sieroctwa duchowego w systemie szkolnym 125
Beata Cytowska Realizacja założeń integracji przedszkolnej a zaspokajanie potrzeb i dostrzeganie możliwości dzieci w wieku od 3 do 10 lat 133
Kateřina Vitásková Fenomen integracji odwrotnej 143
Renata Kovářová Integracja uczniów ze specyficznymi zaburzeniami uczenia się 147