Prawda - Dobro - Piękno. Pamięci Profesora Janusza Gniteckiego

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet im.Adama Mickiewicza w Poznaniu |
Format: | |
Ilość stron: | 278 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788323236009 |
Data: | 2025-04-04 |
Opis e-booka:
Tom poświęcony triadzie klasycznych wartości składa się z dwóch części. W pierwszej przybliżono biogram Profesora Janusza Gniteckiego, zarówno ścieżkę życiową i naukową. Jego współpracownicy oraz osoby z Nim związane wspominają zdarzenia ilustrujące wzajemne kontakty, pracę i inspiracje do podjęcia rozmaitych czynów sprzyjających nie tylko edukacji, lecz także rozwojowi własnego potencjału. W drugiej części zamieszczono naukowe tematyczne teksty, przez które przebija klasyczna triada wartości, niezbędna w naukowej wiedzy i mądrości myślenia. Myślenie wsparte dobrem tak potrzebnym w świecie, w którym może zaistnieć piękno wzajemnego współdziałania z innymi – aby móc realizować się w różnych obszarach szkolnej i pozaszkolnej działalności. Każdy z obszarów był ważny dla Profesora Gniteckiego i Jego uczniów, którzy dalej kontynuują we współczesnych czasach rozpoczęte dzieło.
E-book „Prawda - Dobro - Piękno. Pamięci Profesora Janusza Gniteckiego” - Wydawca: Uniwersytet im.Adama Mickiewicza w Poznaniu. Cena 38.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Część pierwsza 11
Małgorzata Kabat Sylwetka i działalność Profesora Janusza Gniteckiego 13
Teresa Hejnicka-Bezwińska Wspomnienia – Profesor Janusz Gnitecki 25
Ewa Pasterniak-Kobyłecka Wspomnienie o Mistrzu 31
Barbara Nowak Wspomnienie 35
Małgorzata Swędrowska Wspomnienie studentki i magistrantki w latach 1997-1998 39
Jerzy Kujawiński Dedykacja 43
Małgorzata Kabat Wydarzenia z życia i dokonań Profesora Janusza Gniteckiego 45
Część druga 65
Małgorzata Kabat Prawda – dobro – piękno w nauce i człowieku 67
Teresa Hejnicka-Bezwińska Udział Profesora Janusza Gniteckiego w realizacji pokoleniowego zadania przechodzenia od ortodoksji do heterogeniczności 85
Sławomir Sztobryn Filozofia edukacji Janusza Gniteckiego 105
Teresa Giza Prawda – dobro – piękno w badaniach naukowych 113
Eugeniusz Piotrowski Problem wyjaśniania w badaniach pedagogicznych 127
Klaudyna Bociek Autorytet nauczycielski w czasach trudnych. O wierności w triadzie 139
Agnieszka Nowak-Łojewska Jakość w edukacji: reżim dyskursywny i szkolna rzeczywistość 149
Ewa Pasterniak-Kobyłecka O wielopoziomowości indywidualizacji kształcenia. Zarys problemu 165
Małgorzata Swędrowska Fenomen zintegrowanych zadań szkolnych wobec aspektów czytania wrażeniowego 179
Lucja Reczek-Zymróz Współczesne role i kompetencje nauczyciela szkoły podstawowej na podstawie badań porównawczych przeprowadzonych na terenie Polski oraz północnych i południowych Węgier 197
Tymoteusz Ławecki Rola nauczyciela w aktywizowaniu dzieci na zajęciach plastyczno-technicznych w przedszkolu 215
Elżbieta Frołowicz Kontekst aksjologiczny twórczej aktywności muzycznej dziecka (w edukacji wczesnoszkolnej) 225
Karina Marszałek Inspiracje dla nauczycieli muzyki szkół podstawowych i średnich w zakresie edukacji wokalnej na podstawie wybranego repertuaru ogólnopolskich festiwali i konkursów polskiej piosenki 239
Elżbieta Turska Wolontariat jako przejaw dobra we współczesnym świecie 251
Tymoteusz Ławecki Jorge Mario Bergoglio jako żywy pomost dobra dla innych ludzi 263
Streszczenie 277
Summary 278