Poszukiwanie człowieka w (nie)egalitarnym świecie horyzonty społeczno filozoficzne. Naukowe Forum Pedagogów Olsztyńskiej Szkoły Wyższej im. Józefa Rusieckiego. Tom 5
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Format: | |
Ilość stron: | 152 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788375877052 |
Data: | 2025-01-23 |
Opis e-booka:
Problematyka podjęta w publikacji koncentruje się na poszukiwaniu i analizie koncepcji człowieka w (nie) egalitarnym świecie. Ramy rozważań poszczególnych tekstów wyznacza charakterystycznie zmienna współczesność, której poszczególne elementy autorzy starają się zrekonstruować i zarejestrować pod postacią spójnego modelu teoretycznego. Podstawą refleksji jest przekonanie o dynamicznym tempie zmian w sferze edukacyjnej, nieporównywalnych do wcześniejszych, w bogatej i burzliwej historii Europy. Zachodzące zmiany są podstawą dla niepewności, stąd potrzeba autorów dla nadaniu zjawisku określonej konstrukcji i namysłu nad ludzkim rozwojem i jego edukacyjnym kontekstem.Na książkę składa się jedenaście artykułów powstałych w różnych ośrodkach akademickich. W artykułach autorzy opisują doświadczenia obserwowane w rzeczywistości oraz zależności między kierunkami rozwoju kultury a edukacją. Jak podkreśla redaktor prowadząca Danuta Wajsprych, głównym kryterium porządkującym strukturę książki był taki sposób rozumienia ogólności w pedagogice, który Andrea Folkierska nazywała:
(…) uchwytywaniem rozproszonych w kulturze jawnych i niejawnych założeń, wyznaczających sposoby myślenia pedagogów i edukatorów.
E-book „Poszukiwanie człowieka w (nie)egalitarnym świecie horyzonty społeczno filozoficzne. Naukowe Forum Pedagogów Olsztyńskiej Szkoły Wyższej im. Józefa Rusieckiego. Tom 5” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 34.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Joanna Rutkowiak – Znikanie człowieka w nieegalitarnym świecie
Uczenie się jako szansa konstruowania własnej tożsamości; 11
Astrid Męczkowska-Christiansen – O masie i wychowaniu, które nie łączy i nie rozdziela; 25
Piotr Stańczyk – Praca i człowieczeństwo w nieegalitarnym świecie
O emeryturze w kategoriach „skoku do królestwa wolności”; 43
Joanna Ostrouch-Kamińska – E(ga)litarny model rodziny
Między możliwością wyboru a świadomością konfliktu;59
Danuta Wajsprych – Jednostka wobec sumienia
Między rygoryzmem a relatywizmem refleksji pedagogicznej;73
Małgorzata Ciczkowska-Giedziun – W stronę społeczeństwa obywatelskiego – przykłady dobrych praktyk; 85
Monika Grochalska – Kobiece i męskie sposoby bycia-w-(nie)egalitarnym-świecie symulakrów – gender w teorii Jeana Baudrillarda; 97
Cezary Kurkowski – Młodzież akademicka w kontekście współczesnego świata – bycie szczęśliwym a poczucie własnej wartości; 111
Anna Książak – „Bądź sobą – olej system” i „…żebym z uśmiechem się budził i z uśmiechem zasypiał”, czyli o „codzienności” w opinii młodzieży; 121
Bożena Chrostowska, Elżbieta Mudrak – „Inny umysł” w polskiej szkole – sytuacja nastolatka z zespołem Aspergera w szkole ponadgimnazjalnej ogólnodostępnej; 133
Iwona Myśliwczyk – Wartościowanie rodziny z dzieckiem z ADHD – (nie)egalitarne spojrzenie; 153