Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Format: | |
Ilość stron: | 208 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788326475122 |
Data: | 2025-02-04 |
Opis e-booka:
Porozumienie z pacjentem. Relacje i komunikacja jest unikatową publikacją prezentującą komunikację z pacjentem jako zbiór wielu umiejętności: humanistycznych i medycznych, teoretycznych i praktycznych. Główną cechą książki jest interdyscyplinarne podejście do omawianego problemu, uwzględniające aspekty językowe, etyczne, prawne, psychologiczne i społeczne związane z komunikacją. W opracowaniu przedstawiono nie tylko pogłębioną analizę wyżej wymienionych elementów, ale także charakterystykę porozumienia z pacjentami w różnych specjalnościach medycznych.
Czytelnik odnajdzie tu praktyczne wskazówki dotyczące m.in.:
odpowiedniego sposobu organizacji przestrzeni, w której odbywa się komunikacja,
właściwych zachowań językowych wykorzystywanych w rozmowie z osobami chorymi,
zasad przekazywania prawdy klinicznej,
korzystnych i niekorzystnych metod stosowanych w komunikacji z dzieckiem,
komunikacji z chorym psychicznie, z uwzględnieniem różnic w podejściu do pacjenta w zależności od jego stanu psychicznego,
skutecznej komunikacji w zespole terapeutycznym.
Adresaci:
Książka przeznaczona jest dla lekarzy, dla których odpowiednie porozumienie z pacjentem stanowi podstawowy element pracy. Publikacja jest także wartościowym źródłem wiedzy dla nauczycieli akademickich i studentów różnych dziedzin i kierunków, zarówno humanistycznych (zwłaszcza psychologii, socjologii, polonistyki i filozofii), jak i medycznych.
E-book „Porozumienie z pacjentem. Relacje i komunikacja” - Wydawca: Wolters Kluwer business.