Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Polskie Ekonomiczne, PWE |
Format: | |
Ilość stron: | 120 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788320825725 |
Data: | 2025-02-04 |
Cena wydawcy: 44.90 złpozycja niedostępna
×
Opis e-booka:
W dyskusji o roli i znaczeniu pracowników we współczesnych organizacjach ścierają się różne poglądy i stanowiska. Autor pokazał: rolę pracownika i jego zachowań przedsiębiorczych wobec realizacji celów organizacji, zmiany zachodzące w tym zakresie w organizacji na różnych etapach rozwoju i funkcjonowania, istotę i znaczenie pracy zespołowej dla rynkowego powodzenia organizacji; przedsiębiorczość w rozwoju organizacji oraz znaczenie talentu pracownika dla funkcjonowania organizacji.Książka jest przeznaczona dla specjalistów z dziedziny: zarządzania organizacjami, przedsiębiorczości, zarządzania zasobami ludzkimi.
E-book „Podmiotowość pracownika w zarządzaniu organizacją” - Wydawca: Polskie Ekonomiczne, PWE.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Pracownik a realizacja celów organizacji 1.1. Zasada celowościowa w procesie zarządzania organizacją
1.2. Człowiek w koncepcji C. Lévi-Straussa
1.3. Przesłanki podmiotowości pracownika a jego przedmiotowość
Rozdział 2. Przesłanki genezy zmian w procesie rozwoju organizacji
2.1. Ku jakości — stanowisko M. Croziera
2.2. Ewolucja czy twórczość przesłanką przedsiębiorczości
2.3. Zaangażowanie a przesłanki racjonalne i irracjonalne postawy pracownika
Rozdział 3. Współdziałanie — jedność podmiotowo-przedmiotowa pracy zespołowej
3.1. Współdziałanie a kategoria wartości
3.2. Najwyższa forma pracy zespołowej w ujęciu B. Hausa
3.3. Implikacje współdziałania
Rozdział 4. Znane i nieznane w procesie funkcjonowania i rozwoju organizacji
4.1. Przedsiębiorczość a wiedza ilościowa i jakościowa
4.2. Dylematy relacji — nieprzewidywalna przyszłość i/a talent osoby pracownika
4.3. Zasada przyczynowości w procesie rozpoznawania istoty przedsiębiorczości
Zakończenie
Bibliografia
Rozdział 1. Pracownik a realizacja celów organizacji 1.1. Zasada celowościowa w procesie zarządzania organizacją
1.2. Człowiek w koncepcji C. Lévi-Straussa
1.3. Przesłanki podmiotowości pracownika a jego przedmiotowość
Rozdział 2. Przesłanki genezy zmian w procesie rozwoju organizacji
2.1. Ku jakości — stanowisko M. Croziera
2.2. Ewolucja czy twórczość przesłanką przedsiębiorczości
2.3. Zaangażowanie a przesłanki racjonalne i irracjonalne postawy pracownika
Rozdział 3. Współdziałanie — jedność podmiotowo-przedmiotowa pracy zespołowej
3.1. Współdziałanie a kategoria wartości
3.2. Najwyższa forma pracy zespołowej w ujęciu B. Hausa
3.3. Implikacje współdziałania
Rozdział 4. Znane i nieznane w procesie funkcjonowania i rozwoju organizacji
4.1. Przedsiębiorczość a wiedza ilościowa i jakościowa
4.2. Dylematy relacji — nieprzewidywalna przyszłość i/a talent osoby pracownika
4.3. Zasada przyczynowości w procesie rozpoznawania istoty przedsiębiorczości
Zakończenie
Bibliografia