pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Perspektywy zachowań przedsiębiorstw. Celowość – funkcjonalność – witalność

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytetu Gdańskiego
Format: pdf
Ilość stron: 164 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788378651413
Data: 2025-02-06
Cena wydawcy: 22.00 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Celem prezentowanej książki jest zatem wskazanie znaczenia reaktywnych i proaktywnych zachowań rynkowych przedsiębiorstw dla możliwości realizacji ich celów wraz z podaniem podstawowych perspektyw analizy określonych zachowań.

Poprzez dbałość o własne zachowania rynkowe przedsiębiorstwo poświęca uwagę otoczeniu – stara się je poznać i przede wszystkim rozszyfrować co w nim zostanie z postępowania przedsiębiorstwa zaakceptowane, a co nie. Znając otoczenie może stworzyć sobie odpowiednie warunki do przetrwania (bądź poprzez świadome kształtowanie otoczenia bądź też, kiedy takie działanie nie jest możliwe, poprzez zmianę środowiska – poszukiwanie innego miejsca na rynku, gdzie warunki są bardziej sprzyjające) lub starać się najlepiej jak to możliwe zaadaptować do zastanych warunków. Z kolei skupiając się na swojej witalności (dbając o nią, rozwijając) przedsiębiorstwo skierowuje swoją aktywność na wnętrze. W ten sposób kompleksowo dba o uwarunkowania swojego przetrwania.

E-book „Perspektywy zachowań przedsiębiorstw. Celowość – funkcjonalność – witalność” - Wydawca: Uniwersytetu Gdańskiego.

Spis treści:

Wstęp 7

Rozdział 1. Zachowania przedsiębiorstw – ujęcie ontologiczne 15

1.1. Istota zachowań przedsiębiorstw 15
1.2. Definiowanie zachowań organizacyjnych 18
1.3. Rynkowe zachowania przedsiębiorstw – istota zjawiska 24

Rozdział 2. Zachowania przedsiębiorstw – ujęcie metodologiczne 39

2.1. Interdyscyplinarność badań zachowań przedsiębiorstw 39
2.2. Badania zachowań przedsiębiorstw – perspektywy metodologiczne 42
2.2.1. Perspektywa ekonomiczna 42
2.2.2. Perspektywa psychologiczna 47
2.2.3. Perspektywa socjologiczna 52
2.3. Metodologiczne uwarunkowania perspektyw zachowań przedsiębiorstw 58

Rozdział 3. Celowościowa perspektywa zachowań przedsiębiorstw 61

3.1. Cele przedsiębiorstw 61
3.2. Przetrwanie jako metacel przedsiębiorstw 76
3.3. Zachowania przedsiębiorstw służące przetrwaniu 87

Rozdział 4. Funkcjonalna perspektywa zachowań przedsiębiorstw 93

4.1. Istota rozwoju funkcjonalnego przedsiębiorstw 93
4.2. Zmienność funkcjonalna przedsiębiorstw w cyklu ich życia 97
4.3. Zachowania przedsiębiorstw na tle ich cyklu życia 107

Rozdział 5. Witalnościowa perspektywa zachowań przedsiębiorstw 113

5.1. Uwarunkowania przetrwania przedsiębiorstw w zmiennych warunkach otoczenia 113
5.2. Charakterystyka witalności przedsiębiorstw 125
5.3. Zachowania przedsiębiorstw jako kreacja ich witalności 137

Wnioski 151
Bibliografia 155
Spis rysunków 163