E-book:
Partnerstwo publiczno-prywatne a konkurencyjność i rozwój obszarów recepcji turystycznej w Polsce
Autor:
Patrycja Żegleń
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytetu Rzeszowskiego |
Format: | |
Ilość stron: | 125 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788379960361 |
Data: | 2025-02-06 |
Cena wydawcy: 10.50 złpozycja niedostępna
×
Opis e-booka:
W recenzowanej książce podjęto temat rozwoju podaży turystycznej na określonym obszarze w oparciu o wykorzystane narzędzia, jakim jest partnerstwo publiczno-prywatne (PPP). Jest to zagadnienie dość szczegółowe, ale aktualne i stosunkowo mało znane. Jego przedstawienie w kontekście rozwoju lokalnej podaży turystycznej jest uzasadnione, ponieważ może być wykorzystane jako sposób przezwyciężania ograniczeń wynikających np. z braków w infrastrukturzetransportowej i niedostatku środków w budżetach lokalnych.
Z recenzji dr hab. Ewy Dziedzic, prof. SGH
E-book „Partnerstwo publiczno-prywatne a konkurencyjność i rozwój obszarów recepcji turystycznej w Polsce” - Wydawca: Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Spis treści:
Wstęp 7
ROZDZIAŁ I. Podmioty gospodarcze uczestniczącew przedsięwzięciach w formule partnerstwa publiczno-prywatnego 10
1.1. Pojęcie i cechy sektora publicznego 10
1.2. Pojęcie i cechy sektora prywatnego 17
1.3. Sektor trzeci i jego miejsce w gospodarce 20
ROZDZIAŁ II. Koncepcja partnerstwa publiczno-prywatnego – podstawowe zagadnienia 26
2.1. Terminologiai formy partnerstwa publiczno-prywatnego 26
2.2. Przesłanki partnerstwa między sektorem publicznymi prywatnym 32
ROZDZIAŁ III. Partnerstwo publiczno-prywatne w Polsce – geneza powstania i przedstawienie problematyki 40
3.1. Partnerstwo publiczno-prywatne w Unii Europejskiejw świetle przepisów prawnych i praktyki 40
3.2. Partnerstwo publiczno-prywatne w Polsce w świetle przepisów prawnych 49
3.3. Uwagi końcowe 70
ROZDZIAŁ IV. Rola partnerstwa publiczno-prywatnegow kształtowaniu konkurencyjności obszarów recepcyjnych turystyki 75
4.1. Lokalna podaż turystyczna 75
4.2. Konkurencyjność obszarów recepcji turystycznej 87
ROZDZIAŁ V. Partnerstwo publiczno-prywatne a rozwój turystyki w Polsce 98
5.1. Uwarunkowania rozwoju obszarów recepcji turystycznej 98
5.2. Możliwości zastosowania PPP do rozwoju turystyki 103
Zakończenie 113
Piśmiennictwo 115
ROZDZIAŁ I. Podmioty gospodarcze uczestniczącew przedsięwzięciach w formule partnerstwa publiczno-prywatnego 10
1.1. Pojęcie i cechy sektora publicznego 10
1.2. Pojęcie i cechy sektora prywatnego 17
1.3. Sektor trzeci i jego miejsce w gospodarce 20
ROZDZIAŁ II. Koncepcja partnerstwa publiczno-prywatnego – podstawowe zagadnienia 26
2.1. Terminologiai formy partnerstwa publiczno-prywatnego 26
2.2. Przesłanki partnerstwa między sektorem publicznymi prywatnym 32
ROZDZIAŁ III. Partnerstwo publiczno-prywatne w Polsce – geneza powstania i przedstawienie problematyki 40
3.1. Partnerstwo publiczno-prywatne w Unii Europejskiejw świetle przepisów prawnych i praktyki 40
3.2. Partnerstwo publiczno-prywatne w Polsce w świetle przepisów prawnych 49
3.3. Uwagi końcowe 70
ROZDZIAŁ IV. Rola partnerstwa publiczno-prywatnegow kształtowaniu konkurencyjności obszarów recepcyjnych turystyki 75
4.1. Lokalna podaż turystyczna 75
4.2. Konkurencyjność obszarów recepcji turystycznej 87
ROZDZIAŁ V. Partnerstwo publiczno-prywatne a rozwój turystyki w Polsce 98
5.1. Uwarunkowania rozwoju obszarów recepcji turystycznej 98
5.2. Możliwości zastosowania PPP do rozwoju turystyki 103
Zakończenie 113
Piśmiennictwo 115