pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Partnerstwo publiczno-prywatne a konkurencyjność i rozwój obszarów recepcji turystycznej w Polsce

Autor:

Patrycja Żegleń

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytetu Rzeszowskiego
Format: pdf
Ilość stron: 125 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788379960361
Data: 2025-02-06
Cena wydawcy: 10.50 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

W recenzowanej książce podjęto temat rozwoju podaży turystycznej na określonym obszarze w oparciu o wykorzystane narzędzia, jakim jest partnerstwo publiczno-prywatne (PPP). Jest to zagadnienie dość szczegółowe, ale aktualne i stosunkowo mało znane. Jego przedstawienie w kontekście rozwoju lokalnej podaży turystycznej jest uzasadnione, ponieważ może być wykorzystane jako sposób przezwyciężania ograniczeń wynikających np. z braków w infrastrukturze
transportowej i niedostatku środków w budżetach lokalnych.

Z recenzji dr hab. Ewy Dziedzic, prof. SGH

E-book „Partnerstwo publiczno-prywatne a konkurencyjność i rozwój obszarów recepcji turystycznej w Polsce” - Wydawca: Uniwersytetu Rzeszowskiego.

Spis treści:

Wstęp 7

ROZDZIAŁ I. Podmioty gospodarcze uczestniczącew przedsięwzięciach w formule partnerstwa publiczno-prywatnego 10

1.1. Pojęcie i cechy sektora publicznego 10
1.2. Pojęcie i cechy sektora prywatnego 17
1.3. Sektor trzeci i jego miejsce w gospodarce 20

ROZDZIAŁ II. Koncepcja partnerstwa publiczno-prywatnego – podstawowe zagadnienia 26

2.1. Terminologiai formy partnerstwa publiczno-prywatnego 26
2.2. Przesłanki partnerstwa między sektorem publicznymi prywatnym 32

ROZDZIAŁ III. Partnerstwo publiczno-prywatne w Polsce – geneza powstania i przedstawienie problematyki 40

3.1. Partnerstwo publiczno-prywatne w Unii Europejskiejw świetle przepisów prawnych i praktyki 40
3.2. Partnerstwo publiczno-prywatne w Polsce w świetle przepisów prawnych 49
3.3. Uwagi końcowe 70

ROZDZIAŁ IV. Rola partnerstwa publiczno-prywatnegow kształtowaniu konkurencyjności obszarów recepcyjnych turystyki 75

4.1. Lokalna podaż turystyczna 75
4.2. Konkurencyjność obszarów recepcji turystycznej 87

ROZDZIAŁ V. Partnerstwo publiczno-prywatne a rozwój turystyki w Polsce 98

5.1. Uwarunkowania rozwoju obszarów recepcji turystycznej 98
5.2. Możliwości zastosowania PPP do rozwoju turystyki 103

Zakończenie 113
Piśmiennictwo 115