E-book:
OPAKOWANIE JAKO NARZĘDZIE ODDZIAŁYWANIA NA NABYWCÓW. ZARZĄDZANIE OPAKOWANIEM W PRZEDSIĘBIORSTWIE
Autor:
Monika Ratajczyk
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Polskie Ekonomiczne, PWE |
Format: | |
Ilość stron: | 368 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788320824858 |
Data: | 2025-02-04 |
69.90
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
W publikacji chciałam usystematyzować dotychczasową wiedzę o opakowaniu, a także zaktualizować ją o te obszary, które dotychczas nie były uwzględniane w rozpoznaniu naukowym. Jednoczenie nie uzurpuję sobie prawa, aby powiedzieć, że jest to najbardziej kompletne, jak i najbardziej aktualne dzieło, które znajduje się obecnie na rynku, gdyż ze swojego doświadczenia – zarówno jako naukowiec, jak i praktyk – doskonale zdaję sobie sprawę ze złożoności zjawiska, które starałam się uchwycić. Niemniej tą publikacją chciałabym przywrócić opakowaniu należną mu uwagę w obszarze nauk o zarządzaniu i marketingu, a także zainteresować tym tematem zarówno środowisko naukowe, jak i praktyków biznesu, pobudzając do dalszej eksploracji tematu, a także wymiany doświadczeń. Mam też nadzieję, że uda mi się zmniejszyć dysproporcje w postrzeganiu opakowań przez te dwa środowiska i trochę je do siebie zbliżyć. Mnie samej, jako młodemu naukowcowi i praktykowi, trudno było pogodzić te dwie perspektywy (naukową i biznesową), a usystematyzowanie tych zagadnień na tyle, aby podjąć się ich publikacji, zajęło mi kilka lat.Autorka
E-book „OPAKOWANIE JAKO NARZĘDZIE ODDZIAŁYWANIA NA NABYWCÓW. ZARZĄDZANIE OPAKOWANIEM W PRZEDSIĘBIORSTWIE” - Wydawca: Polskie Ekonomiczne, PWE. Cena 69.90 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Opakowanie w marketingowym piśmiennictwie naukowym
1.1. Ewolucja roli opakowania w działalności przedsiębiorstw
1.2. Klasyfikacja i funkcje opakowań
1.3. Miejsce opakowania w zarządzaniu i marketingu – przegląd literatury
1.3.1. Opakowanie jako element strategii produktu
1.3.2. Opakowanie jako instrument strategii marketingowej przedsiębiorstwa
1.3.3. Opakowanie jako instrument komunikacji marketingowej marki z konsumentem
1.3.3.1. Opakowanie jako narzędzie komunikacji marketingowej
1.3.3.2. Opakowanie jako narzędzie komunikacji marki
1.3.4. Opakowanie w strategii biznesowej przedsiębiorstwa
1.4. Projektowanie opakowań
1.4.1. Wymogi zewnętrzne projektowania opakowania
1.4.2. Wymogi wewnętrzne projektowania opakowania
1.4.3. Proces projektowania opakowania w przedsiębiorstwie
1.5. Podsumowanie
Rozdział 2. Oddziaływanie opakowania na decyzje zakupowe konsumentów – stan badań
2.1. Zakupy racjonalne a emocjonalne
2.2. Determinanty zachowań konsumenckich
2.3. Rola opakowania w decyzjach zakupowych konsumentów
2.4. Percepcja opakowania przez konsumenta
2.4.1. Identyfikacja oraz postrzeganie marki przez opakowanie
2.4.2. Opakowania w relacji do produktu, ceny, dystrybucji i promocji
2.4.3. Wpływ elementów składowych opakowania na zachowania konsumenta
2.5. Opakowanie i jego design jako źródło emocji i doznań konsumentów
2.6. Funkcje i postrzegana wartość opakowania a potrzeby i wymagania konsumentów
2.7. Opakowanie jako platforma komunikacji i edukacji konsumentów
2.8. Wyzwania stojące w XXI wieku przed opakowaniem jako cichym sprzedawcą
Rozdział 3. Znaczenie opakowania na rynku – wyniki badań własnych
3.1. Metodyka badań własnych
3.1.1. Proces badawczy
3.1.2. Charakterystyka prób badawczych
3.1.3. Instrumenty pomiarowe
3.2. Rola opakowania w procesie zakupowym
3.2.1. Uświadomione a nieuświadomione oddziaływanie opakowania na decyzje zakupowe
3.2.2. Opakowanie w decyzjach zakupowych konsumentów
3.3. Propozycja typologii konsumentów ze względu na wrażliwość na opakowanie
3.4. Nieuwolniony potencjał opakowania – badania strony podażowej
Zakończenie
Studia przypadków
Bibliografia
Załączniki
Spis rysunków, wykresów i tabel
Rozdział 1. Opakowanie w marketingowym piśmiennictwie naukowym
1.1. Ewolucja roli opakowania w działalności przedsiębiorstw
1.2. Klasyfikacja i funkcje opakowań
1.3. Miejsce opakowania w zarządzaniu i marketingu – przegląd literatury
1.3.1. Opakowanie jako element strategii produktu
1.3.2. Opakowanie jako instrument strategii marketingowej przedsiębiorstwa
1.3.3. Opakowanie jako instrument komunikacji marketingowej marki z konsumentem
1.3.3.1. Opakowanie jako narzędzie komunikacji marketingowej
1.3.3.2. Opakowanie jako narzędzie komunikacji marki
1.3.4. Opakowanie w strategii biznesowej przedsiębiorstwa
1.4. Projektowanie opakowań
1.4.1. Wymogi zewnętrzne projektowania opakowania
1.4.2. Wymogi wewnętrzne projektowania opakowania
1.4.3. Proces projektowania opakowania w przedsiębiorstwie
1.5. Podsumowanie
Rozdział 2. Oddziaływanie opakowania na decyzje zakupowe konsumentów – stan badań
2.1. Zakupy racjonalne a emocjonalne
2.2. Determinanty zachowań konsumenckich
2.3. Rola opakowania w decyzjach zakupowych konsumentów
2.4. Percepcja opakowania przez konsumenta
2.4.1. Identyfikacja oraz postrzeganie marki przez opakowanie
2.4.2. Opakowania w relacji do produktu, ceny, dystrybucji i promocji
2.4.3. Wpływ elementów składowych opakowania na zachowania konsumenta
2.5. Opakowanie i jego design jako źródło emocji i doznań konsumentów
2.6. Funkcje i postrzegana wartość opakowania a potrzeby i wymagania konsumentów
2.7. Opakowanie jako platforma komunikacji i edukacji konsumentów
2.8. Wyzwania stojące w XXI wieku przed opakowaniem jako cichym sprzedawcą
Rozdział 3. Znaczenie opakowania na rynku – wyniki badań własnych
3.1. Metodyka badań własnych
3.1.1. Proces badawczy
3.1.2. Charakterystyka prób badawczych
3.1.3. Instrumenty pomiarowe
3.2. Rola opakowania w procesie zakupowym
3.2.1. Uświadomione a nieuświadomione oddziaływanie opakowania na decyzje zakupowe
3.2.2. Opakowanie w decyzjach zakupowych konsumentów
3.3. Propozycja typologii konsumentów ze względu na wrażliwość na opakowanie
3.4. Nieuwolniony potencjał opakowania – badania strony podażowej
Zakończenie
Studia przypadków
Bibliografia
Załączniki
Spis rysunków, wykresów i tabel