pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Ochrona nieprofesjonalnego uczestnika rynku finansowego

Dane szczegółowe:
Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach
Format: pdf
Ilość stron: 198 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788378757788
Data: 2025-02-04
19.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Celami niniejszej publikacji są przedstawienie kierunków zmian i ocena skuteczności działania instytucjonalnej ochrony klienta oraz regulacji ukierunkowanych na ochronę interesów konsumenta jako uczestnika rynku usług finansowych, z jednoczesną koncentracją na koordynacji tychże rozwiązań w układzie powiązań ponadsektorowych. Monografia ma charakter teoretyczny z elementami empirii. Wśród wykorzystanych metod badawczych znajdują się: krytyczna analiza literatury przedmiotu oraz regulacji prawnych (już obowiązujących oraz tych projektowanych), analiza ilościowa, jakościowa i porównawcza danych statystycznych, analiza przyczynowo-skutkowa. Książka prezentuje syntetyczne, kompleksowe i uporządkowane ujęcie teorii dotyczącej nieprawidłowości oraz nadużyć dotykających konsumentów w relacjach z rynkiem finansowym, bezpieczeństwa finansowego klienta, zakresu i skuteczności ochrony pozostałych praw/interesów nieprofesjonalnego klienta rynku finansowego z uwzględnieniem rangi monitorowania praktyk rynkowych.

E-book „Ochrona nieprofesjonalnego uczestnika rynku finansowego” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Cena 19.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp 7

Rozdział I
Bezpieczeństwo finansowe jako problem wielowymiarowy
1.1. Istota bezpieczeństwa finansowego 11
1.2. Sieć bezpieczeństwa finansowego i jej znaczenie dla zapewnienia stabilności finansowej 19
1.3. Konsument na rynku usług finansowych 22
1.4. Bezpieczeństwo finansowe a poziom wiedzy finansowej 28

Rozdział II
Ochrona klienta nieprofesjonalnego na rynku usług bankowych – wybrane obszary
2.1. Systemy gwarantowania depozytów i ich znaczenie w zapewnianiu ochrony deponenta 34
2.2. Kondycja finansowa banku a bezpieczeństwo klienta 44
2.3.Tajemnica bankowa jako narzędzie ochrony interesów klienta nieprofesjonalnego 50
2.4. Sektorowe sądownictwo polubowne a ochrona interesów klienta nieprofesjonalnego na rynku bankowym 53

Rozdział III
System ochrony klienta nieprofesjonalnego na rynku kapitałowym i ubezpieczeniowym
3.1. Wybrane sektorowe regulacje prawne a ochrona klienta nieprofesjonalnego na rynku kapitałowym 58
3.2. System Rekompensat elementem chroniącym aktywa klienta nieprofesjonalnego 66
3.3. Rozstrzyganie sporów na rynku kapitałowym przez instytucje sektorowe 76
3.4. Wybrane obszary ochrony klienta na rynku usług ubezpieczeniowych 83

Rozdział IV
Ponadsektorowa, instytucjonalno-prawna ochrona nieprofesjonalnego klienta rynku finansowego
4.1. Nadzór finansowy i inne podmioty ochrony konsumenta na rynku usług finansowych. Ocena skuteczności instytucjonalnej ochrony konsumenta 91
4.1.1. Ochrona konsumenta oparta na nadzorze finansowym 94
4.1.2. Pozostałe podmioty ochrony nieprofesjonalnego uczestnika rynku finansowego 105
4.1.3. Ponadsektorowe sądownictwo polubowne 115
4.2. Przegląd i ocena regulacji prawnych istotnie wzmacniających poziom ochrony praw i interesów nieprofesjonalnych uczestników rynku finansowego 130
4.2.1. Regulacyjna ochrona praw konsumenta jako kredytobiorcy 133
4.2.2. Ochrona danych osobowych konsumenta – obowiązujące regulacje prawne 136
4.2.3. Usługi płatnicze i przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu – przegląd regulacji prokonsumenckich 139
4.3. Unijny i krajowy system cyberbezpieczeństwa 150
4.4. Usługi zaufania oraz system identyfikacji elektronicznej 160

Zakończenie 167
Bibliografia 171
Spis rysunków 191
Spis tabel 193
Informacja o autorach 195