pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Obniżanie poziomu przemocy i lęku młodzieży gimnazjalnej

Autor:

Agnieszka Lewicka Zelent

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej
Format: pdf
Ilość stron: 130 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788377841396
Data: 2025-04-04
27.30 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Autorka przedstawiła właśnie w tej książce jedną z metod pracy z młodymi ludźmi przeciwdziałania przemocy szkolnej, która ma równocześnie wymiar poznawczy i praktyczny. Agnieszka Lewicka-Zelent nie ogranicza się do teoretycznych rozważań na temat lęku i przemocy, ale prezentuje fragment prowadzonego oddziaływania o charakterze wychowawczym. Dzięki ewaluacji programu Mediacja w szkole możliwe było empiryczne wskazanie skuteczności warsztatu mediacyjnego realizowanego w grupie młodzieży gimnazjalnej. Pomysł przeprowadzenia zajęć mediacyjnych stanowi rezultat zintegrowania kompetencji mediacyjnych i pedagogicznych Autorki, która uważa, że założenia mediacji sądowych można z powodzeniem wykorzystywać do minimalizowania zjawiska przemocy w szkole.

E-book „Obniżanie poziomu przemocy i lęku młodzieży gimnazjalnej” - Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej. Cena 27.30 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp 7

Rozdział I. Przemoc w ujęciu psychopedagogicznym 9
1.1. Przemoc. Próba zdefiniowania pojęcia 9
1.2. Specyfika przemocy szkolnej. Pierwsze lata funkcjonowania szkół gimnazjalnych 12
1.2.1. Formy przemocy szkolnej 12
1.2.2. Uwarunkowania przemocy 14
1.2.3. Skala zjawiska przemocy szkolnej 17
1.3. Działania podejmowane w zakresie obniżania poziomu przemocy wśród młodzieży 20

Rozdział II. Lęk u młodzieży szkolnej 23
2.1. Pojęcie lęku 23
2.2. Rodzaje lęku 25
2.3. Geneza lęku 30
2.4. Konsekwencje przeżywania silnego lęku i sposoby jego minimalizowania 35
2.5. Lęk szkolny – analiza zjawiska w świetle badań 38

Rozdział III. Założenia badawcze 41
3.1. Cel i problematyka badań 41
3.2. Procedura badawcza 43
3.3. Miejsce warsztatu mediacyjnego w przebiegu badań 46
3.4. Charakterystyka badanej grupy młodzieży 52

Rozdział IV. Efektywność oddziaływań prowadzonych w ramach warsztatu
mediacyjnego dla młodzieży gimnazjalnej 65
4.1. Poziom przemocy i lęku w grupie eksperymentalnej i kontrolnej 65
4.2. Zmiany w zakresie przemocy i lęku uczestników warsztatu mediacyjnego 75
4.2.1. Poziom przemocy mediatorów rówieśników w poszczególnych pomiarach 76
4.2.2. Poziom lęku badanej młodzieży w kolejnych pomiarach 89
4.3. Dyskusja wyników 93

Zakończenie 105
Bibliografia 107
Spis tabel 115
Spis schematów 116
Spis wykresów 116
Aneks 117