pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Oblicza społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw

Autor:

Joanna Woźniczko

Dane szczegółowe:
Wydawca: Scholar
Format: pdf
Ilość stron: 352 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788373834637
Data: 2025-02-03
Cena wydawcy: 26.00 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Książkę otwiera omówienie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (SOP) w kontekście zmiany organizacyjnej, jaka nastąpiła w trzech koncernach działających na polskim rynku. Czytelnik znajdzie tu obraz SOP w formie dojrzałej, którą z powodzeniem nazwać można dobrą praktyką. Druga analiza osadza badane zjawisko w kontekście lokalnym, ukazuje kształtowanie się tej instytucji w relacji z interesariuszami zewnętrznymi organizacji. Wreszcie opisujemy SOP w zróżnicowanych krajowych kontekstach instytucjonalnych. Najobszerniejsza, czwarta część publikacji zawiera studia przypadków.

Dzięki zastosowaniu perspektywy instytucjonalnej udało się kompleksowo przedstawić oblicza odpowiedzialności przedsiębiorstw w różnych sferach rzeczywistości społecznej i zwrócić uwagę na elitarność koncepcji SOP, a także przybliżyć zależność jej kształtu od sposobu funkcjonowania instytucji publicznych, relacje między odpowiedzialnymi i nieodpowiedzialnymi działaniami organizacji a instytucjami z jej otoczenia, takimi jak rynek czy regulacje prawne. Co również istotne, zastosowanie tej perspektywy umożliwiło ujęcie SOP w sposób procesualny, który uwidacznia najistotniejsze czynniki zmian.

E-book „Oblicza społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw” - Wydawca: Scholar.

Spis treści:

Włodzimierz Pańków, Marta Strumińska-Kutra
Wstęp. Odpowiedzialność w różnych kontekstach instytucjonalnych, organizacyjnych
i społecznych  7
Część I. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
w kontekści e zmiany organizacyjnej
Bolesław Rok
Rozdział 1. Instytucjonalizacja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw….
Perspektywa teoretyczna i strategia badawcza  19
Część II. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
w kontekści e lokalnym
Marta Strumińska-Kutra
Rozdział 2. Rekonstrukcje odpowiedzialności przedsiębiorstw.
Perspektywa teoretyczna i strategia badawcza  39
Marta Strumińska-Kutra
Rozdział 3. Wyniki analiz empirycznych  50
Część III. Międzynarodowe aspekty społecznej odpowiedzialności
przedsiębiorstw
Joanna Woźniczko
Rozdział 4. Krajowe konteksty instytucjonalne a społeczna odpowiedzialność
przedsiębiorstw  77
Joanna Woźniczko
Rozdział 5. Ilustracja empiryczna  90
Włodzimierz Pańków
Podsumowanie. Czym jest społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, organizacji?
Spojrzenie socjologa ekonomicznego 112
Analizy przypadków
Część I (Bolesław Rok)
1. Microsoft: zaangażowanie społeczne 129
2. PKN Orlen: doskonalenie kultury organizacyjnej 139
3. Danone: odpowiedzialność przez innowacyjność 151
Część II (Marta Strumińska-Kutra)
1. Konflikty o fermy hodowlane 161
2. Konflikt wokół zakładów przetwórstwa drewna 185
3. Konflikt o linię elektroenergetyczną 207
4. Konflikt o rozbudowę fermy hodowlanej 227
5. Konflikt o oczyszczalnię i spalarnię 246
6. Konflikt o lokalizację wytwórni mas bitumicznych 269
Część III (Joanna Woźniczko)
1. Fińskie przedsiębiorstwo w Finlandii 294
2. Fińskie przedsiębiorstwo w Polsce 324
Bibliografia 342
Noty o autorach 349