O Zmieniającym się świecie wartości w ekonomii, finansach i zarządzaniu
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Format: | |
Ilość stron: | 238 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788380305816 |
Data: | 2025-02-04 |
Opis e-booka:
W prezentowanej monografii koncentrujemy się na mieszanym nurcie rozważań na temat wartości, to jest: ekonomicznym, finansowym, zarządczym i marketingowym znaczeniu wartości. Wynika to z różnorodnych zainteresowań pracowników Instytutu Zarządzania Wartością Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Do napisania tej książki skłoniły Autorów prowadzone badania i zgromadzone refleksje z lat 2019–2021 – kiedy mieliśmy do czynienia za zmianą gospodarek, firm i konsumentów. Jako ekonomiści chcieliśmy przedstawić różne punkty widzenia (na poziomach analizy makro- i mikroekonomicznej), wnieść swój wkład do dyskusji definicyjnych i teoretycznych, nakreślić pola badawcze oraz dalsze kierunki studiów. Szukamy interdyscyplinarności w podejściu do wartości – ponieważ tego wymaga dzisiejsza realność. To główny cel naszych rozważań – zaprezentować, jak wartości przenikają pomiędzy podejściem ekonomicznym i zarządczym, przy uwzględnieniu wartości w ich wymiarze społecznym i psychicznym. Przedstawiamy obecny stan wiedzy i zadajemy pytania o przyszłość – dla firm, menedżerów i interesariuszy, dla konsumentów. Wiele z nich pozostanie zapewne bez odpowiedzi, pozostawiając niedosyt – jednakże tak postrzegamy rolę nauki – czasami warto otworzyć drzwi i zaprosić do innego świata. O nim właśnie piszemy.
E-book „O Zmieniającym się świecie wartości w ekonomii, finansach i zarządzaniu” - Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Cena 35.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Rozdział 1
WARTOŚĆ W UJĘCIU FINANSOWYM A WARTOŚĆ W UJĘCIU SPOŁECZNYM. KONWERGENCJA CZY ANTYNOMIA?
Tomasz J. Dąbrowski
Rozdział 2
WYCENA PRZEDSIĘBIORSTWA W WARUNKACH PANDEMII COVID-19
Magdalena Mikołajek-Gocejna
Rozdział 3
DESTRUKCJA WARTOŚCI BANKÓW A PANDEMIA
Karol Molski
Rozdział 4
ZMIANA MIEJSCA NOTOWANIA SPÓŁKI NA GPW W WARSZAWIE A EFEKT NIEDOWARTOŚCIOWANIA
Dorota Podedworna-Tarnowska
Rozdział 5
ZRÓWNOWAŻONY ŚLAD CYFROWY A TWORZENIE WARTOŚCI BIZNESOWYCH Z DANYCH
Wojciech Kurowski
Rozdział 6
METODY ZARZĄDZANIA KAPITAŁEM INTELEKTUALNYM A KREOWANIE WARTOŚCI ORGANIZACJI
Mariusz Strojny
Rozdział 7
BADANIA MODELI KSZTAŁTOWANIA WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA W KONTEKŚCIE NOWYCH UWARUNKOWAŃ I ICH WPŁYWU NA ZARZĄDZANIE WARTOŚCIĄ
Wojciech Budzyński
Rozdział 8
DESIGN THINKING JAKO TWÓRCZY PROCES BUDOWANIA WARTOŚCI
Rafał Kasprzak
Rozdział 9
DZIAŁANIA CSR JAKO WARTOŚĆ PRZYSZŁOŚCI – WARTOŚĆ KLIENTA I WARTOŚĆ DLA KLIENTA
Alicja Krzepicka
Rozdział 10
CZAS WOLNY W TWORZENIU WARTOŚCI DLA KLIENTA – UJĘCIE MIĘDZYGENERACYJNE
Małgorzata Bombol, Michał Lutostański
UWAGI KOŃCOWE